پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید بی وای دی

بی وای دی مثالی از روند رو به رشد چینی ها در صنعت خودروسازی

شاید حدود 10 سال قبل وقتی در مورد صنعت خودروی چین سخن می گفتیم، کسی تصور نمی کرد درباره بزرگ ترین تولید کننده خودرو در جهان حرف می زنیم. شاید باورش سخت بود که روزی چینی ها با آمریکایی ها در عرصه خودرو و حوزه خودروهای هیبریدی و برقی همکاری خواهند کرد. حتی باورمان نمی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

شاید حدود 10 سال قبل وقتی در مورد صنعت خودروی چین سخن می گفتیم، کسی تصور نمی کرد درباره بزرگ ترین تولید کننده خودرو در جهان حرف می زنیم. شاید باورش سخت بود که روزی چینی ها با آمریکایی ها در عرصه خودرو و حوزه خودروهای هیبریدی و برقی همکاری خواهند کرد. حتی باورمان نمی شد که دو قطب بزرگ صنعت خودروی کشور نیز اقدام به تولید و واردات خودروهایی از سرزمین اژدها کنند. بی وای دی نمونه ای از پیشرفت چینی هاست که به لطف ارتباط با خودروسازان مطرح توانسته جایگاه مناسبی میان خودروسازان دست و پا کند و کارمانیا به عنوان شریک تجاری بی وای دی در ایران و عرضه کننده خودروهای این برند در کشور، با خدمات پس از فروش مناسب و مشتری مداری توانسته تا حد قابل توجهی بر دیدگاه خریداران راجع به خودروهای چینی تاثیر بگذارد.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند:

خودروسازان چینی در کدام نقطه از صنعت خودرو در جهان ایستاده اند؟

بگذارید برای پاسخ به این سوال از بازار خودرو ایران شروع کنیم. حدود 10 سال قبل محصولات ساخت چین در بازار ایران حتی اعتبار خودرویی چون پزو 405 که در ان دوران حدود 20 سال از عمرش گذشته بود را هم نداشتند. حتی خودروهای چینی زیبا هم نبودند و عمدتا از نظر کیفیت سطحی حتی پایین تر از خودروهای بی کیفیت داخلی داشتند. اما به نظر شما امروز هم این خودروها چنین وظعیتی دارند؟ بیایید منصفانه و به دور از تعصبات به قضیه نگاه کنیم. امروز چینی ها به واسطه رشد اقتصادی مثبت 8 درصدی و جمعیت 1.2 میلیارد نفری بزرگ ترین بازار خودروی جهان را دارند که سالانه بیش از 20 میلیون دستگاه خودرو در ان به فروش می رسد. چند سال است که حتی کادیلاک هم در چین مونتاز می شود و احتمالا گوشی تلفن همراه اَپل 7 شما هم در چین مونتاز شده است.

خودروسازان این کشور توانستند راه رسیدن به تکنولوزی های روز را سریع تر از هر کشور و کمپانی دیگری طی کنند. زیرا انها با همکاری های گسترده با خودروسازان بزرگ جهان مثل ولوو، تسلا و فولکس . واگن، ب ام و، مرسدس بنز، نیسان، تویوتا، فورد، جنرال موتورز و … حالا دیگر ان خودروسازان 10 سال قبل نیستند. حضور انها در بازارهای بین المللی مثل روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی به خصوص در حوزه خودروهای هیبریدی و برقی نشان می دهد چینی ها علاوه بر پیدا کردن راه درست رسیدن به قله های این صنعت، به فکر نوگرایی، کیفیت و رقابت در بازارها هستند.

هر چند در برخی از بازارهای خودرو از جمله بازار خودروی ایران همیشه دیدگاه نه چندان مثبت نسبت به این خودروها وجود داشته است که شاید دلیل آن عدم توانمندی بعضی از شرکت در ارائه خدمات پس از فروش مناسب و کیفیت نازل این خودروها در دهه قبل بود. اما امروز واقعیت اینجاست که حتی تست های ISQI هم ارتقاع کیفیت خودروهای چینی را به خصوص در بازاره های بالایی بازار تصدیق می کند. به طور مثال باید به خودرویی همچون BYD S6 اشاره کرد که با استفاده از پلتفرم لکسوس دو نسل قبل در شرکت کارمانیا وابسته به گروه خودروسازی کرمان در بم تولید می شود. این خودرو علاوه بر کیفیت تولید بالا از نظر خدما پس از فروش هم در سطح خوبی قرار دارد و مشتریانش رضایت کافی از این خودرو را دارند.

جالب است بدانید که BYD همکاری های گسترده ای با تسلا آمریکا دارد و در زمینه خودروهای برقی متخصصین معتقدند آینده بازار این خودروها در دستان همین کمپانی قرار دارد. حالا با دیدگاهی منصفانه، آیا چینی ها هنوز هم بی کیفیت هستند؟ آیا کیفیت بسیاری از این خودرو از تولیدات داخلی بالاتر نیست؟ در بازار رقابتی چین که بزرگ ترین خودروسازان جهان حضور دارند، BYD S6 توانسته در دو سال پیاپی به عنوان پر فروش ترین خودروی سگمنت خودش دست پیدا کند، آیا این هما همه اتفاقی است؟ به نظر می رسد وقت ان رسیده که چشم ها را بشوییم و جور دیگر نگاه کنیم. برای جبران عقب ماندگی های صنعت خودروی کشور در زمینه طراحی و تولید، نباید حریفان را به پایین کشید بلکه باید خودمان را بالا ببریم. تا جایی که بتوانیم در بزرگ ترین بازارهای خودروی جهان مثل چین، محصولاتمان را عرضه کنیم.

فروش نقدی و اقساطی BYD S6 (ویژه نیمه دوم آبان 96)

حرکات نمایشی با BYD S6 + فیلم

خودروسازی کارمانیا باز هم قیمت BYD S6 را ثابت نگه داشت

استقبال گسترده مردم از برنامه تست درایو BYD S6 در پیست آزادی

سرمایه گذاری سامسونگ در BYD

شماره گذاری بی وای دی S6 از سرگرفته می شود

بنویسید تانگ، بخوانید تانک! / بررسی بی وای دی تانگ پیش از عرضه در بازار

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۱۲)/ بی وای دی پیشگام در عرصه خودروهای الکتریکی

چینیِ نشکن/ بررسی اجمالی BYD S6

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی