پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی فرسوده1

لزوم تسریع در روند نوسازی تاکسی های فرسوده

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه در سال های گذشته نوسازی های زیادی در زمینه تاکسی داشتیم، به عنوان مثال در سال 85 تا 87، حدود 31هزار تاکسی را نوسازی کردیم. در سال 88 تا 90، 29هزار و365 تاکسی، در سال 91، 3هزار و 200 و در سال 93، 6 هزار و 300 تاکسی نو جایگزین […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۶

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه در سال های گذشته نوسازی های زیادی در زمینه تاکسی داشتیم، به عنوان مثال در سال 85 تا 87، حدود 31هزار تاکسی را نوسازی کردیم. در سال 88 تا 90، 29هزار و365 تاکسی، در سال 91، 3هزار و 200 و در سال 93، 6 هزار و 300 تاکسی نو جایگزین خودروهای فرسوده شد، بر تسریع روند نوسازی تاکسی‌ های فرسوده و لزوم ارائه منطقی تسهیلات نوسازی به ویژه در شهرهای کوچک تاکید کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ خلیل رحیمی مشاور وزیر کشور اظهار داشت: در سال های گذشته نوسازی های زیادی در زمینه تاکسی داشتیم، به عنوان مثال در سال 85 تا 87، حدود 31هزار تاکسی را نوسازی کردیم. در سال 88 تا 90، 29هزار و365 تاکسی، در سال 91، 3هزار و 200 و در سال 93، 6 هزار و 300 تاکسی نو جایگزین خودروهای فرسوده شد.

وی افزود با اینکه در سال های گذشته (مثلاً سال 85) نرخ تسهیلات پایین تر بود، اما به دلیل نااگاهی مردم از این طرح و عدم همراهی آنان و دولت، استقبال کمتری از این طرح شده بود، اما در سال های اخیر به دلیل افزایش آگاهی در زمینه لزوم تعویض خودروهای فرسوده و همراهی دولت استقبال از این طرح رو به افزایش است.

رحیمی با بیان اینکه از آن جا که متقاضیان تعویض تاکسی های فرسوده افزایش یافتند و تعداد خودورهای فرسوده نیز با گذشت هر سال بیشتر می شود، علی رغم تعداد بالای خودورهای نوسازی شده در سال های اخیر، ما روند کندی را در این زمینه طی می کنیم، تصریح کرد: با توجه به همراهی دولت و شهرداری و افزایش آگاهی مردم بر ضرورت اجرای این طرح، امید است روند نوسازی تاکسی ها تسریع یافته و خروج سالانه خودروهای فرسوده و ورود تاکسی های نو برابر شود.

وی افزود: در کلانشهرها از جمله تهران در سال جاری 22 هزار تاکسی فرسوده داشتیم که از تعداد 19هزار نفر، تعداد 315 نفر در طرح نوسازی شرکت کردند و 65درصد از این تعداد تاکنون خودروهای خود را تحویل گرفتند.

وی درباره نحوه تشویق تاکسیرانان برای تعویض خودروهای فرسوده گفت: سازمان تاکسیرنی برای تشویق این افراد باید از خودروهای نوسازی شده در خطوط بهتر و پردرآمدتر استفاده کند تا به این ترتیب تاکسیرانان دیگر نیز برای ثبت نام در این طرح ترغیب شوند.

وی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده به این منظور گفت: باز پرداخت این تسهیلات 4 ساله و با نرخ بهره 16 درصد و پرداخت ماهانه 600 هزار تومان است.

رحیمی با بیان اینکه با توجه به سطح درآمد تاکسیرانان در کلانشهرها پرداخت این مبلغ چندان سخت نیست، افزود: ما باید برای شهرهای کوچک راهکاری منطقی در نظر بگیریم. زیرا در این شهرها درآمد تاکسیرانان در حدی نیست که این مبلغ قسط و نرخ بیمه خود را پرداخت کنند، بنابراین دو راه حل به نظر می رسد: یکی خدمات بیشتر دولت برای این تاکسیرانان که با توجه به شرایط کنونی دولت چنین امری مقدور نیست و دیگری کم کردن سرمایه گذاری اولیه تاکسیرانان، یعنی باید قیمت خودروها را در این شهرها پایین بیاوریم تا مبلغ بازپرداخت آنان نیز کمتر شود.

وی درباره راه حل دوم این موضوع گفت: باید خودروهایی بر اساس حداقل مشخصاتی که شورای ترافیک کشور ابلاغ کرده تولید و در اختیار تاکسیرانان شهرهای کوچک قرار گیرد که در این زمینه نیز خودروسازهایی اظهار همکاری کرده اند.

کدام رانندگان در اسنپ و تپسی معاف از مالیات هستند؟

سلام تاکسی ، با 110 پریوس هیبریدی وارد ناوگان شد

تحویل 53 هزار تاکسی نو در مقابل تاکسی فرسوده

سازماندهی تاکسی های اینترنتی و اجرای طرح (تاکسی کارت) در آینده نزدیک

سال آینده هیچ تاکسی مستعملی در ناوگان حمل و نقل نخواهد بود

ابلاغ افزایش کرایه وسایل حمل و نقل عمومی به شهرداری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی