پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تیبا2

تیبا را هم برق گرفت

مهدی جمالی در حاشیه مراسم رونمایی از خانواده پیشرانه های کم مصرف سایپا گفت: ورژن برقی خودروی تیبا ساخته شده و در مراحل تست قرار دارد. به گزارش خبرنگار جوان خودرو: مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که در مراسم رونمایی از خانواده پیشرانه های 3 سیلندر و کم مصرف سایپا حضور داشت در حاشیه […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱ مرداد ۱۳۹۶

مهدی جمالی در حاشیه مراسم رونمایی از خانواده پیشرانه های کم مصرف سایپا گفت: ورژن برقی خودروی تیبا ساخته شده و در مراحل تست قرار دارد.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو:

مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که در مراسم رونمایی از خانواده پیشرانه های 3 سیلندر و کم مصرف سایپا حضور داشت در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: استراتژی اصلی سایپا توسعه سبد محصولات است. از این رو ما برنامه تولید مگا پلتفرم را دنبال کردیم که SP100 و SP0 از جمله پلتفرم های طراحی شده در غالب این استراتژی هستند. به همین دلیل سه موتور طراحی شده که یکی در گروه در حال طراحی هست. یک نمونه امروز رونمایی شد و برنامه برای مدل های جدید ادامه دارد. آنچه که مشخص است تا پایان سال گروه سایپا با استفاده از پلتفرم SP100 یک محصول جدید را رونمایی خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد فن آوری های جدیدی که در مرکز تحقیقات سایپا روی انها تمرکز شده است نیز گفت: خب مشخصا در صنعت خودروسازی سرعت پیشرفت تکنولوژی بسیار زیاد است و ما نیز دستو داده ایم که روی تکنولوژی های جدید تمرکز شود و به خصوص خودروهای برقی مورد توجه قرار دارند. جمالی در خصوص برنامه آینده گروه سایپا گفت: استراتژی بلند مدت ما تا سال 2020 طوری طراحی شده که بسیاری از دانش های جدید را به دست خواهیم آورد و به همین دلیل کارهای بزرگی را با قطعه سازان بزرگ داخلی و خارجی شروع کرده ایم.

پیشرانه جدید سایپا با توجه به استانداردهای یورو 5 که در سال 98 اجباری می شود طراحی شده است و توانایی ارتقاع سطح و پاس کردن یورو 6 را هم دارد. حدود 5.5 لیتر در 100 کیلومتر مصرف سوخت دارد و می تواند استانداردهای 83 گانه جدید را پاس کند و تنها روی محصولات جدید ما نصب می شود. دکتر جمالی در خصوص تولید پراید هم گفت: انچه که دغدغه فعلی ماست به دلیل مطالعات بازار این است که این خودرو بخشی از اشتغال کشور را تامین کرده و بخشی از درامد اغشار کم درامد جامعه از این خودرو است. ما از بخش فروش خواستیم برنامه های پیش بینین کنند که در صورت از رده خارج کردن این خودرو به خانواده های کم درآمد جامعه لطمه ای وارد از نظر اقتصادی وارد نشود.

ما وظیفه اجتماعی خود می دانیم که همه جوانب را بسنجیم زیرا بخشی از بازار کار کشور در حوزه خودرو با پراید گره خورده است. ویژگی های خودروی پراید مثل قیمت پایین، تعمیرات ساده، خدمات پس از فروش گسترده و استهلاک کم باعث شده پراید به خودروی اول بخش زیادی از جامعه بدل شود و از رده خارج کردن خودروی با این ویژگی کمی نیاز به تامل دارد.

وی همچنین در خصوص ورژن برقی خودروی تیبا نیز گفت: این خودرو ساخته شده و در مراحل تست قرار دارد و همین الان هم نمونه های اولیه برای تست های مخصوص به یکی از کشورهای خارجی ارسال شده است. البته زیرساخت های استفاده از این خودرو کم است هر چند شهرداری کارهای انجام داده و ما هر وقت مطمئن شویم که شرایط مناسب است این خودرو را ارائه خواهیم کرد.

سایپا از اولین موتور 3 سیلندر رونمایی کرد + عکس

لحظه شماری برای عرضه کوییک در بازار

تیبا جای پراید را می گیرد

کوییک ، عضو جدید خانواده ایکس 200

منتظر ساینا اتوماتیک و خودرو 212 باشید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی