پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو خودران

جرمی کلارکسون : اتومبیل خودران بسیار خطرناک است

جرمی کلارکسون خبرنگار و مجری معروف و با سابقه خودرویی اخیرا در ستون خود در نشریه تایمز نوشته که هنگام رانندگی با یک اتومبیل خودران نزدیک بوده جان خود را از دست دهد. وی بدون نام بردن از خودروی مورد تست گفته که در فاصله ای 50 مایلی سیستم های اتومبیل مذکور دچار دو اشتباه […]

امیر
یکشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

جرمی کلارکسون خبرنگار و مجری معروف و با سابقه خودرویی اخیرا در ستون خود در نشریه تایمز نوشته که هنگام رانندگی با یک اتومبیل خودران نزدیک بوده جان خود را از دست دهد.

وی بدون نام بردن از خودروی مورد تست گفته که در فاصله ای 50 مایلی سیستم های اتومبیل مذکور دچار دو اشتباه وحشتناک شدند که در صورت عدم واکنش به موقع می توانستند منجر به مرگ او شوند.

اتومبیل خودران

اتومبیل خودران

به اعتقاد کلارکسون با وجود پیشرفت های چشمگیری که در عرصه فناوری خودران حاصل شده، هنوز با تکامل این تکنولوژی فاصله بسیار زیادی وجود دارد. وی در این باره با ادبیات خاص خود مثال جالب و عجیبی به کار برده و گفته:

اگر شما با یک اتومبیل خودران بتوانید جاده مرگ در بولیوی را پشت سر بگذارید، من یکی از این اتومبیل ها را خریداری خواهم کرد! شما باید دست های خود را بر روی سینه گذاشته و اجازه دهید این اتومبیل بطور خودکار از یک کامیون در حالیکه یکی از چرخ هایش از ارتفاع 300 متری آویزان است، سبقت بگیرد!

چنانچه پیگیر اخبار مربوط به این فناوری بوده باشید، حتما در جریان هستید که برخی از شرکت ها برای تولید اتومبیل های خودران اعلام آمادگی کرده و حتی بعضا مدل های نیمه خودران بر روی خط تولید دارند.

برای مثال آئودی نخستین شرکتی بود که توانست اتومبیل های خودران خود را در ژوئن امسال در نیویورک تست و آزمایش کند. این کمپانی آلمانی یکی از نخستین خودروسازان سنتی است که گام هایی را در راستای فناوری خودران برداشته و بعضی از محصولات کنونی آن توانایی هدایت خودکار در اتوبان ها و ترافیک های شهری را دارند.

اظهارات جنجالی کلارکسون در حالی مطرح شده که فیلیپ هموند صدر اعظم انگلستان اعلام کرده تا چهار سال آینده اتومبیل های بدون راننده وارد خیابان های این کشور خواهند شد. آقای هموند اعتقاد دارد که صنعت اتومبیل های خودران می تواند تا سال 2035 باعث اشتغالزایی حدود 27000 نفر در انگلستان شود.

در واقع کلارکسون با تجربه ای که در ستون خود در نشریه تایمز آورده، به نوعی به آقای هموند درباره عواقب احتمالی این تصمیم هشدار داده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا در عرض چهار سال آینده اتومبیلی خودران با توانایی های مورد انتظار کلارکسون ظهور خواهد کرد یا خیر!

منبع :i دیجیاتو

ایجاد خط مونتاژ خودروهای خارجی با استفاده از تخفیف گمرکی

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره 8/ حضور مستقل خودروسازان خارجی در مهمترین رویداد خودرویی ایران

هرآنچه می خواهید از نیسان و اخبار پیرامونش بدانید/معرفی مجله خبری نیسان نوین

خودرو خارجی ارزان و با کیفیت در ایران خیال است.

با حضور خودروسازان خارجی در این واردات خودرو قطع نخواهد شد

برندگان رقابت آکادمی مهندسی اینفینیتی در سال ۲۰۱۷

بازار خودروهای وارداتی در تب گرانی می سوزد

تایوانی ها با لوکسژن به چرخه خودروسازی ایران می آیند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی