پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه خودرو

هر آنچه از بیمه خودرو باید بدانید

استفاده صحیح از بیمه خودرو برای بیمه گذار اهمیت خاصی دارد و بی اطلاعی از ویژگی های بیمه نامه باعث نارضایتی بیمه گذار هنگام تصادفات و دریافت خسارت می‌شود. اکثر بیمه‌گذاران از ویژگی‌های بیمه‌نامه خود بی‌اطلاع‌اند و همین موضوع موجب می‌شود تا در بسیاری از تصادفات و دریافت خسارت از بیمه‌گر آن‌چنان که باید رضایت […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

استفاده صحیح از بیمه خودرو برای بیمه گذار اهمیت خاصی دارد و بی اطلاعی از ویژگی های بیمه نامه باعث نارضایتی بیمه گذار هنگام تصادفات و دریافت خسارت می‌شود.

اکثر بیمه‌گذاران از ویژگی‌های بیمه‌نامه خود بی‌اطلاع‌اند و همین موضوع موجب می‌شود تا در بسیاری از تصادفات و دریافت خسارت از بیمه‌گر آن‌چنان که باید رضایت نداشته باشند. البته فارغ از خرید این بیمه، گرفتن خسارت و استفاده درست از بیمه‌نامه براساس حقوقی که در آن وجود دارد، برای بیمه‌گذاران اهمیت خاصی دارد.

به نقل از بنکر،اگر خودرو قدیمی دارید و تصادف کردید به شورای حل اختلاف برای دریافت افت قیمت خودرو نروید ،چون هیچ پولی دست شما را نخواهد گرفت. این پول به خودروهای سال بالاتر تعلق می گیرد. در مورد خودروهایداخلی و خارجی گفته ما را فراموش نکنید.

خودروهای صفر در زمان خرید بیمه‌بدنه از تخفیف‌های 25 تا 30 درصدی برخوردار می‌شوند. البته اگر بیمه‌گذار هزینه بیمه را نقدی پرداخت کند از تخفیف 10‌درصدی هم استفاده می‌کند.

در خرید بیمه بدنه سه اصل سرقت در‌جا، آتش‌سوزی و تصادف در نظر گرفته می‌شود، اما اگر بیمه‌گذار خواستار خرید آپشن‌های دیگری باشد باید هزینه‌ها را که تا حدود 10 تا 20 درصد است پرداخت کند تا در زمان بروز حادثه با مشکلات متعددی روبه‌رو نشود.

اگر خودروی 20 تا 40 میلیونی دارید، علاوه برسه اصل بیمه بدنه، آپشن‌های سرقت کلی، بلایای طبیعی و شکسته شدن شیشه ماشین را هم خریداری کنید. در خودروی بالای 50 میلیون هم توصیه می‌شود آپشن‌های اسید‌پاشی و میخ‌کشی را هم در خرید بیمه بدنه لحاظ کنند.

به نوشته صبحانه،در بیمه بدنه هر چه قیمت خودرو بالا‌تر می‌رود نرخ بیمه‌نامه هم تغییر پیدا می‌کند.  اگر خودرو 400 میلیون تومانی سوار هستید، سراغ بیمه‌نامه گران بروید.

فروشنده خودرو می‌تواند بیمه‌نامه بدنه خود را با تمامی تخفیف‌هایی که دارد به خودروی تازه‌ای که می‌خرد، منتقل کند و خریدار جدید خودروی فروخته‌شده باید بیمه‌نامه بدنه را از اول برای خود خریداری کند. همچنین اگر بیمه‌گذار پس از فروش اتومبیل خود مایل به انتقال بیمه‌نامه بدنه آن به اتومبیل جدید باشد، شرکت بیمه پس از کم کردن حق بیمه بدنه اتومبیل اول بابت مدت بیمه منقضی شده، مبلغ باقیمانده را از حق بیمه محاسبه شده برای اتومبیل دوم کسر خواهد کرد.

برخی از نمایندگی‌های بیمه به دلیل کسادی کار تخفیف‌های زیادی را به مردم در خرید بیمه‌نامه بدنه می‌دهند که مردم در این شرایط باید هوشیاری لازم را داشته باشند، چرا که در زمان پرداخت خسارت بهانه‌تراشی‌های زیادی را انجام می‌دهند. به نحوی که حتی مردم یک تا دو سال درگیر دریافت خسارت از شرکت بیمه هستند. این شرکت‌ها برای جذب مشتری در پرداخت خسارت‌های جزئی سرعت عمل خوبی دارند، اما در پرداخت خسارت کلی مردم را سرگردان می‌کنند.

وقتی تصادف کردید و پلیس کروکی آن را کشید موقع امضا برگه ها در صحنه تصادف حتما از پلیس بخواهید که بنویسید در صورت بیشتر بودن میزان خسارت و پایین بودن بیمه بدنه فردی که با شما تصادف کرده است خسارت به صورت نقدی پرداخت شود.در غیر اینصورت با پایین بودن بیمه بدنه سقف نهایی بیمه فرد به شما پرداخت می شود و شما مجبورید مابقی خسارت را خودتان هزینه کنید.

جدول آخرین قیمت بیمه شخص ثالث خودرو

جزئیات قانون جدید بیمه شخص ثالث

جزییات پوشش‌های متنوع بیمه بدنه خودرو

سقف پرداخت بیمه با خودروهای لوکس چقدر است؟

عدم نیازی به الحاقیه بیمه شخص ثالث در قانون جدید

ممنوعیت حرکت وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه‌نامه

سقف پرداخت خسارت بدون کروکی به 7 میلیون تومان رسید

جزییات طرح بیمه نامه یک ماهه خودروهای صفرکیلومتر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی