پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس برقی byd (2)

شیراز میزبان اولین اتوبوس برقی ایران

کارمانیا طی مراسمی در روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه ۹۶، اولین اتوبوس برقی ایران را در شهر شیراز و در حضور شهردار و فرماندارد این شهر رونمایی و معرفی کرد. تحویل اولین اتوبوس برقی ایران به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز کارمانیا برنامه دارد تا این اتوبوس برقی را در شهرهای شیراز، تهران و […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

کارمانیا طی مراسمی در روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه ۹۶، اولین اتوبوس برقی ایران را در شهر شیراز و در حضور شهردار و فرماندارد این شهر رونمایی و معرفی کرد.

تحویل اولین اتوبوس برقی ایران به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز

کارمانیا برنامه دارد تا این اتوبوس برقی را در شهرهای شیراز، تهران و مشهد تست و بررسی کند و تطابق‌اش را با شرایط شهرها و خیابان‌های ایران بسنجد. لازم به ذکر است که این برای اولین بار در صنعت خودرو و حمل و نقل ایران است که یک وسیله نقلیه تمام برقی وارد چرخه حمل و نقل شهری می‌شود.

تحویل اولین اتوبوس برقی-کارمانیا

اتوبوس برقی که در حال حاضر وارد کشور شده و پس از ۲ ماه تست و بررسی در شیراز و سپس تهران و مشهد به چین برمی‌گردد، نسخه‌ای است که با یک بار شارژ کامل مسافت ۱۵۰ کیلومتر را طی می ‌کند.

اما در نهایت کارمانیا قصد دارد مدل دیگری از این اتوبوس را به عنوان نسخه اصلی در ایران عرضه کند که می‌تواند با یک بار شارژ کامل مسافی بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر را طی کند.

این اتوبوس برقی BYD K9 نام دارد و کارمانیا 50 دستگاه از آن تولید خواهد کرد. پیش از تولید این اتوبوس در چند شهر مورد بررسی و ازمایش قرار می گیرد و در حال حاضر در مرکز شهر شیرازی وظیفه جابجایی مسافران را بر عهده دارد.

شارژ کامل باتری های اتوبوس بی وای دی با دستگاه شارژ مخصوص 4 ساعت طول می کشد و شارژ سریع آن طی 20 دقیقه انجام می شود و 65 درصد باتری را پر می کند. جالب است بدانید که خودروهای برقی بی وای دی چین در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و به تازگی خط تولید اتوبوس های برقی بی وای دی در کالیفرنیا کار خود را آغاز کرده است.

کارمانیا، عرضه کننده محصولات BYD چین در ایران ید طولایی در عرضه خودروهای برقی در کشور دارد. پیش از این شرکت کارمانیا اولین خودرو تمام برقی ایران را با نام E6 در نمایشگاه خودرو تهران معرفی کرده بود و چندی پیش میزبان اولین تسلا وارد شده به کشور نیز بود. حال عرضه این اتوبوس برقی برای اولین بار در کشور می تواند نقطه مثبت دیگری در کارنامه کارمانیا برای مقابله به آلودگی هوا و کمک به هوای پاک باشد.

همچنین شهردار شیراز طی این مراسم اعلام کرد که سیاست های شرکت کارمانیا و فناوری بی وای دی می تواند در تحقق نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پیشرفت خوبی برای کشور حاصل کند.

حضور کارمانیا در نمایشگاه خودرو البرز

کارمانیا میزبان تسلا S

بررسی BYD S6 و BYD E6 به بهانه جشنواره نوروزی کارمانیا

بستر امن سایت کارمانیا برای خریداران اینترنتی BYD

ورود بی وای دی تانگ به ایران همزمان با عرضه در آمریکا

رونمایی از محصولات جدید کارمانیا در نمایشگاه خودرو تهران

افتتاح رسمی خط تولید BYD S6

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی