پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو-لوگو

ایدرو و رنو یک قدم تا قرار داد

اگر قرار باشد از شریکان خارجی صنعت خودروی کشور سخن بگوییم، بی شک رنو یکی از مهمترین بازیگران این صنعت است. هر چند رنوای ها سابقه طولانی در صنعت خودرو ایران دارند و شاید بهترین یادگاراشان از گذشته رنو5 باشد اما، بعد از اجرایی شدن برجام همواره سخن از حضور مستقل رنو در ایران بوده […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

اگر قرار باشد از شریکان خارجی صنعت خودروی کشور سخن بگوییم، بی شک رنو یکی از مهمترین بازیگران این صنعت است. هر چند رنوای ها سابقه طولانی در صنعت خودرو ایران دارند و شاید بهترین یادگاراشان از گذشته رنو5 باشد اما، بعد از اجرایی شدن برجام همواره سخن از حضور مستقل رنو در ایران بوده است. حضوری که همراه با تولید، فروش و خدمات پس از فروش به صورت مستقل از شریکان داخلی تعریف شده است.

گزارش اختصاصی جوان خودرو-البته هر چند رنو از حضور مستقل در ایران سخن می گوید اما، حدود یک سال قبل نیز شنیده هایی در خصوص همکاری رنو با نگین خودرو در خصوص احداث مرکز تحقیات و فن آوری در ایران مطرح شد. اما جدی ترین موضوع در خصوص رنو در ایران به قرار داد این کمپانی با ایدرو باز می گردد. قرار دادی که گویا هنوز به امضا نرسیده است. هر چند به گفته یکی از منابع آگاه در ایدرو، این قرار داد از پیچیدگی های خاصی برخوردار است زیرا مفاد ان دامنه وسیعی از طراحی، تولید، خدمات پس از فروش و تحقیقات و انتقال فن آوری به قطعه سازان داخلی را شامل می شود.

قرار داد بین رنو و ایدرو که گمان می رود بزرگ ترین قرار داد سرمایه گذاری یک برند خارجی در ایران باشد، قرار بود پاییز سال گذشته به امضاء برسد. اما امضاء این قرار داد تا به امروز به تاخیر افتاده است. یکی از منابع آگاه در این خصوص به جوان خودرو گفت: هر چند روی موارد اصلی این قرار داد توافقات انجام شده است اما چانه زنی برای موارد جزئی باقی مانده هنوز ادامه دارد.

وی در خصوص طولانی شدن مذارات در این قرار داد گفت: عده ای شاید تصور می کردند ایدرو قصد دارد قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به هر قیمتی شده این قرار داد را امضاء کند تا در دوران انتخابات برگ برنده ای برای دولت در حوزه صنعت خودرو باشد. اما چنین رویکردی در ایدرو وجود ندارد و منافع ملی برای ایدرو در اولیوت است. وی خاطرنشان کرد: در کل اروپای ها مذاکره کنندگان حرفه ای هستند و تنظیم چنین قرار دادهایی نیاز به زمان و تمرکز کافی دارد.

گفتنی است حضور 11 ساله تندر 90 در ایرن توانسته در حوزه کیفیت تولید و رشد قطعه سازان داخلی تاثیر بسزایی داشته باشد. از این رو گمان می ورد در صورت به امضاء رسیدن قطعی قرار داد رنو با ایدرو، حضور مستقل رنو در ایران باعث افزایش دانش تولید به خصوص در بخش قطعه سازی شود.

نحوه استفاده از نمایشگاه مجازی رنو کولئوس

نیمه دوم سال 96 منتظر رنو کپچر 2018 در ایران باشید

نمایشگاه مجازی خودرو ایده ای نوین از رنو

تولید سیمبل و داستر مخصوص بازار ایران

پژو و رنو اجازه صادرات خودروهای کم‌کیفیت را نمی‌دهند

خرید آسان محصولات رنو فرانسه در ایران

دومین قرارداد خودرویی ایدرو

اولین محموله رنو کولئوس به ایران رسید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی