پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Renault_sandero_رنو ساندرو

جایگاه رنو ساندرو در بازار

خبر ورود رنو ساندرو یا تندر 90 هاچ بک چندین ماه است که در مجلات خودرویی و اینترنتی منتشر می شود اما این خودو چه رقیبایی خواهد داشت و به صورت خلاصه در بازار چه جایگاهی خواهد داشت. طراحی رنو ساندرو رنو ساندرو نسبتاً طراحی ساده ای دارد که هم می تواند مزیت و هم […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۳ مرداد ۱۳۹۴

خبر ورود رنو ساندرو یا تندر 90 هاچ بک چندین ماه است که در مجلات خودرویی و اینترنتی منتشر می شود اما این خودو چه رقیبایی خواهد داشت و به صورت خلاصه در بازار چه جایگاهی خواهد داشت.

طراحی رنو ساندرو

رنو ساندرو نسبتاً طراحی ساده ای دارد که هم می تواند مزیت و هم عیب باشد. خودروهایی که از خطوط کمتری استفاده می کنند هزینه تولید کمتری دارند و در نتیجه قیمت کمتری نسبتاً به رقبای پر زرق و برق خواهند داشت. اما از طرفی شیک بودن خودرو یکی از عوامل اصلی دلبستگی و خرید محسوب می شود که معمولاً با طراحی های پر خطوط و جدید به دست می آید. اما اگر با دقت بیشتری به خودروها نگاه کنین متوجه می شوید شاید در نگاه اول یه طراحی پیچیده جذاب باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده می شود. به بیان دیگر سادگی رنو ساندرو می تواند برگ برنده فروش در طولانی مدت باشد. به علاوه سادگی طراحی سبب شده است که فضای خودرو بیش تر از رقیب های هم رده باشد که با توجه به پر جمعیت بودن خانواده های ایرانی نکته مثبتی محسوب می شود.

Renault_sandero_رنو ساندرو

رقیب احتمالی رنو ساندرو

ساندرو در بدر ورود به بازار با دو دسته از مخاطبان رو به رو خواهد شد؛ کسانی که علاقه‌مند به تغییر وضعیت و اصطلاحاً تیونینگ اتومبیل خود هستند و افرادی که قصد دارند ضمن مالکیت اتومبیلی باکیفیت، از فضای داخلی آن لذت ببرند. گروه اول بدون شک همچنان به سراغ پژو 206 خواهند رفت؛ چرا‌که پتانسیل تغییر وضعیت در این اتومبیل بالاست و همچنان در میان علاقه‌مندان به تیونینگ محبوب است. اما افراد دیگری که مایلند اتومبیل شهری کوچک اما با فضای داخلی جاداری داشته باشند، به سراغ ساندرو خواهند رفت. ضمن اینکه کیفیت ساخت آن همچنان رنگ و بوی فرانسوی‌ها را دارد و سال‌ها طول می‌کشد که در نتیجه داخلی‌سازی قطعات، کیفیت ابتدایی خود را از دست بدهد. البته نباید قیمت تمام شده آن را هم فراموش کرد. شنیده‌ها حاکی از این است که قیمت نهایی ساندرو زمانی مشخص می‌شود که به بازار عرضه شود. اما با توجه به بهره‌مندی از قطعات مشترک با تندر 90 انتظار می‌رود در محدوده اتومبیل‌های زیر 50 میلیون تومان قرار داشته باشد که در این صورت می‌تواند موقعیت پژو 206 را در بازار داخلی کشورمان به خطر اندازد.

ولی با توجه به انجام شدن توافق هسته ای و امکان ورود برخی خودرو سازان خارجی و وجود رقیب های کوچک مانند لیفان ایکس 50 زمان عرضه دقیق، و قیمت می تواند عامل تعیین کننده ای برای یک فروش خوب یا متوسط باشد.

قیمت رنو ساندرو اعلام شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی