پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برلیانس H330

فروش اینترنتی محصولات پارس خودرو (شهریور 96)

فروش اینترنتی محصولات پارس خودرو از ساعت 17 تاریخ 22 شهریور ماه سال جاری تا زمان تکمیل ظرفیت به شرح و شرایط جداول ذیل اعلام می شود. فروش اینترنتی برلیانس H330، H230 و H220 (شهریور 96) : پیش فروش برلیانس H300 (شهریور 96) : پیش فروش برلیانس H200 (شهریور 96) : پیش فروش عادی برلیانس […]

امیر
چهارشنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

فروش اینترنتی محصولات پارس خودرو از ساعت 17 تاریخ 22 شهریور ماه سال جاری تا زمان تکمیل ظرفیت به شرح و شرایط جداول ذیل اعلام می شود.

فروش اینترنتی برلیانس H330، H230 و H220 (شهریور 96) :

فروش اینترنتی محصولات پارس خودرو (شهریور 96)

فروش اینترنتی برلیانس H230، H330 و H220 (شهریور 96)

پیش فروش برلیانس H300 (شهریور 96) :

فروش اینترنتی محصولات پارس خودرو2 (شهریور 96)

پیش فروش برلیانس H300 (شهریور 96)

پیش فروش برلیانس H200 (شهریور 96) :

فروش اینترنتی محصولات پارس خودرو 3(شهریور 96)

پیش فروش برلیانس H200 (شهریور 96)

پیش فروش عادی برلیانس H200 (شهریور 96) :

پیش فروش برلیانس اچ 220 و 230 (شهریور 96)

پیش فروش عادی برلیانس H200 (شهریور 96)

برلیانس H220 :

بعد از عرضه موفقیت آمیز برلیانس H330 و H320 ، عضوی دیگر از خانواده برلیانس با نام  H230 در بازار عرضه شد که ظاهر بحث برانگیزش باعث شد تا خیلی زود توجهات را به سوی خود جلب کند و منتقدین و طرفداران زیادی در موردش سخن بگویند. اما مدتی است شاهد عرضه نسخه هاچ بک سدان مورد بحث با نام برلیانس H220 در بازار هستیم که با قیمت مناسب و ابعاد جمع و جور، می تواند رقیب مناسبی برای هاچ بک های ارزان قیمت بازار نظیر پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵ باشد. نسخه منوآل H220 در رنج قیمت ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان جای می‌گیرد و با قیمت ۳۸ میلیونی جدی‌ترین رقیب برای پادشاه هاچ بک های این رده یعنی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و محصول پرطرفدار ام وی ام یعنی نسخه ۳۱۵ به شمارمی رود. البته فراموش نکنید که کیفیت ساخت تیپ ۵ در سال های اخیر افت شدیدی داشته و حالا دردسرهای نگه داریش خیلی بیشتر از جذابیت های سواریش شده، همچنین ام وی ام ۳۱۵ نیز مشکلات زیادی در بخش کیفیت دارد و در سال‌های اخیر در بعضی بخش‌های فنی نظیر صفحه کلاچ حسابی مالکینش را به دردسر انداخته.

برلیانس H330 :

کیفیت کلی مونتاژ و متریال کابین قابل قبول است‌ اما به خاطر رنگ‌بندی روشن کابین، درزها و فاصله میان بعضی از قطعات، بیشتر از سایر سدان‌های تراز اول چینی خودشان را نشان می‌دهند. چیدمان کابین نیز مناسب است و نمره قبولی را در بحث ارگونومی کسب می‌کند. در کل چاشنی اسپرت تریم داخلی برلیانس نسبت به دنا بیشتر، اما باید منتظر زمان شد و دید که قسمت‌های مختلف کابین تا چه مدت کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

سیستم تهویه به صورت اتوماتیک قابل تنظیم است و پس از چند دقیقه فعالیت، قدرت واقعی خود را به نمایش می‌گذارد و از این نظر یکی از بهترین‌ها در این مقایسه به شمار می‌رود.
پیشرانه استفاده شده در برلیانس، حجم و قدرت کمتری نسبت به دنا دارد. یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر که قادر است ۱۰۳ اسب بخار نیرو در دور ۵۸۰۰ تولید کند. شاید با توجه به قدرت نه‌چندان بالای پیشرانه نتوانید خودروهای هم‌کلاس را در جاده‌ها جا بگذارید‌ اما مصرف پایین و کم سر و صدا بودن پیشرانه، در مسیرهای شهری سرنشینان را به خود علاقه‌مند می‌کند. همان‌طور که اشاره شد، برلیانس با دو گیربکس اتوماتیک و دستی در کشور عرضه شده است. نمونه اتوماتیک از یک گیربکس ۶ سرعته(۵ دنده جلو یک دنده عقب) بهره می‌برد و مصرف سوختش حدود ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. البته در حالت اتوماتیک با تعویض دنده‌ها در دورهای پایین، دور خودرو در سربالایی‌ها افت می‌کند و رمق پیمودن شیب‌های نه‌چندان تند را هم ندارد. اما در حالت دستی دور موتور بالاتر نگه داشته می‌شود و نکته مثبت دیگر اینکه بیشینه گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متری در دور نه‌چندان بالای ۳۸۰۰ به محور جلو منتقل می‌شود. اما در نمونه مجهز به گیربکس دستی داستان کاملا متفاوت است. در این مدل خبری از افت کشش در سربالایی‌ها نیست و اگر از نمونه اتوماتیک پشت فرمان نمونه منوآل قرار بگیرید، بدون شک کشش و چابکی برلیانس منوآل بیشتر دل گرمتان می‌کند.

یکی از نقاط قوت برلیانس نسبت به رقیب خود دنا، فرمان‌پذیری عالی و هندلینگ مناسب است. البته از خودرویی که نام ب‌ام‌و در شناسنامه‌اش به چشم می‌خورد، جز این هم انتظار نمی‌رود. تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میل پیچشی است و حتی در مسیرهای ناهموار نیز تنش‌های وارد‌شده به چرخ‌ها را به کابین منتقل نمی‌کند.
صندوق بار ۴۶۰ لیتری برلیانس به خوبی نیازهای مسافرتی سرنشینان را پاسخ می‌دهد که البته ۴۰ لیتر از فضای بار بسیار جادار دنا کوچک‌تر است. اما باک ۵۵ لیتری‌اش، باعث شده تا مالک برلیانس بیشتر از مالک دنا مجهز به باک ۷۰ لیتری، به پمپ بنزین‌ها سر بزند. برلیانس توانسته امتیاز ۵ ستاره از موسسه CNCAP کسب کند و وجود ۲ عدد ایربگ در کابین و استفاده از گاردهای محافظتی در استخوان‌بندی درهای جانبی، به خوبی ایمنی سرنشینان را تامین می‌کند.

پیش فروش رنو ساندرو استپ وی (شهریور 96)

برای سفر به پاریس فقط 10 روز باقیست

فروش نقدی و اقساطی آلفارومئو جولیتا (شهریور 96)

فروش نقدی و اقساطی محصولات نیسان (شهریور 96)

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 قیمت خورد

فروش نقدی و اقساطی تویوتا پریوس و لکسوس (شهریور 96)

فروش نقدی و اقساطی تویوتا روفور (شهریور 96)

پیش فروش جک S3 (شهریور 96)

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی