پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید چری

سبقت خودروسازان خصوصی از نیمه دولتی ها

آمارا منتشر شده تولید خودرو در شش ماه نخست سال جاری نشان می دهد خودروسازان نیمه دولتی در این مدت توانسته اند تیراژ تولید خود را ۹/ ۱۷ درصد افزایش دهند. این در حالی است که خودروسازان خصوصی طی این مدت توانستند رشد ۴۵ درصدی را به ثبت برسانند. طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۶

آمارا منتشر شده تولید خودرو در شش ماه نخست سال جاری نشان می دهد خودروسازان نیمه دولتی در این مدت توانسته اند تیراژ تولید خود را ۹/ ۱۷ درصد افزایش دهند. این در حالی است که خودروسازان خصوصی طی این مدت توانستند رشد ۴۵ درصدی را به ثبت برسانند.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج خودروساز خصوصی کشور در مجموع ۵۹ هزار و ۲۷۵ دستگاه انواع محصولات سواری را در شش ماه به تولید رسانده و در نتیجه افزایش تیراژ تولید را تجربه کرده‌اند.

بر این اساس سهم خودروسازان خصوصی از کل خودروهای تولیدی کشور تا پایان شهریورماه امسال، ۸/ ۹ درصد برآورد می‌شود. جزئیات آمار اعلامی نشان می‌دهد بیشترین تیراژ در بین شرکت‌های بخش خصوصی، به «مدیران خودرو» رسیده، چه آنکه این شرکت توانسته در شش ماه ابتدایی امسال ۳۲ هزار و ۳۷۲ دستگاه محصول متعلق به دو برند چری و ام‌وی‌ام چین را در کشور مونتاژ کند.

با توجه به این آمار، مدیران خودرو با افزایش ۶/ ۳۶ درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. بیشترین تیراژ در آمار تولید شش ماهه مدیران خودرو نصیب مدل ام‌وی‌ام X۲۲ شده و کمترین آن نیز به ام‌وی‌ام ۳۱۵ تعلق دارد. از سوی دیگر «کرمان موتور» نیز که ۲۲ هزار و ۵۱۰ دستگاه تیراژ طی شش ماه ابتدایی امسال داشته، توانسته تولید خود را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود ۸/ ۴۶ درصد افزایش دهد.

این شرکت محصولاتی از هیواندیی، جک و لیفان را مونتاژ می‌کند و بیشترین تیراژ در این بین نیز متعلق به جک شاسی بلند مدل S۵ است.

بعد از کرمان موتور، «گروه بهمن» با تیراژ سه هزار و ۱۶۵ دستگاهی‌اش، ۶/ ۷۱ درصد رشد تیراژ را تجربه کرده است. این خودروساز در حال حاضر مزدا۳ و خودروی چینی بسترن B۵۰ را مونتاژ می‌کند. در بین دیگر شرکت‌های بخش خصوصی اما «خودروسازان‌ بم» با تولید خودروی جیلی تیراژی ۲۳۰ دستگاهی و یکی دیگر از خودروسازان چینی نیز ۹۹۸ دستگاه تیراژ داشته است.

در نهایت اما «راین خودرو» و «دیارخودرو» هیچ تولیدی در شش ماه امسال نداشته‌اند. راین خودرو پیش‌تر ولیکس که یک خودروی چینی بود را مونتاژ می‌کرد و دیارخودرو نیز مونتاژ محصولات گریت‌وال چین را برعهده داشت.

منبع: دنیای اقتصاد

وانت هایی که چراغ تولیدشان خاموش شد

تولید خودروسازان داخلی افزایش یافت

تولید کدام خودرو ها در ماه گذشته متوقف شد؟

زامیاد و سهم 30 درصدی از خودروهای تجاری کشور

خداحافظی با وانت نیسان آبی تا پایان سال 97

توقف یکی از خطوط تولید پراید در سایپا

پایان تولید پراید 111 در سایپا سیتروئن

خداحافظی پراید با چرخه تولید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی