پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

insurance_بیمه

شرکت های بیمه، اجباری به صدور بیمه شخص ثالث نخواهند داشت

مدیرعامل بیمه ایران گفت: طبق پیش نویس قانون جدید شرکت‌ها در صدور بیمه شخص ثالث مختار خواهند بود و البته جهت فعالیت دراین رشته بیمه‌ای باید از بیمه مرکزی مجوزهای لازم را دریافت کنند. به نقل از مهر، محمود امراللهی در نشستی خبری با بیان اینکه در پیش نویس قانون شخص ثالث جنبه اجتماعی این رشته […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

مدیرعامل بیمه ایران گفت: طبق پیش نویس قانون جدید شرکت‌ها در صدور بیمه شخص ثالث مختار خواهند بود و البته جهت فعالیت دراین رشته بیمه‌ای باید از بیمه مرکزی مجوزهای لازم را دریافت کنند.

    به نقل از مهر، محمود امراللهی در نشستی خبری با بیان اینکه در پیش نویس قانون شخص ثالث جنبه اجتماعی این رشته بیمه ای به بازرگانی رجحان داده شده است، گفت: آمار نشان می دهد صنعت بیمه در رشته ثالث زیان ده است و در واقع رویکرد قانونگذار در اتخاذ این تصمیم این است که جنبه اجتماعی رشته ثالث پررنگ تر شود.

    مدیرعامل بیمه ایران افزود: شاید این تصمیم برای خصوصی ها مطلوبیت نداشته باشد؛ اما طبق پیش نویس قانون جدید شرکت ها در صدور شخص ثالث مختار خواهند بود و البته جهت فعالیت دراین رشته بیمه‌ای باید از بیمه مرکزی مجوزهای لازم را دریافت کنند.

    وی اظهارداشت: یکی از اهداف قانونگذار از اتخاذ این تصمیم با توجه به اتفاقاتی که در بیمه توسعه رخ داد، دفاع از حقوق بیمه گذاران است، بنابراین اتخاذ این تصمیم از دو جنبه قابل بررسی است؛ یکی اینکه با این تصمیم شرکت های بیمه ای می توانند کسب و کار آزاد داشته باشند و الزامات برای صدور این رشته بیمه ای برداشته می شود و دیگر اینکه تعهدات لازم در قبال حقوق مردم حفظ می شود.

    امراللهی درباره روند سوددهی بیمه ایران در سال های گذشته، اظهار داشت: این شرکت از سال گذشته به سود رسیده و زیان انباشته 1500 میلیارد تومانی را به سود 25 میلیارد تومانی تبدیل کرده است.

    مدیرعامل بیمه ایران تصریح کرد: با لحاظ 300 میلیارد تومان ذخایر، میزان ذخایر گرفته شده به 1800 میلیارد تومان رسیده و در کنار آن 25 میلیارد تومان نیز سود حاصل شده است. همچنین 80 درصد از زیان انباشته در سال های قبل متعلق به رشته های شخص ثالث و درمان بوده است.

    وی درباره تعداد بیمه نامه های «مان» فروخته شده از سوی بیمه ایران از ابتدای شروع اجرای طرح تاکنون گفت: تاکنون 110 هزار فقره بیمه نامه مان صادر شده است.

    برچسب‌ها : بیمهبیمه شخص ثالث

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی