پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چری

چری آریزو 5 توربو آزمایش فنی شد + عکس

روز گذشته پیست اتومبیلرانی آزادی میزبان خودروهای جدید چری بود. چری آریزو 5 توربو که به تازگی پا به ایران گذاشته ، آمده تا در نسخه ای هیجانی تر خریداران را هیجان زده کند. آریزو5 توربو فقط در مدل فول و با قیمت 81.700.000 تومان توسط شرکت مدیران خودرو در بازار عرضه می شود. همان […]

javankhodro
دوشنبه - ۱ آبان ۱۳۹۶

روز گذشته پیست اتومبیلرانی آزادی میزبان خودروهای جدید چری بود. چری آریزو 5 توربو که به تازگی پا به ایران گذاشته ، آمده تا در نسخه ای هیجانی تر خریداران را هیجان زده کند. آریزو5 توربو فقط در مدل فول و با قیمت 81.700.000 تومان توسط شرکت مدیران خودرو در بازار عرضه می شود.

همان طور که می دانید، محصولات رده متوسط برند چری در ایران با نام ام وی ام و محصولات لوکس تر و گران قیمت تر این شرکت در ایران با برند چری عرضه می شوند. شرکت مدیران خودرو به عنوان شریک تجاری برند چری در ایران شناخته می شود و محصولات این شرکت را به صورت جوینت ونتچر داخل کشور تولید می کند.

چری آریزو5 توربو که با پسوند TE شناخته می شود، از پیشرانه ای مشترک با چری تیگو7 برخوردار است. این پیشرانه 1.5 لیتری نسبت به آریزو5 معمولی یک تفاوت مهم دارد و آن استفاده از توربوشارژر است. همین ویژگی باعث شده تا علی رغم بدون تغییر ماندن حجم پیشرانه، توانش به 147 اسب بخار یعنی حدود 30 اسب بخار بیشتر از قبل برسد. این پیشرانه که به تکنولوژی زمان بندی متغیر DVVT مجهز شده، 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که در دور 1750 تا 4000 دور به محور جلو منتقل می شود. توربوشارژ به کار رفته در موتور آریزو5 توربو ساخت برند HONEYWALL آمریکا بوده که در ساخت توربوهای کوچک با امکانات پیشرفته شهرت دارد.

در میدان عمل

در فرصتی که جهت راندن در اختیار خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو قرار گرفته بود، با توجه به تجربه راندن نسخه معمولی ، تفاوتهای زیادی بین نسخه توربو و معمولی حس شد. گشتاور بیشتر در دور موتور پایین تر در اختیار راننده قرار می گرفت و با اینکه گیرباکس CVT بود، با شبیه سازی وضعیت دنده ها سعی شده بود تا راننده ارتباط بهتری با این گیرباکس پیدا کند. عملکرد آریزو5 توربو در پیچ ها قابل قبول ارزیابی شد. هنگام عبور از پیچ بعد از قسمت 400 متر پیست آزادی، سیستم ESP وارد مدار شد و کنترل پایداری آریزو5 را تا حد زیادی به دست گرفت.

نکته ای که باید توجه شود این است که در بازار فعلی خودروهای زیر 100 میلیون، رقابت تنگاتنگی بین چینی ها در جریان است. هر کدام هم ویژگی های خاص خود را دارند. اما برای خریداری که جوان است و برای اسب بخار بالاتر هزینه می کند، آریزو5 توربو می تواند جلب رضایت کند. ضمن اینکه آریزو5 توربو از لحاظ طراحی ظاهری چیزی از جذابیت کم ندارد و گارانتی مطابق با شرایط جهانی ، خیال خریدار ایرانی را تا حد زیادی راحت می کند.

بیشتر بخوانید:

اولین نماینده قد بلند چری برای حضور در اروپا/ معرفی چری Exeed TX

رونمایی از چری آریزو5 توربو در اولین شوروم اختصاصی چری

اولین سری چری تیگو7 تحویل مشتریان شد + گزارش

چری تیگو7 در تهران رونمایی شد + قیمت آن در بازار

تست فنی چری تیگو7 در پیست آزادی + تصاویر

تست فنی چری تیگو 7 در جاده های ایران (گزارش)

تجربه رانندگی با چری تیگو5 فیس لیفت در پیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی