پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو برقی

معافیت خودروهای برقی تولید داخل از مالیات

طبق ابلاغیه سازمان امور مالیاتی کشور، خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌ها و خودروهای برقی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند. سازمان امور مالیاتی این معافیت را به رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران، مدیرکل مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران، ‌ مدیر کل امور مالیاتی مودیان بزرگ و مدیران […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱ آبان ۱۳۹۶

طبق ابلاغیه سازمان امور مالیاتی کشور، خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌ها و خودروهای برقی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

سازمان امور مالیاتی این معافیت را به رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران، مدیرکل مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران، ‌ مدیر کل امور مالیاتی مودیان بزرگ و مدیران امور مالیاتی استان ها ابلاغ کرده است.

در این ابلاغیه درباره معافیت خودروهای برقی – بنزینی، موتورسیکلت و خودروهای الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده آمده است: به موجب تبصره ماده (۹) قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶.۰۴.۲۵ مجلس شورای اسلامی، خودروهای برقی، بنزینی، ‌ موتورسیکلت و خودروهای الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

این در حالی است که پیش از این خودروهای برقی و هیبریدی وارداتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شده بودند و تعرفه گمرکی آن‌ها نیز متفاوت با سایر خودروها و ناچیز بود. یکی از خدماتی که به این خودروها داده می‌شد، طرح ترافیک رایگان بود. اما از ابتدای سال جاری طرح ترافیک دیگر رایگان در اختیار مالکین خودروهای هیبریدی قرار نگرفت و قیمت آن نصف قیمت طرح ترافیکی عادی محاسبه شد. حالا باید دید ارگان‌های ذیربط در مورد مزایای این چنینی، چه تصمیمی در مورد خودروها و موتورسیکلت‌های برقی تولید داخل می‌گیرند.

تویوتا و خودرو هیدروژنی جدیدش/نگاهی به تویوتا Fine-Comforte Ride

BYD با تدابیر ذخیره انرژی، استرالیا را شگفت زده کرد

نگاهی به تویوتا پریوس پرایم ، پرفروش ترین خودرو الکتریکی

لیورپول میزبان اتوبوس های الکتریکی BYD

نگاهی به بازار خودروها و موتورسیکلت های برقی در ایران

BYD ،به بزرگترین خودروساز الکتریکی دنیا تبدیل می شود!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی