پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه کاین

فرزند قد بلند پورشه پوست انداخت/ آشنایی با نسل جدید پورشه کاین

پورشه کاین به عنوان اولین تجربه پورشه در کلاس خودروهای شاسی بلند به بازار آمد و به نوعی یک ریسک بزرگ از سوی خودروساز آلمانی محسوب می‌شد. اما طولی نکشید که این فرزند قد بلند پورشه بیش از آنچه انتظار می‌رفت محبوب شد و این محبوبیت انقدر بالا گرفت که پورشه در طی این سال […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۹ شهریور ۱۳۹۶

پورشه کاین به عنوان اولین تجربه پورشه در کلاس خودروهای شاسی بلند به بازار آمد و به نوعی یک ریسک بزرگ از سوی خودروساز آلمانی محسوب می‌شد. اما طولی نکشید که این فرزند قد بلند پورشه بیش از آنچه انتظار می‌رفت محبوب شد و این محبوبیت انقدر بالا گرفت که پورشه در طی این سال ها از ایجاد تغییرات بنیادی در طراحی بدنه‌اش پرهیز کرد. چند سال قبل نسل دوم کاین دستخوش تغییراتی در ظاهر شد و به عنوان مدل فیس لیفت به بازار آمد. اما چند روز پیش پورشه رسما از نسل سوم این شاسی بلند جذاب پرده برداشت و رسما برای رقبا خط و نشان کشید.

نسل اول پورشه کاین (Cayenne) با اینکه بحث انگیز بود ولی نقش مهمی در کسب درآمد بیشتر پورشه داشت. حالا نسل سوم این خودرو با کمی تغییرات رونمایی شد. هنگامی که به جلو خودرو نگاه می‌کنیم، با خودمان می‌گوییم که حتما پورشه فراموش کرده است که کمی تغییر در ظاهر نسل جدید ایجاد کند. تیم طراحی پورشه معتقد است که ظاهر جدید، به شدت تحت تاثیر نسل قبل است. بنظر می‌رسد این شباهت بیش از حد باشد. نمای عقب خودرو اما تغییراتی داشته است تا پا به پای مدل پانامرا پیش برود.

پورشه کاین

همانطور که از یک خودروی آلمانی لوکس انتظار می‌رود، آپشن‌های خودرو، نقش مهمی در کیفیت ایفا می‌کنند. تصاویر کاین جدید با چرخ‌های بزرگ، بسیار زیبا است ولی این طرح و پره‌های کوچک آن کمی توی ذوق می‌زند.

تغییرات نمای داخلی کاین که از مدل پانامرا الهام گرفته شده است، بسیار جالب‌تر است. در داشبورد، نمایشگر بزرگ لمسی ۱۲.۳ اینچی جای خود را با انواع مختلف کلید که در نسل قبل کاین بود عوض کرده است. به جای پنل فرمان کاملا دیجیتالی، در کاین جدید عقربه مرکزی دور موتور بصورت آنالوگ خواهد بود که در اطراف آن نمایشگرهای ۷ اینچی با قابلیت تعویض رنگ بر اساس حالت رانندگی، قرار دارند.

تشابهات دیگری هم بین کاین جدید و مدل‌های اسپرت پورشه وجود دارد. فرمان کاین کاملا از فرمان مدل 918 الهام گرفته شده است و پدال‌های تعویض دنده پشت آن که به جعبه دنده ۷ سرعته PDK متصل هستند نیز مشابه دیگر مدل‌های اسپرت پورشه است. بنظر می‌رسد که این تغییرات کوچک هستند اما تجربه رانندگی با مدل ماکان S نشان داده است این جزئیات، حس یک پورشه واقعی را القا می‌کنند.

برخلاف اکثر پورشه‌های امروزی، کاین را می‌توان در جاده‌های ناهموار برد و از رانندگی آف‌رود، بدون ترس از نابود کردن جلوبندی خودرو لذت برد. سیستم تعلیق کاین از نوع بادی فعال به همراه فنرهای ۳ محفظه‌ای است. مانند نسل جدید بنتلی کانتیننتال که به تازگی معرفی شد، پورشه کاین نیز از فناوری برقی ۴۸ ولت استفاده می‌کند. این سیستم در پیچ‌ها مقاومت چرخش را بیشتر کرده و در جاده‌های ناهموار سواری راحت‌تری ایجاد می‌کند.

کابین پورشه کاین

سیستم ترمز جدید پورشه (PCSB) برای اولین بار در این خودرو استفاده می‌شود. ترمزهای سرامیک کربنی، در خودروهای لوکس و سوپراسپرت محبوب هستند ولی در عین حال گرانقیمت نیز خواهند بود. همچنین اغلب، در هوای سرد کارایی کمتری دارند. مدیران پورشه ترمزهای PCSB را در قالب محدوده بین دیسک‌های آهنی معمولی و دیسک‌های تماماً سرامیک کربنی توصیف کرده‌اند.

مهندسان اشتوتگارتی پورشه، با استفاده از پوشش تنگسن-کاربید در قالب دیسک آهنی، مقاومت و ماندگاری بیشتر و قدرت بیشتر را به وجود آورده‌اند. این فناوری به همراه لنت‌های سفید رنگ، فقط بر روی مدل‌هایی که رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی دارند در دسترس است.

کابین پورشه کاین

به لطف ترکیب هوشمندتر مواد در ساخت شاسی و مواردی چون باتری لیتیوم-پلیمر استارتر، نسل جدید کاین ۶۵ کیلوگرم سبک‌تر است. این کاهش وزن بعلاوه‌ی فرمان‌پذیری محور عقب، باید سواری اسپرت و هندلینگ تیزتری را به وجود آورد. فناوری فرمان‌پذیری محور عقب، در سرعت‌های پایین عملاً فاصله ۲ محور را کم کرده و در سرعت‌های بالا فاصله را بیشتر می‌کند. در کل مدیران پورشه قول داده‌اند که این شاسی‌بلند لوکس، سواری واقعی پورشه را در اختیار قرار می‌د

دو پیشرانه‌ برای کاین جدید در نظر گرفته شده است. مدل پایه با پیشرانه ۶ سیلندر Vشکل توربو، با ۳۴۰ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور و مدل قوی‌تر با پیشرانه ۶ سیلندر Vشکل توئین توربو با ۴۴۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور. هر دو مدل مجهز به جعبه دنده دو کلاچه ۷ سرعته هستند. از سویی دیگر، حتمال معرفی مدل‌های توربو، GTS و اسپرت هیبرید وجود دارد.

کابین پورشه کاین

پورشه کاین جدید با قیمت ۶۵ هزار و ۷۰۰ دلار برای مدل استاندارد و ۸۲ هزار و ۹۰۰ دلار برای کاین S، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

منبع: زومیت

بالاترين ميزان رضايتمندي مشتريان از پورشه

سود پورشه از فروش هر خودرو

اسپرت سواری با کراس اوورهای گران قیمت

نگاهی به خط تولید پورشه پانامرا

صدای پای سومین نسل پورشه کاین به گوش می رسد

ممنوعیت فروش پورشه کاین در سوئیس

پورشه پانامرا 2017 معرفی شد

رقیب سری 7 با قلبی کوچک به ایران می آید/احتمال عرضه S کلاس با موتور 2 لیتری

سوپر اسپرت تمام الکتریکی مک لارن از راه می‌رسد

اسب موستانگ برای ۲۰۱۸ زین شد

وصله ناجور مرسدس بنز !/آشنایی با نخستین پیکآب بنز

اشتهای تمام نشدنی بوگاتی شیرون

هیوندای آزرا با بازار آمریکا خداحافظی می کند

سئات با آرونا قد کشید

با نسخه جدید ب ام و X3 بیشتر آشنا شوید

هر آنچه از جگوار XF اسپرت بریک می‌خواهید بدانید

مدل جدید تویوتا پرادو به بازار می آید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی