پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو

الزام داخلی‌سازی ۴۰ درصدی به صورت موقتی لغو شد.

همانطور که در مطلب جزئیات مذاکرات خودرویی هیئت آلمانی و ایرانی عنوان شد برای ایجاد شغل و افزایش استقلال باید حداقل 40 درصد خودرو عرضه شده ساخت داخل باشد. این لایحه به صورت موقت برای خودروسازانی که در حال حاضر در حال فعالیت هستند لغو شده است. در شرایطی وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۴

همانطور که در مطلب جزئیات مذاکرات خودرویی هیئت آلمانی و ایرانی عنوان شد برای ایجاد شغل و افزایش استقلال باید حداقل 40 درصد خودرو عرضه شده ساخت داخل باشد. این لایحه به صورت موقت برای خودروسازانی که در حال حاضر در حال فعالیت هستند لغو شده است.

در شرایطی وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از شروط حضور خودروسازان خارجی در ایران را «داخلی‌سازی ۴۰ درصدی» اعلام کرده، که خبر می‌رسد به‌دلیل اعتراض شرکت‌های خودروساز خصوصی، تغییراتی در این قانون از سوی وزارتخانه موردنظر ایجاد شده است.

آن‌طور که دبیر انجمن خودروسازان عنوان کرد، خودروسازان خصوصی چندی پیش از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کردند قانون «الزام داخلی‌سازی ۴۰ درصدی» را تغییر دهد؛ زیرا آمادگی لازم برای پیاده شدن این مصوبه وجود ندارد.به گفته احمد نعمت‌بخش، در پی این درخواست، وزیر صنعت نیز موافقت خود را اعلام کرد تا الزام داخلی‌سازی ۴۰ درصدی به‌طور موقت لغو و خودروسازان بتوانند با ساخت داخل ۲۰ تا ۲۵ درصد نیز اقدام به تولید کنند.وی البته تاکید کرد که الزام داخلی‌سازی ۴۰ درصدی، فقط برای امسال برداشته شده و از سال آینده خودروسازان باید محصولات جدید خود را با داخلی‌سازی ۴۰ درصدی به تولید برسانند.

اظهارات نعمت‌بخش در حالی است که وزارت صنعت الزام ۴۰ درصدی داخلی‌سازی قطعات را برای تولیدکنندگان فعلی حذف و خودروسازانی که تازه قرار است به ایران بیایند، باید تولید محصولات خود را با ۴۰ درصد ساخت داخل آغاز کنند.به‌عنوان مثال، اگر فولکس واگن آلمان بخواهد به ایران بیاید و تولید خود را طی سال‌جاری آغاز کند، راهی جز تمکین از قانون «الزام داخلی‌سازی ۴۰ درصدی» ندارد.اما وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کنار «الزام ۴۰ درصدی»، برای صادرات نیز قانون وضع کرده است و بر این اساس، خودروسازانی که قصد حضور در ایران را دارند، باید نسبت به صادرات ۳۰ درصد از محصولات تولیدی شان در کشور، تضمین بدهند.حالا باید منتظر ماند و دید آیا این قانون نیز دستخوش تغییر می‌شود یا وزارت صنعت از الزام صادرات ۳۰ درصدی کوتاه نمی‌آید.

تمایل رنو برای خرید سهام پارس خوردو

همکاری چری با جگوار-لندرور

قرارداد پژو با ایران خودرو در شرف امضا، آلمان ها هدف بعدی هستند

قرارداد پژو با ایران خودرو در شرف امضا، آلمان ها هدف بعدی هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی