پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رادار نقطه کور

نحوه عملکرد رادار نقطه کور خودرو

رادار نقطه کور در خودروهای امروزی به عنوان یک آپشن مطرح است که برای جلوگیری از تصادف و همچنین اطلاع کامل از خودروهای اطراف هستید که حال میخواهیم نحوه عملکرد این سیستم را بررسی و توصیف نماییم. سیستم هشدار نقاط کور و یا  (Blind Spot Information System) : کنترل داشتن روی تمامی نقاط خودرو در […]

امیر
شنبه - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

رادار نقطه کور در خودروهای امروزی به عنوان یک آپشن مطرح است که برای جلوگیری از تصادف و همچنین اطلاع کامل از خودروهای اطراف هستید که حال میخواهیم نحوه عملکرد این سیستم را بررسی و توصیف نماییم.

سیستم هشدار نقاط کور و یا  (Blind Spot Information System) :

کنترل داشتن روی تمامی نقاط خودرو در هنگام رانندگی برای رانندگان بسیار مهم است و هنگامی که راننده قصد دارد مسیر خود را عوض کند و یا از یک لاین به لاین دیگری برود نیازمند یک نیروی کمکی میباشد . هنگامی که شما بهترین آینه و دقیق ترین آینه ها را هم دارید باز هم به تمام نقاط کور ماشین تسلط ندارید .

رادار نقطه کور خودرو

رادار نقطه کور خودرو

از وقتی که این سیستم برروی خودروهای جدید نصب شده تمامی رانندگان می توانند با خیالی آسوده تر مسیر خود را تغییر دهند و بهترین تصمیم را در هنگام رانندگی بگیرند. این سیستم به راننده کمک می کند که از وجودماشین در اطراف وسیله نقلیه اطلاع پیدا کند . این سیستم معمولا   به حالت یک حسگر در آینه‌های بغل ماشین ها قرار گرفته و در طول رانندگی هشدارهای لازم را با نشانگر های زرد رنگ و یا قرمر رنگ به راننده می دهد. این سیستم می تواند از خیلی از تصادفات رانندگی به راحتی جلوگیری کند .

عملکرد این سیستم  به این گونه است که در قسمت عقب خودرو  راداری قرار میدهند که این رادار در هنگامی که یک ماشین و یا هر چیزی که  وارد میدان این رادار در ابعاد  9.5 متر در 3 متر قرار گیرد این رادار وجود مانع را تشخیص و سریعا با یک چراغ زرد رنگ و یا قرمز رنگ بر روی آینه نشان میدهد و به راننده هشدار میدهد .

منبع : ماشین 3

نکاتی در ارتباط با نگهداری و خرید لاستیک خودرو

نکاتی مهم برای نگهداری بهتر از گیرباکس خودروهای اتوماتیک

علل یاتاقان زدن خودرو چیست؟

مشکلات و حد دمای آب موتور خودرو

نکاتی در ارتباط با خرید باتری خودرو

آیا در زمستان برای بهتر روشن شدن خودرو کلاچ بگیریم؟

سنسور دمای آب خودرو و عملکرد آن

سیستم فن خودرو و عملکرد آن

دلایل خرابی دینام خودرو

نکاتی پیرامون وایر شمع خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی