پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات یدکی

دور خیز قطعه سازان ایرانی برای حضور در بازار جهانی

دورخیز قطعه سازان ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی و لزوم کاهش هزینه تمام شده و کیفیت مناسب برای رقابت با برندهای معتبر خود را آماده میکنند که به شرح ذیل اعلام می شود. قطعات ایرانی با وجود کیفیت مناسب اما بدلیل ناشناخته بودن و بالا بودن هزینه تمام شده هنوز نتوانسته انددر بازارهای جهانی […]

امیر
یکشنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۶

دورخیز قطعه سازان ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی و لزوم کاهش هزینه تمام شده و کیفیت مناسب برای رقابت با برندهای معتبر خود را آماده میکنند که به شرح ذیل اعلام می شود.

قطعات ایرانی با وجود کیفیت مناسب اما بدلیل ناشناخته بودن و بالا بودن هزینه تمام شده هنوز نتوانسته انددر بازارهای جهانی جایگاه مناسبی داشته باشند.

به گزارش اختصاصی جوان خودرو، قطعه سازی خودرو یکی از صنایعی است که علاوه بر ارزآوری و کمک به رشد اقتصادی تأثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری دارد،با نگاهی گذرا به این صنعت در جهان در می‌یابیم که کشور‌هایی که حتی در صنعت خودرو سازی نام و نشانی ندارند، اما در قطعه سازی جزء بهترین‌ها به شمارمی روند. نمونه بارز کشور‌هایی مثل ترکیه و هند هستند که با وجود اینکه خودروساز نیستند، اما بسیاری از قطعات برند‌های برتر خودرو را تأمین می‌کنند و همین امر بیانگر اهمیت این صنعت در جهان است.

قطعه سازان ایرانی درسالهای اخیر تلاش زیادی کردند تا پتانسیل ها وظرفیت های خود را به جهانبان عرضه کنند و چندی پیش نمایشگاهی درآفریقای جنوبی با عنوان ” اتو مکانیکا” برگزار شد که شرکت‌های مطرح قطعه‌ساز ایرانی با حضور در این نمایشگاه ضمن معرفی توانمندی‌های خود و برقراری ارتباط با فعالان و شبکه‌های توزیع و آشنایی با فضای بازار و رقبا، محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشتند.

در این خصوص رایزن بازرگانی ایران و آفریقای جنوبی گفته است که  آفریقای جنوبی با تولید 650 هزار دستگاه و واردات 350 هزار دستگاه خودرو قطب تولید خودرو در آفریقاست و صنعت خودروسازی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد این کشور است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهانی از آفریقای جنوبی در جهت تولید قطعات و مونتاژ خودرو برای مصرف داخلی و بازارهای بین‌المللی بهره می برند و با توجه به کیفیت و مزیت رقابتی قطعات و لوازم خودرو فرصت‌های زیادی برای کار با آفریقای جنوبی وجود دارد.

وی بیان کرد:  مشکل اساسی قطعات ایرانی برای ورود به بازار جهانی ضعف بازاریابی و  ناشناخته بودن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان برای تجار خارجی است و تا کنون به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است.

لزوم کاهش هزینه های تولید و تامین منابع مالی

در همین خصوص محمدرضا نجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ایران عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو اظهار داشت: قطعات ایرانی به لحاظ کیفیت بسیارمناسب  و قادر به رقابت با بهترین برندهای دنیا هستند  اما در حال حاضر این ظرفيت به دنیا شناسانده نشده لذا حضور در نمایشگاه ها بین المللی و تعامل و آشنایی با تجار و بازرگانان این صنعت می تواند کمک شایانی به ارتقا صنعت صطعه سازی ایران کند.

وی افزود: کیفیت قطعات ایرانی به قدری است که باید به فکر حضور در بازارهای بین المللی باشیم و لذا در این بخش حمایت دولت بيش از پیش احساس می شود و باید شرایطی فراهم شود تا کشورهای صنعتی قطعات ایرانی را بشناسند و به آن اعتماد کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به مشکلات قطعه سازان داخلی گفت: با وجود اینکه کیفیت قطعات ایرانی مطلوب است اما هزینه تمام شده قطعات برای تولیدکنندگان بسیار بالا بوده وهمین امرموجب شده تا رقابت پذیری نداشته باشند و لذا اگر به فکر صادرات حضور در بازارهای جهانی هستیم باید بتوانیم هزینه تمام شده را کاهش دهیم.

نجفی منش با تاکید بر اینکه الان سرمايه درگردش مهمترین دغدغه قطعه سازان است گفت: تولیدکنندگان برای تامین منابع مالی دست به دامان بانک ها می شوند اما سود تسهیلات بانکی آنقدر بالاست که عملا کمک چندانی به رشد تولید نمی کند .

وی در پایان بیان كرد: با توجه به اینکه صنعت قطعه سازی در کشور پیشرفت محسوسی داشته و محصولات ایرانی کیفیت مناسبی دارند لذا کمک و حمایت های دولتی از این بخش می تواند موجب ارزآوری و رشد اقتصادی گردد.

معافیت مقطعی برخی مواد اولیه وارداتی برای قطعه سازان

نشست مشترک قطعه سازان اسپانیایی با قطعه سازان زنجيره تامين ایران خودرو

قطعه سازان بر بال تندر/گفت و گو با عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان

گارانتی قطعات بر عهده قطعه سازان است نه تعمیرکاران

بازدید مدیران قطعه سازان آلمانی از پارس خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی