پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

insurance_بیمه

ممنوعیت حرکت وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه‌نامه

با تصویب مجلس حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه‌نامه ممنوع است و پلیس موظف است بر این موضوع نظارت و در صورت انجام تخلف جریمه مندرج در قانون را اعمال کند.  به نقل از ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی بررسی لایحه دائمی شدن بیمه مسئولیت […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۳ آذر ۱۳۹۴

با تصویب مجلس حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه‌نامه ممنوع است و پلیس موظف است بر این موضوع نظارت و در صورت انجام تخلف جریمه مندرج در قانون را اعمال کند.

     به نقل از ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی بررسی لایحه دائمی شدن بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث و بخش پنجم این لایحه در مورد تکالیف نهادهای مرتبط با موضوع بیمه ماده 43 آن را به این شکل به تصویب رساندند که حرکت وسایل نقلیه زمینی بدون داشتن بیمه‌نامه ممنوع است و دارندگان وسایل نقلیه مکلفند سند حاکی از انعقاد بیمه را هنگام رانندگی همراه داشته باشند و در صورت درخواست مأموران راهنمایی و رانندگی ارائه نمایند و مأموران راهنمایی و رانندگی نیز موظف‌اند از طرق مقتضی مانند دوربین‌های نظارتی ترافیکی وسایل فاقد بیمه‌نامه را شناسایی و اعمال جریمه کنند.

    همچنین مأموران پلیس راه و راهنمایی رانندگی موظفند در صورت فقدان بیمه‌نامه وسایل نقلیه را تا هنگام ارائه بیمه‌نامه متوقف نمایند و آیین‌نامه مربوط به توقیف خودروهای فاقد بیمه‌نامه نیز حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از تصویب و نهایی شدن این قانون باید از سوی وزارت کشور با همکاری نهادهای ذیربط به تصویب هیأت وزیران برسد.

    همچنین بر اساس تبصره این ماده نیروی انتظامی مکلف است هر 6 ماه یک بار گزارشی از روند اجرای این ماده را به دادستانی، بیمه مرکزی و کمیسیون‌های قضایی، اجتماعی، اقتصادی و امنیت ملی مجلس ارائه کند.

    دیه زن و مرد در تصادفات برابر شد.

    انتقام از بیمه با خودرو + عکس

    شرکت های بیمه، اجباری به صدور بیمه شخص ثالث نخواهند داشت

    تخفیف بیمه برای فروشندگان خودرو باقی خواهد ماند

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی