پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز پروجکت وان

برگ برنده مرسدس بنز رو شد/ رمزگشایی از مرسدس بنز پروجکت وان

بدون شک جذاب ترین خبر نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017، رونمایی از مرسدس بنز پروجکت وان بود. یک هیولای دست پرورده AMG که آمده تا تمام معادلات را بر هم ریزد. با حضور مدیر عامل مرسدس بنز و راننده‌ی اصلی تیم فرمول یک این برند، هایپرکار AMG در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 رونمائی شد. حدود یک سال پیش، مرسدس […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

بدون شک جذاب ترین خبر نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017، رونمایی از مرسدس بنز پروجکت وان بود. یک هیولای دست پرورده AMG که آمده تا تمام معادلات را بر هم ریزد.

با حضور مدیر عامل مرسدس بنز و راننده‌ی اصلی تیم فرمول یک این برند، هایپرکار AMG در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 رونمائی شد.

مرسدس بنز پروجکت وان

حدود یک سال پیش، مرسدس بنز از برنامه‌ی تولید یک ابر خودرو تحت برند AMG پرده برداشت. از همان روزهای ابتدایی، مرسدس تاکید داشت که با تکیه بر دانش به کار رفته در خودروهای فرمول یک و همراه با نهایت صرفه‌جویی در مصرف سوخت، پروژه‌ یک را به تولید خواهد رساند. امروز، پیش از شروع به کار رسمی نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷؛ اتفاق تاریخ‌سازی که همه‌ی طرفداران مرسدس بنز انتظارش را می‌کشیدند به وقوع پیوست و ابرخودروی این برند، رسما رونمائی شد.

دیتر زتچه، مدیر عامل مرسدس بنز و عضو عالی رتبه‌ی گروه خودروسازی دایملر؛ در مراسم امروز سخنرانی کرد و سرانجام با نمایشی با شکوه، سوپراسپرت پروژه یک، توسط لوئیز همیلتون به روی صحنه آورده شد. در ادامه، قهرمان سه دوره‌ی مسابقات فرمول یک جهان، تایید کرد که همکاری نزدیکی با تیم سازنده‌ی این خودرو داشته است تا بالاترین کیفیت رانندگی، در آن ارائه شود.حال با نگاهی به ارقامی که رسما توسط مرسدس بنز منتشر شده است، متوجه عظمت ابرخودروی پروژه یک می‌شویم.مرسدس بنز پروجکت وان
در حالیکه نهایت سرعت این محصول، در حدود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است و چندان حیرت‌آور محسوب نمی‌شود، رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، در زمانی کمتر از ۶ ثانیه؛ قابلیت‌های آنرا آشکار می‌کند. مرسدس پروژه یک، از پیشرنه‌ای ۱.۶ لیتری و ۶ سیلندر همراه با توربوشارژ برقی استفاده می‌کند که تا مرز ۱۱ هزار دور بر دقیقه، پیش می‌رود و به چرخ‌های عقب متصل است. این پیشرانه‌ که در وسط و عقب قرار دارد، با دو موتور برقی روی چرخ‌های عقب هماهنگ شده است تا مجموعا حدود ۶۷۰ اسب بخار، قدرت فراهم شود. از سویی دیگر، دو موتور برقی دیگر هم، به صورت مجزا روی چرخ‌های جلو قرار گرفته‌اند که هر کدام ۱۶۱ اسب بخار قدرت دارند. با این حساب، مجموع قدرت خروجی پروژه یک، نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود. موتورهای الکتریکی، قدرت مشابهی دارند و می‌توانند در نهایت سرعت گردش ۵۰ هزار دور بر دقیقه، عمل کنند.مرسدس بنز پروجکت واندیگر اطلاعات فنی پروژه یک، از جمله مجموع دقیق نهایت قدرت و گشتاور، میانگین مصرف سوخت و زمان رسیدن به سرعت‌های ۱۰۰ و ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، هنوز اعلام نشده است.دیتر زتچه، ادعا می‌کند، محصول جدید مرسدس AMG؛ بالاترین کارایی به نسبت مصرف سوخت را در بین تمامی خودروهای این کلاس، ارائه می‌کند. بیش از ۸۰ درصد انرژی حاصل از ترمز کردن خودرو، توسط سیستم الکتریکی در باتری‌های لیتیوم یون، از طریق چرخ‌های جلو بازیافت می‌شود. مجموع باتری‌ها، حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارند و هرچند از نظر فناوری؛ تفاوتی با نمونه‌های موجود در خودروهای فرمول یک مرسدس ندارند، چهار برابر، ظرفیت بیشتری فراهم می‌کنند.مرسدس بنز پروجکت وان

سیستم قوای محرک برقی پروژه یک، با ولتاژ ۸۰۰ ولت کار می‌کند که به گفته‌ی دیتر زتچه؛ دو برابر نمونه‌های مشابه در خودروهای هیبریدی فرمول یک (از جمله مرسدس F1 W06) است و می‌تواند برای حرکت تا مسافت ۲۵ کیلومتر، بدون استفاده از بنزین و صرفا با تکیه بر نیروی الکتریکی؛ انرژی داشته باشد.بدنه‌ی ابرخودروی پروژه یک، از فیبر کربن یک پارچه است و آیرودینامیک کم‌نظیری ارائه می‌کند. چرخ‌ها در جلو، ۱۹ اینچ و روی محور عقب، ۲۰ اینچ هستند، درحالیکه ۱۰ پر تمام آلومنیوم، همراه با پیچ مرکزی خواهند بود. پهنای تایرها ۲۵۰ میلی‌متر در جلو و ۳۰۰ میلی‌متر در عقب است که از برند میشلن و مدل مشهور پایلوت اسپرت کاپ 2 انتخاب شده‌اند.

مرسدس بنز پروجکت وان

ترمزها، لنت‌هایی از آلیاژ کربن سرامیک استاندارد دارند و مطابق قوانین فرمول یک ساخته شده‌اند، اما جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار با قابلیت تعویض از طریق پدال‌های پشت فرمان، خاص خودروی AMG پروژه یک طراحی شده است.تنها ۲۷۵ دستگاه AMG پروژه یک تولید خواهد شد که از سال ۲۰۱۹، به مشتریان گزینش شده‌ی مرسدس تحویل داده می‌شوند. گفته می‌شود که تمامی ظرفیت تولید محدود این محصول، با قیمت هر دستگاه ۲.۵ میلیون دلار؛ پیش‌فروش شده است. پیشرانه‌ی مرسدس پروژه یک، تنها برای ۵۰ هزار کیلومتر؛ عمل خواهد کرد و پس از آن، نیازمند تعمیر اساسی خواهد بود، البته رسیدن به این کیلومتر کار کرد، توسط یک کلکسیونر با ابرخودروی ۲.۵ میلیون دلاری، بعید به نظر می‌رسد.

اولین نماینده قد بلند چری برای حضور در اروپا/ معرفی چری Exeed TX

تویوتا با پرادو ۲۰۱۸ به جنگ مسیرهای صعب‌العبور آمد

تغییر لوگوی خودروهای لوکس ب ام و

برابوس راکت ۹۰۰ سریع ترین کروک 4 سرنشینه

نسخه ب ام و برای التیام جنون سرعت!/ نگاهی به ب ام و M5 جدید

فرزند قد بلند پورشه پوست انداخت/ آشنایی با نسل جدید پورشه کاین

سوپر اسپرت تمام الکتریکی مک لارن از راه می‌رسد

آیا فراری هم قد می‌کشد؟!

اشتهای تمام نشدنی بوگاتی شیرون

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی