پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارمانیا-نمایشگاه خودرو تبریز

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۱۲)/ بی وای دی پیشگام در عرصه خودروهای الکتریکی

گروه خودروسازی کارمانیا شریک تجاری شرکت بی وای دی چین در ایران، که در مدت اخیر روند رو به پیشرفتی در عرضه محصولات جدید و افزایش کیفیت خدمات پس از فروش داشته، حضوری پررنگ در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو تبریز دارد و علاوه بر اینکه محصولات پرطرفدار و جدید خود را به نمایش گذاشته، […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

گروه خودروسازی کارمانیا شریک تجاری شرکت بی وای دی چین در ایران، که در مدت اخیر روند رو به پیشرفتی در عرضه محصولات جدید و افزایش کیفیت خدمات پس از فروش داشته، حضوری پررنگ در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو تبریز دارد و علاوه بر اینکه محصولات پرطرفدار و جدید خود را به نمایش گذاشته، شرایط فروش ویژه‌ای برای خریداران تبریزی در نظر گرفته است. در حاشیه نمایشگاه گفت و گویی با آقای محسن برازوان ( معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت کارمانیا) داشتیم تا علاوه بر بررسی وضعیت بی وای دی در شهر تبریز، از برنامه‌ها و استراتژی‌های آینده این شرکت خودروساز نیز آگاه شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو:

آقای برازوان در مورد اهمیت حضور برند بی وای دی و شرکت کارمانیا در شهر تبریز برایمان بگویید. آیا تبریز بازار مستعدی برای فروش خودروهایتان به شمار می‌رود و استراتژی خاصی برای فعالیت در این شهر دارید؟

همان طور که خودروسازان در سبد محصولات‌شان، کلاس‌های مخلتلف و تنوع محصول را در نظر می‌گیرند و به فکر کسب سهم بیشتری از طیف گسترده خریداران هستند، در بحث فروش محصولات‌شان نیز کل سبد فروش ایران را در نظر می‌گیرند.

نزدیکی تبریز به منطقه آزاد ارس، کار را برای خودروسازان و فروش محصولات‌شان سخت کرده، اما این به معنی کمرنگ شدن نقش تبریز در فروش محصولات داخلی نیست. دلیل حضور ما در این نمایشگاه، مهم بودن بازار خودرو تبریز است. تبریز از شهرهای صنعتی و ثروتمند به شمار می‌رود و دیده شدن برند بی وای دی در این شهر اهمیت ویژه‌ای دارد. این در حالی است که در یک سالی که از حضور کارمانیا در تبریز می‌گذرد، استقبال مناسبی از S6 در این شهر به عمل آمده و فروش F3 نیز در تبریز مطلوب است. همچنین باید گفت فروش بی وای دی F3 در ایران بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کردیم بوده است.

در مورد محصولات جدیدی که برای عرضه آن‌ها در بازار ایران برنامه دارید برای مخاطبان جوان خودرو بیشتر توضیح دهید:

بی وای دی تانگ دومین شاسی بلند بی وای دی در بازار ایران خواهد بود. قطعا این خودرو را تا پایان امسال در ایران رونمایی خواهیم کرد. رونمایی از این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران (به دلیل پایتخت بودن) یا شهر کرمان (زادگاه کارمانیا) به عمل خواهد آمد. البته در این میان بحث مجوزهای این محصول نیز اهمیت دارد که مشغول پیگیری کارهای آن هستیم.

این محصول وارداتی خواهد بود یا داخل کشور تولید می‌شود؟

هدف اصلی ما تولید این خودرو در کشور است. بی وای دی تانگ با تکنولوژی بالایی ساخته می‌شود و ما می‌خواهیم این تکنولوژی به ایران بیاید. امیدواریم اولین تولید کننده خودرو هیبرید در ایران باشیم.

با توجه به شناخت بیشترخودروهای هیبریدی و برقی در ایران و رونق بیشتر بازار این خودروها نسبت به قبل، تا چه اندازه روی این بخش از بازار مانور خواهید داد؟

همان طور که شرکت بی وای دی چین از پیشگامان خودروهای الکتریکی در جهان به شمار می‌رود، شرکت کارمانیا نیز در عرضه خودروهای الکتریکی در ایران پیشگام بوده. دغدغه ما بحث زیست محیطی و افزایش آلاینده‌هاست. اما در این مسیر به کمک ارگان‌های دولتی نیز نیاز داریم. این حمایت‌ها باعث می‌شود سایر خودروسازان نیز ریسک حرکت در مسیر خودروهای برقی را قبول کنند. دغدغه ما این نیست که خودروهای برقی بازار ایران صرفا بی وای دی باشند. هدف ما جا افتادن فرهنگ استفاده از این خودروها در کشور است.

شما اولین خودرو الکتریکی بازار ایران، یعنی بی وای دی E6 را معرفی کردید. عرضه و فروش این محصول در ایران در چه مرحله‌ایست؟

مجوزهای این خودرو برای عرضه در ایران گرفته شده. E6 خودرویی مناسب برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی‌ است و مخاطب آن را نباید در خریداران خودروهای شخصی جست و جو کرد. استفاده از این خودرو با توجه به مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری بسیار پایین خیلی خوب جواب می‌دهد.

در مورد محصول جدیدی که در غرفه‌تان به نمایش درآمده برای ما بیشتر توضیح دهید:

این خودرو یک تراک کشنده کاملا برقی است که می‌تواند ۵ تن بار را یدک بکشد. این خودرو تنها ۱.۵ ساعت زمان نیاز دارد تا کاملا شارژ شود و زمان بازدهی آن ۵.۵ ساعت است. با توجه به اینکه استفاده از کشنده‌های دیزلی در فرودگاه‌ها ممنوع شده و فرودگاه‌ها ملزم به استفاده از خودروهای برقی شده‌اند، این خودرو می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

برای عرضه لیفتراک برقی در بازار نیز برنامه‌هایی داریم. استفاده از خودروهای آلاینده در صنایع غذایی و سوله‌های غذایی با محدودیت همراه است. در صورت استقبال مناسب از این محصولات برقی جدید، به سمت تولید و بالا بردن تیراژ عرضه آن‌ها در بازار خواهیم رفت.

در مورد تعداد نمایندگی های کارمانیا در کشور و پیشرفت‌های این شرکت در بحث خدمات پس از فروش برایمان بیشتر توضیح دهید:

اگر از نمایندگی مرکزی کارمانیا صرف نظر کنیم، این شرکت خودروساز در ایران ۱۷ نمایندگی فعال دارد. ۳ عدد از این‌ها تنها در بحث فروش فعالیت می‌کنند و مابقی نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش هستند. برای ما کمیت (تعداد نمایندگی‌ها) در درجه اول اهمیت نیست و ما بیشتر روی کیفیت فعالیت این نمایندگی‌ها تمرکز داریم. در مهرماه امسال شاهد ارتقاء چشمگیر کارمانیا در بحث خدمات پس از فروش خواهید بود. این در حالی است که در آخرین ارزیابی ISQI در سکوی دوم رضایتمندی مشتریان در پاسخگویی و چهارم در رضایتمندی مشتریان از خدمات قرار گرفته‌ایم. هدف امسال ما این است که در تمام مراکز استان‌ها یک نمایندگی داشته باشیم. اما این کار را با حوصله انجام می‌دهیم. چرا که مشتری از ارکان اول شرکت ما به شمار می‌رود و کیفیت خدمات دهی به مشتریان برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد.

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (1)/حضور کارمانیا با سبدی متنوع از محصولات بی وای دی

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (2)/ ولوو FM در مسیر تبریز

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (3)/ نمایشگاهی استراتژیک در نزدیکی نبض ترانزیت

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۴)/ فستیوال تنوع در سبد محصولات آرین موتور

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۵)/ F3 در کانون توجهات غرفه کارمانیا

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۶)/ بسترن B30 مورد توجه تبریزی‌ها

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۷)/ عرض اندام کوراندو جدید در کارزار تبریز

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۸)/مهمان ناآرام غرفه نیسان

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۹)/ زمزمه تنوع محصولات جیلی

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۱۰)/ قطب فروش ام وی ام در شمال غرب کشور

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۱۱)/ DS برای اولین بار به تبریز آمد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی