پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چری Exeed TX

اولین نماینده قد بلند چری برای حضور در اروپا/ معرفی چری Exeed TX

چری در نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال با دستی پر ظاهر شد. این خودروساز چینی علاوه بر نمایش خودرو مفهومی تیگو کوپه، شاسی بلند Exeed TX را  نیز رونمایی کرد. این مدل در بخش فنی خود از پیشرانه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی یا کاملا برقی استفاده می‌کند. این دو خودروی شاسی‌بلند که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

چری در نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال با دستی پر ظاهر شد. این خودروساز چینی علاوه بر نمایش خودرو مفهومی تیگو کوپه، شاسی بلند Exeed TX را  نیز رونمایی کرد. این مدل در بخش فنی خود از پیشرانه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی یا کاملا برقی استفاده می‌کند.

این دو خودروی شاسی‌بلند که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمده‌اند، اولین محصولات چری هستند که برای حضور در بازار اروپا تولید خواهند شد. همچنین مدل‌هایی که به مجموعه‌ی محرک پلاگین هیبریدی مجهز هستند سریع‌ترین نسخه‌ها خواهند بود. چری ادعا کرده است که این خودروی پلاگین هیبریدی توانایی رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، ظرف ۶ ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. چری همچنین ادعا کرده است که مصرف سوخت این خودرو تنها ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

چری Exeed TX

در مورد باتری این خودرو  عنوان شده است که امکان شارژ کردن ۸۰ درصد از ظرفیت آن در ۳۰ دقیق وجود دارد و عملیات شارژ کامل را می‌توان با استفاده از خروجی برق ۲۲۰ ولت و در عرض ۴ ساعت انجام داد. در صورتی که چنین ادعایی صحیح باشد، باید به‌جرئت گفت که چری هم‌رده با محصولاتی از برندهای باسابقه و قدرتمند همانند آئودی e-tron قرار می‌گیرد.

از حیث طراحی، در بدنه‌ی این خودرو می‌توان همان خطوطی را دید که معمولا در طراحی شاسی‌بلندها به کار می‌روند؛ ضمن اینکه بخش جلویی این خودرو شباهت‌هایی نیز با لندروور دیسکاوری  دارد. در داخل کابین یک نمایشگر بزرگ مربوط به سیستم ارتباطی و رسانه‌ای خودرو نصب شده است که در بخش پایینی آن، کنترلرهای مربوط به سیستم تهویه‌ی مطبوع قرار دارند.

تولید این خودروها در کارخانه‌ی جدید و پیشرفته‌ی چری انجام خواهد شد. البته چری دقیقا مشخص نکرده است که این خودروی شاسی‌بلند آیا به رقابت با بزرگانی چون بی‌ام‌و X3 و مرسدس بنز GLC خواهد رفت یا اینکه برای رقابت با خودروهای پرفروش‌تری چون فورد کوگا و یا واکسال گرندلند X تولید خواهد شد. مسئله‌ی ایمنی نیز با توجه به اهمیت بالای آن در اروپا و استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی این قاره، از دیگر مسائل مورد توجه سازندگان این خودرو بوده است.

چری Exeed TX

بسیاری از شرکت‌های معروف اروپایی در ساخت مدل اکسید با چری همکاری کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرکت بوش برای ساخت نمایشگر ۱۰ اینچی داشبورد و نمایشگر ۷ اینچی مقابل راننده، کنتیننتال اتوموتیو برای همکاری در ساخت بخش الکترونیکی این خودرو و شرکت مهندسی آلمانی بنته‌لر (Benteler) برای همکاری در توسعه‌ی پلتفرم و ساختار این خودرو اشاره کرد.

چری Exeed TX

زمان دقیق عرضه‌ی این محصول به بازار اروپا هنوز مشخص نشده است؛ اما چری برنامه‌ی جامعی برای حضور در قاره‌ی سبز تدارک دیده است و به‌زودی شاهد بازگشایی واحدهای مهندسی و تولیدی این شرکت در اروپا خواهیم بود. چری یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در کشور چین است که سال ۲۰۱۶ موفق به فروش ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو شد. از این تعداد ۱۰۰ هزار دستگاه به بازارهای بین‌المللی صادر شدند؛ درحالی‌که محصولات چری سال گذشته به‌تنهایی ۳۰ درصد از صادرات خودروی کشور چین را به خود اختصاص دادند.

این برند بیشتر در بازار خودروهای تولید انبوه و پرفروش فعالیت دارد و تاکنون در بازار خودروهای لوکس و درجه‌ی یک حضور نداشته است؛ اما با تولید اِکسید جدید، به‌طور مستقیم به رقابت با خودروی Lynk& Co از شرکت جیلی خواهد رفت. شرکت Lynk& Co در کنار ولوو جزو زیرمجموعه‌های جیلی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۰ از فورد خریداری شد.

رونمایی از چری آریزو5 توربو در اولین شوروم اختصاصی چری

اولین سری چری تیگو7 تحویل مشتریان شد + گزارش

چری تیگو7 در تهران رونمایی شد + قیمت آن در بازار

تست فنی چری تیگو7 در پیست آزادی + تصاویر

تست فنی چری تیگو 7 در جاده های ایران (گزارش)

تجربه رانندگی با چری تیگو5 فیس لیفت در پیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی