پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طراحی-خودرو

تولید خودرو داخلی با فناوری روز دنیا

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان: تولید خودرو 100 درصد داخلی از سوی اولین شرکت ایرانی -ایتالیایی با فناوری روز دنیا انجام خواهد گرفت. این خودرو می تواند به سراسر دنیا صادر شود. عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از آغاز به کار اولین شرکت طراحی خودروی ایران با مشارکت یک شرکت طراحی ایتالیایی خبر داد. […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۴

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان: تولید خودرو 100 درصد داخلی از سوی اولین شرکت ایرانی -ایتالیایی با فناوری روز دنیا انجام خواهد گرفت. این خودرو می تواند به سراسر دنیا صادر شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از آغاز به کار اولین شرکت طراحی خودروی ایران با مشارکت یک شرکت طراحی ایتالیایی خبر داد.

ساسان قربانی اظهار کرد: از ابتدای شکل‌ گیری صنعت خودرو در ایران تاکنون مهمترین ضعف و حلقه مفقوده این صنعت، نداشتن توان طراحی خودرو در داخل کشور بوده است.

وی با بیان اینکه کار طراحی خودروهای داخلی تولید شده در کشور در دو دهه گذشته بیشتر در خارج از کشور انجام شده و انتقال دانش طراحی به خوبی صورت نگرفته است، تصریح کرد: در این زمینه اولین شرکت طراحی پلت‌فرم خودروی ایران با مشارکت شرکت طراحی خودروی ایتالیایی تشکیل شده که مهمترین وظیفه آن انتقال دانش فنی به داخل است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: خودروی تولید شده از سوی این شرکت طراحی 100 درصد ایرانی و ملی بوده و با توجه به انتقال دانش فنی از سوی شریک ایتالیایی، براساس فن‌آوری روز صنعت خودروی جهان طراحی و تولید شده و امکان صادرات به تمام بازارهای جهان به‌ویژه اروپا را خواهد داشت.

وی افزود: مزیت این شرکت طراحی برای صنعت خودروی ایران این است که شرکت‌های قطعه‌ساز ایرانی از روز اول طراحی پلت‌فرم و قطعات آن در کنار تیم طراحی قرار گرفته و در این کار مشارکت خواهند داشت که نتیجه آن انتقال فن‌آوری روز به قطعه‌سازان داخلی و ارتقای کیفی این صنعت است.

به گزارش ایسنا، قربانی با بیان اینکه ایران خودرو در فرایند شکل‌گیری اولین شرکت طراحی صنعت خودروی ایران مشارکت داشته و اجرای پروژه‌های طراحی و تولید پلت‌فرم‌های جدید خود را به این شرکت واگذار کرده است، تصریح کرد: با توجه به استقرار این شرکت ایرانی و ایتالیایی در ایران، بیشتر پرسنل آن از دانشگاهیان و متخصصان داخلی در کنار دیگر متخصصان خارجی خواهند بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی