پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کرولا 2008

ترکش تاکاتا به ایرتویا هم رسید؟

شرکت ایرتویا در حالی همیشه به دنبال رضایت مندی از مشتریان خود بوده است که این بار فراخوان خودروهای تویوتا کرولا مدل های 2006 تا 2009 را به اعلام کرده است. در حالی که طی سالهای اخیر شرکت ایرتویا نماینده رسمی تویوتا تلاش کرده است به واسطه فراخوان های محصولات، وفاداری خود نسبت به مشتریان […]

امیر
سه شنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۶

شرکت ایرتویا در حالی همیشه به دنبال رضایت مندی از مشتریان خود بوده است که این بار فراخوان خودروهای تویوتا کرولا مدل های 2006 تا 2009 را به اعلام کرده است.

در حالی که طی سالهای اخیر شرکت ایرتویا نماینده رسمی تویوتا تلاش کرده است به واسطه فراخوان های محصولات، وفاداری خود نسبت به مشتریان را در افکار عمومی ترویج کند، این بار شرکت ایرتویا نماینده انحصاری تویوتا در ایران نیز طی بیانیه‌ای برای خودروهای کرولا تولید شده در سال‌های 2006 تا 2009 فراخوان رسمی اعلام کرده است.

طبق بیانه‌ ایرتویا پیرو فراخوان شرکت تویوتا ژاپن برای تعویض برخی قطعات در سیستم ایربگ مدل‌های مشخصی از کرولا،  این مجموعه به عنوان نماینده رسمی و انحصاری شرکت مادر، خود را ملزم به ارائه خدمات مشابه می‌داند.  طی این اعلام فراخوان از مالکین مدل‌های مذکور درخواست شده است فرم‌های مربوطه را پر کرده تا برای رسیدگی به موضوع یاد  شده و تعیین قرار ملاقات از سوی کارشناسان این شرکت با آن‌ها تماس گرفته شود.

یکی از خدمات مرسوم در صنعت خودرو سراسر دنیا، فراخوان شرکت‌های تولید کننده خودرو برای رفع ایراد و یا رسیدگی به محصولاتشان در موارد مشخص است. به بیان بهتر زمانی که نقصی فنی در تولیدات یک شرکت تشخیص داده شود و یا به هر دلیلی نیاز به رسیدگی به موضوعی در یک خودرو احساس شود، شرکت برای مالکان مدل‌های مشخص فراخوان صادر کرده تا اقدامات لازم را در جهت برطرف کردن مشکل انجام دهد.

در ایران به دلیل فاصله‌ای که در سال‌های تحریم بین عرضه‌کنندگان داخلی و شرکت‌های مادر ایجاد شد، کمتر شاهد فعالیت همه جانبه نماینده‌ها و عملکرد کامل آن‌ها نسبت به فراخوان‌های جهانی بود.

در سال 2013 یکی از عظیم‌ترین فراخوان‌های تاریخ صنعت خودرو توسط شرکت تاکاتا آغاز شد که شامل چندین میلیون خودرو می‌شد. تاکاتا تامین‌کننده سیستم‌های ایربگ بسیاری از خودروسازان حاضر در بازار آمریکا بود که در پی این خسارت بزرگ تا مرز ورشکستگی نیز پیش‌رفت. ایراد فنی در ایربگ‌های این شرکت منجر به مرگ حدود 19 نفر و مصدومیت صدها نفر دیگر شده بود. شرکت تویوتا نیز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی بود که در این زمینه توسط تاکاتا تامین می‌شد و به نظر می‌رسد فراخوان صورت گرفته در ایران نیز با همکاری تویوتا و تاکاتا بی‌ارتباط نباشد.

افزایش تولید شرکت زامیاد

آغاز نام نویسی فروش لیزینگی خودرو به بازنشستگان از 11 شهریور

شکایت رسمی انجمن واردکنندگان خودرو از سازمان توسعه تجارت

مهلت 5 ماهه برای کاهش نرخ سود خودروسازان

همکاری ایران خودرو و خودروساز ژاپنی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی