پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و سری 5

پرشیا خودرو از قهرمان جدید سری 5 پرده برداشت

شب گذشته پرشیا خودرو از ب ام و سری 5 جدید رونمایی کرد.  530 مدل 2017 از لحاظ آپشن نه تنها چیزی کم ندارد، بلکه تعداد آپشن هایش از سری 7 هم بیشتر است. پرشیا خودرو قرار است این تازه وارد خوش سابقه را با قیمت 500 تا 560 میلیون تومان در دو سطح از […]

javankhodro
پنجشنبه - ۱ تیر ۱۳۹۶

شب گذشته پرشیا خودرو از ب ام و سری 5 جدید رونمایی کرد.  530 مدل 2017 از لحاظ آپشن نه تنها چیزی کم ندارد، بلکه تعداد آپشن هایش از سری 7 هم بیشتر است.

پرشیا خودرو قرار است این تازه وارد خوش سابقه را با قیمت 500 تا 560 میلیون تومان در دو سطح از امکانات به بازار ارائه کند.

ب ام و سری 5 را بیشتر بشناسید

هفتمین نسل ب‌ام‌و سری 5 با کد اتاق G30 شناخته می‌شود. سری 5 با 4 دهه سابقه، حالا محافظه‌کارانه‌ترین حالت خود را تجربه می‌کند. این سری ب‌ام‌و آن‌قدر محبوب و پرفروش است که ب‌ام‌و از تغییرات انقلابی در نسل جدیدش خودداری کرده و بیش‌تر می‌توان گفت مدل ۲۰۱۷ تکامل‌یافته نسل قبل است. البته این درحالی است که خود ب‌ام‌و معتقد است هیچ نقطه‌ای از سری 5 جدید به قبل شبیه نیست. باید قبول کرد که تشابه‌گرایی دامن ب‌ام‌و را نیز گرفته و نسل جدید سری 5 مخصوصا در طراحی قسمت جلو شباهت فراوانی با سری 7 دارد. اتصال چراغ‌های جلو به جلوپنجره‌های معروف کلیوی باعث شده عرض خودرو بیش‌تر به نظر برسد. در مسیر بهبود آیرودینامیک سری 5 جدید، در این نسخه تیغه‌هایی فعال در جلوپنجره تعبیه شده که باعث بهبود آیرودینامیک می‌شوند. این در حالی است که در آزمون آیرودینامیک، سری ۵ جدید ضریب درگ ۰.۲۲ را در کارنامه خود ثبت کرده که از این نظر نسبت به سایر هم‌کلاسان خود بی‌نظیر است و با کوپه‌ای مثل ب‌ام‌و i8 مقایسه می‌شود. این تیغه‌ها در زمان نیاز رادیات به خنک‌کاری باز می‌شوند و در مواقع دیگر برای بهبود آیرودینامیک بسته‌اند.

ب ام و سری 5

بدنه و کابین

ابعاد بدنه نسبت به مدل قبلی بزرگ‌تر شده به این صورت که ۳۶ میلی‌متر به طول بدنه و ۷ میلی‌متر به فاصله میان محورها اضافه شده است. این افزایش ابعاد به بهبود فضای کابین کمک کرده و فضای صندوق بار نیز با ۵۳۰ لیتر حجم، حالا ۱۰ لیتر بیش‌تر از قبل است. علی‌رغم درشت شدن هیکل سری 5، به لطف استفاده از پلت‌فرم CLAR که در نسل جدید سری 7 نیز به چشم می‌خورد، وزن بدنه حدود 100 کیلوگرم کاهش پیدا کرده. در ساخت این سدان نیمه‌لوکس استفاده گسترده‌ای از آلومینیوم شده اما مثل سری 7 خبری از ساختار کربنی در طراحی شاسی نیست.

داشبورد سری 5 جدید با اقتباس از سری 7 طراحی شده و باید گفت فضای کابین راننده‌محورترین حالت را در چندسال اخیر تجربه می‌کند و کاملا باکیفیت‌تر از قبل است. مجموعه کنسول مرکزی به سمت راننده کشیده شده و ملزومات راننده در اولویت هستند. یک صفحه نمایش ۸.۷ اینچی (۱۰.۲ اینچی به‌صورت آپشنال) روی کنسول نصب شده که با تکنولوژی جدید تشخیص حرکت دست و کنترل صوتی عمل می‌کند. علی‌رغم استفاده از این سیستم و بهره‌بردن از سیستم کنترلی iDRIVE، تنظیمات الکتریکی سری ۵ هم‌چنان پیچیده است و حواس راننده را پرت می‌کند. در حدی که کار کردن به صفحه نمایش و سیستم‌های مختلف در حال رانندگی می‌تواند یک چالش بزرگ برای راننده باشد!

سری 5 جدید هم‌چون قبل با پیشرانه های متنوعی عرضه می‌شود. نکته جالی در خصوص نسل جدید این‌جاست که تمامی مدل های سری 5 جدید قابلیت سفارش داده شدن به صورت 2 دیفرانسیل را دارند. در نسخه 4 چرخ متحرک xDRIVE، برای اولین‌بار قابلیت فرمان‌پذیری هر 4 چرخ (INTEGRAL ACTIVE STEERING) وجود دارد. یعنی در مواقع مورد نیاز به چرخ‌های عقب نیز فرمان داده می‌شود تا سری 5 جدید هندلینگی چالا‌ک‌تر، بازخورد سریع‌تری از فرمان و چسبندگی بیش‌تری از نسخه دیفرانسیل عقب را در پیچ‌های تند و مانورهای ناگهانی به نمایش بگذارد. البته نسخه در نظر گرفته شده برای بازار ایران از نوع دیفرانسیل عقب است که این ویژگی در کنار پیشرانه توانمند می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

یکی از آپشن های خوب سری 5 تغییر اتوماتیک لاین است، در صورتی که راهنما بزنید.

ب ام و سری 5

 ب‌ام‌و در کنترل سروصداهای اضافی سری ۵ جدید موفق بوده، قسمت‌هایی از پیشرانه سری ۵ با کاهش‌دهنده صدا SYNTAK پوشانده شده و با سیستم کنترل پویای کمک فنرها و حالت رانندگی تطبیقی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا سری ۵ جدید ساکت‌تر و روان‌تر از همیشه به نظر برسد. سیستم تعلیق ترکیب دوجناقی در جلو و مولتی‌لینک در عقب دارد و عملکرد آن در کل مشابه نسل قبلی است. با این تفاوت که در مدل جدید هندسه تغییر کرده و در ساخت‌اش استفاده گسترده‌ای از آلومینیوم شده است. هنگام رانندگی با سری 5 تعامل مستقیم میان گشتاور وارد شده به چرخ‌ها و زاویه فرمان با راننده حس بسیار خوبی است و باید گفت فرمان ب‌ام‌و سبک‌تر، سریع‌تر و واضح است است. سری 5 جدید در نسخه 530 به بازار ایران آمده که از یک پیشرانه 2 لیتری تویین‌پاور توربو (توربو دومرحله‌ای) برخوردار است. این پیشرانه کم‌حجم و پربازده 251 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و با توجه به آیرودینامیک فوق‌العاده، در شتاب‌گیری وضعیت بهتری نسبت به قبل دارد. این پیشرانه با یک گیرباکس ۸ سرعته جفت شده که در سرعت و واکنش زبان‌زد است و جای هیچ گله‌ای باقی نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

  ب ام و سری 3 جدید 2 دیفرانسیل در راه ایران

فروش نقدی و اعتباری انواع محصولات پرشیا خودرو(خرداد 96)

منتظر نسل جدید ب ام و سری ۸ باشید

پلاک ملی برای ب ام و سری 7 جدید -از این ب ام و لوکس بیشتر بدانید

جشن همدلی پرشیا خودرو برگزار شد

شاخ به شاخ DS6 و ب ام و X1

پنجه در پنجه! مقایسه ب ام و سری ۲ و پورشه باکستر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی