پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی خودران اپل

خبرهای جدید از خودرو خودران شرکت اپل

در سال های اخیر صحبت های بسیاری در مورد پروژه خودروی خودران اپل شنیده می شود. پیش از این در خرداد ماه سال جاری حتی خودروهای این شرکت در حال تست در بزرگراه های آمریکا رویت شدند که جزئیات آن به شرح ذیل اعلام می شود. همچنین تیم کوک، مدیر عامل این شرکت نیز تأیید […]

امیر
دوشنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

در سال های اخیر صحبت های بسیاری در مورد پروژه خودروی خودران اپل شنیده می شود. پیش از این در خرداد ماه سال جاری حتی خودروهای این شرکت در حال تست در بزرگراه های آمریکا رویت شدند که جزئیات آن به شرح ذیل اعلام می شود.

همچنین تیم کوک، مدیر عامل این شرکت نیز تأیید کرد که اپل در حال کار روی نرم افزار ویژه ای است که به خودروها قابلیت هدایت خودکار را می دهد. حالا «روسلان سالاخوتینوف» (Ruslan Salakhutdinov)، مدیر تحقیقات هوش مصنوعی اپل در مورد پیشرفت های کمپانی ساکن کوپرتینو در حوزه یادگیری ماشینی اظهار نظر کرده است.

خودروی خودران اپل از یادگیری ماشینی برای تحلیل داده های دوربین ها استفاده می کند.

در کنفرانس سیستم های پردازش اطلاعات عصبی که به تازگی در کالیفرنیا برگزار شد، سالاخوتینوف در مورد اینکه چگونه اپل از یادگیری ماشینی برای تحلیل داده های دوربین های نصب شده روی ماشین خودکار استفاده می کند، توضیحاتی ارائه داد. او گفت برای تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سواران از رادار لیزری (لیدار) استفاده می کنند.

خودرو خودران اپل

خودرو خودران اپل

دوربین های خودوری اپل حتی با دید تار حاصل از باران نیز به دقت کار می کنند

این مدیر اپل همچنین به نرم افزاری اشاره کرد که بر اساس داده های دریافتی، خودروها، عابرین پیاده و خطوط بزرگراه ها را تشخیص می دهد. سالاخوتینوف همچنین تصاویری را نمایش داد که تشریح می کرد چگونه دوربین ها در زمانی که به علت پاشش قطرات باران دید تاری دارند، به دقت می توانند کار کنند. این تصاویر همچنین توضیح می داد که نرم افزار چگونه می تواند عابرین پیاده را حتی هنگامی که در پشت یک خودرو پارک شده هستند، تشخیص دهد.

از دیگر مواردی که سالاخوتینوف به آنها اشاره کرد، تکنیکی به نام «SLAM» بود که به نرم افزار امکان جهت یابی را می داد. این مورد در تهیه نقشه ها و نیز واقعیت افزوده کاربرد دارد. او در خصوص نحوه استفاده از این فناوری ها در پروژه خودروی خودران اپل توضیحات بیشتری نداد، ولی به نظر می رسد کوپرتینویی ها به طور جدی در حال توسعه یک سیستم هوشمند برای خودروی خودران آتی خود هستند.

منبع : دیجیاتو

ایجاد خط مونتاژ خودروهای خارجی با استفاده از تخفیف گمرکی

هرآنچه می خواهید از نیسان و اخبار پیرامونش بدانید/معرفی مجله خبری نیسان نوین

جرمی کلارکسون : اتومبیل خودران بسیار خطرناک است

برندگان رقابت آکادمی مهندسی اینفینیتی در سال ۲۰۱۷

رکورد سریع ترین سدان نوربرگ رینگ توسط جگوار XE SV Project 8

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی