پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وانت نیسان آبی

خداحافظی با وانت نیسان آبی تا پایان سال 97

اعمال استانداردهای جدید تولید خودرو از سال 97 باعث می‌شود که تولید تعدادی از خودروها متوقف شود. یکی از این خودروها وانت نیسان معروف است که تا سال 97 با خط تولید خداحافظی می کند. نيسان آبي يا همان زامياد كه در ميان خودروهاي باري كوچك، جايگاه قابل توجهي دارد نيز قرار است تا پايان سال […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۶

اعمال استانداردهای جدید تولید خودرو از سال 97 باعث می‌شود که تولید تعدادی از خودروها متوقف شود. یکی از این خودروها وانت نیسان معروف است که تا سال 97 با خط تولید خداحافظی می کند.

نيسان آبي يا همان زامياد كه در ميان خودروهاي باري كوچك، جايگاه قابل توجهي دارد نيز قرار است تا پايان سال 97 از چرخه توليد خداحافظي كند. طبق اعلام مديرعامل شركت خودروسازي زامياد، پلت فرم جديدي با نام پادرا در مسير توليد است كه جايگزين نيسان آبي خواهد شد.

مصرف بالاي نيسان و وضعيت ايمني اين خودرو بارها مورد نقد قرار گرفته است. چندي پيش بر سر سيستم ترمز اين خودرو و رسيدن به استاندارد مورد نياز در اين زمينه با چالش مواجه شده بود. بيژن زنگنه وزير نفت نيز يك‌بار با نام بردن از اين خودرو به‌عنوان خودروي پرمصرف و آلاينده، پيشنهاد داده بود كه آن را آتش بزنند. مديرعامل شركت خودروسازي زامياد گفت: ارتقاي وانت نيسان آبي در چند سال گذشته در دستور كار قرار گرفته بود كه به يورو 4ارتقا يافت، آلايندگي و مصرف سوخت آن كاهش يافت و توانستيم استانداردهاي موجود را روي آن محقق كنيم. فريدون حميدي ادامه داد:

براي اينكه بتوانيم محصول جديدي در همين تناژ به مشتريان عرضه كنيم، خودروي «پادرا» را ارائه كرديم كه در بازار با استقبال مناسبي مواجه شد، اما به‌دليل برخي محدوديت‌ها ازجمله محدوديت رنگ هنوز نتوانستيم با تيراژ بالا در بازار ظاهر شويم. مديرعامل زامياد خاطرنشان كرد: براي امسال محصول پادراي دوگانه‌سوز را در دستور كار داريم و در حال اخذ استاندارهاي آن هستيم، وي با اشاره به ارتقاي پلتفرم نيسان آبي و ساخت خودروي پادرا، تصريح كرد:

از آنجايي كه از اين به بعد تأمين استانداردهاي 22 گانه خودرويي با اين پلتفرم پاسخگو نيست، درنظر داريم پلتفرم آن را تا پايان سال 97 ارتقا دهيم. حميدي افزود: در پايان سال 97 عملاً با نيسان آبي خداحافظي كرده و اين خودرو كه از نظر ظرفيت عمليات باربري خدمت بزرگي به كشور كرده به خاطره‌ها خواهد پيوست، در عوض خودروي پادرا باقي خواهد ماند، اما نيازمند اجراي پروژه‌هاي توسعه‌اي است.

فروش نقدی و اعتباری وانت آریسان (فروردین 97)

سهم 35 درصدی زامیاد از فروش خودروهای سبک تجاری کشور

وانت درکا به جمع وانت بارهای ارزان قیمت می‌آید

باید وانت نیسان ها را بخریم و بسوزانیم

کاپرا ۲، برداشتی جدید از پیکاپ محبوب گروه بهمن

کدام وانت را بخریم؟ مقایسه وانت آریسان و وانت پراید

پیک آپ پارس خودرو،‌ جان سخت نیسان!

نگاهی به تندر۹۰ پیک‌آپ ، باکیفیت ترین پیک‌آپ شهری بازار ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی