پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وایر شمع خودرو

نکاتی پیرامون وایر شمع خودرو

وایر شمع خودرو از سری سیم و کابل های انتقال برق به سر شمع های خودرو می باشد که باعث ایجاد جرقه و احتراق در موتور می شود و در صورتیکه که یکی از این وایر ها خرابی و عدم کارکرد داشته باشد باعث بد کار کردن و سوختن بنزین خواهد که در ذیل به […]

امیر
سه شنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

وایر شمع خودرو از سری سیم و کابل های انتقال برق به سر شمع های خودرو می باشد که باعث ایجاد جرقه و احتراق در موتور می شود و در صورتیکه که یکی از این وایر ها خرابی و عدم کارکرد داشته باشد باعث بد کار کردن و سوختن بنزین خواهد که در ذیل به نکاتی پیرامون آن خواهیم پرداخت.

هرچند علائم خرابی و مشکل در وایر شمع قابل رویت نیست، اما برای افزایش کارایی موتور باید آن‌ها هر چند وقت یکبار و همچنین هنگام تنظیم موتور مورد بررسی قرار داد و حتما بعد از گذشت یکسال باید وایرها را تعویض نمود. ترک خوردگی و پارگی در وایرها قابل مشاهده هستند، اما وایرهای مرغوب از جنس رویه‌ی سیلیکونی هستند که این عیوب را در آن‌ها نمی‌توان مشاهده نمود. در مورد این نوع از وایرهای شمع و برای شناسایی ایراد در آن باید خودرو را روشن نموده و در محیط تاریک اطراف وایر را به دقت بررسی نمود تا از نشت جرقه که نشان از ترک و پریدگی روی لایه سیلیکونی وایر است مطلع گشت. نکته مورد توجه این است که هر وایر را باید به شمع خود آن وایر متصل نمود و از وصل نمودن آن‌ها به صورت جا به جا پرهیز شود. باید بدانید در هنگام تعویض وایر شمع‌ها باید همه آن‌ها را به صورت یکجا تعویض نمایید و بهتر است از مرغوب‌ترین وایرها استفاده نموده و همواره بهتر است همان برند و همان جنس قبلی را برای وایر شمع خودرو خود انتخاب کنید.


اگر تعمیرگاه مطمئن و حرفه ای می خوای ، اینجا کلیک کن و با اتوشناس آشنا شو!


ما به شما توصیه می‌کنیم از بخش محصولات وارد بخش انواع وایر شمع شده و وایر مناسب خودرو خود را از شرکت یدک کار تامین نمایید. شرکت پخش یدک کار وایرهای خود را به صورت عمده و خرده و با ضمانت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

علائم خرابی سنسور دور موتور و عملکرد آن

سنسور اکسیژن خودرو و علائم خرابی آن

نکاتی در ارتباط با نگهداری و خرید لاستیک خودرو

نکاتی مهم برای نگهداری بهتر از گیرباکس خودروهای اتوماتیک

علائم سوختن واشر سر سیلندر خودرو

سیستم TPMS خودرو و عملکرد آن

ECU خودرو و عملکرد آن

کاتالیزور خودرو و علائم خرابی آن

نکاتی پیرامون شستشو خودرو

زمان تعویض فیلتر هوای اتاق خودرو

دلکو و وظیفه آن در خودرو

مزایا و معایب باد لاستیک نیتروژن در خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی