پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پراید

اخذ موفق مجوز شماره گذاری محصولات سایپا

معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا اولین خودروساز داخلی است که توانست مجوز شماره گذاری خودروهای تولیدی را تا اول دی ماه 1397 مطابق با استانداردهای جاری برای تولید در سال آینده تمدید کند که به شرح ذیل اعلام می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو : داریوش گل محمدی با اعلام خبر […]

امیر
دوشنبه - ۴ دی ۱۳۹۶

معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا اولین خودروساز داخلی است که توانست مجوز شماره گذاری خودروهای تولیدی را تا اول دی ماه 1397 مطابق با استانداردهای جاری برای تولید در سال آینده تمدید کند که به شرح ذیل اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو :

داریوش گل محمدی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: با تلاش همه ارکان شرکت سایپا به عنوان اولین خودروساز داخلی بسته جامع پایش استانداردهای اجباری محصولات سایپا را به مراجع نظارتی برون سازمانی ارائه دادیم و موفق به اخذ تمدید مجوز شماره گذاری خودروهای تولیدی شامل: سراتو، چانگان 35CS، ساینا دنده ای، تیبا صندوقدار، تیبا 2، سایپا 111، سایپا 131، سایپا 132، سایپا 151  و آریو تا اول دی ماه 1397 براساس الزامات سازمان ملی استاندارد ایران شدیم.

وی تصریح کرد: تا اول دی ماه سال آینده مشکلی از جهت شماره گذاری خودروهای مذکور درچارچوب استانداردهای جاری صنعت خودرو نخواهیم داشت.

معاون کیفیت گروه سایپا خاطرنشان کرد: مصوبه COP یا همان لزوم پایش تطابق تولید خودروهای تولید داخل از سال 1390 به تایید هیات وزیران رسیده است و تقریبا از  سال 1392 تاکنون هرساله می بایست نتایج مجموعه ای از استانداردها و آزمون های COP  را تهیه کرده و تحویل مراجع ذی صلاح حاکمیتی دهیم که پس از بررسی های لازم مجوز تمدید شماره گذاری خودروها صادر می شود.

گل محمدی گفت: در سال جاری 107 آزمون_محصول برای اخذ مجوز شماره گذاری با موفقیت انجام شد و در قالب یک مجموعه کامل و بدون هیچگونه نقص و مغایرتی تحویل سازمان ملی استاندارد گردید ، اولین خودروسازی هستیم که توانستیم مدارک مربوط به تمدید مجوز شماره گذاری محصولات را تحویل شرکت بازرسی ذی صلاح دهیم که صحه گذاری لازم صورت گرفته و به سازمان ملی استاندارد ارجاع شده است.

وی افزود: علاوه بر 107 آزمون_محصول ، 24 فرایند ارزیابی از خطوط تولید محصولات مرتبط گروه  سایپا انجام شده که خوشبختانه به تایید رسیده است و در حوزه قطعات نیز با همکاری قطعه سازان و شرکت های تامین کننده حدود 37 قطعه ومجموعه مشمول استاندارد اجباری ایران را در کلیه شبکه های مرتبط با تولید محصولات در مقوله الزامات استانداردی تحت کنترل داشته ایم.

گل محمدی تاکید کرد: نکته مهم این است که علاوه بر انجام به موقع این فرایندها، توانستیم برخی از تست ها و آزمون های مهم برای اخذ مجوز شماره گذاری را در سطح گروه (مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا) و یا سطح کشور بومی سازی کنیم و هزینه های انجام تست ها را کاهش دهیم و این درحالی است که سبد محصولات سایپا در دوره مورد نظر افزایش داشته و محصولات CKD جدید وارد حوزه COP شده اند  . همچنین انتقال خط تولید خودرو سایپا 111 از سایپا سیتروئن به سایپا نیز از جمله تغییراتی است که فرآیند صحه گذاری آن با موفقیت توسط مراجع سازمان استاندارد انجام شد.

وی گفت: مهمترین تست هایی که در سال 96 در شرکت سایپا و داخل کشور داخلی سازی شده شامل: آزمون توان موتور، تست EMC  (تداخل امواج رادیوئی) و تست نصب کمربند ایمنی پیش کشنده است. این آزمون ها برای اولین بار با نظارت سازمان های نظارتی و با کمک شرکت های دانش بنیان داخلی انجام شده که این فرآیند با اطمینان بیشتر و هزینه کمتر در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

معاون کیفیت گروه سایپا افزود: نظر به تغییر مرجع استانداردهای اجباری کشور از دایرکتیو ها یا همان استانداردهای 56 گانه به رگولیشن ها یا همان استانداردهای 85 گانه از سال آینده تمام خودروهای تولیدی و وارداتی در تمامی گروه های: سواری، باری ، کشنده و… باید استانداردهای جدیدی را پاس کنند.

گل محمدی درخصوص خودروهای جدید سایپا گفت: محصولات آینده سایپا قطعا استانداردهای 85 گانه خودرو را پاس خواهند کرد و محصولات تولیدی فعلی هم نیز تحت بررسی هستند تا در دوره جدید پایش تطابق تولید بر اساس استانداردهای مرجع سازمان ملی استاندارد ایران تطبیق پذیری آنها مد نظر قرار گیرد و در طراحی پلت فرمهای جدید این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

وی در خصوص خودروی پراید گفت: همانطور که اشاره شد تا تاریخ 01/10/97 کلیه محصولات نامبرده شده گروه X100 الزامات سازمان ملی استاندارد ایران را فراهم نموده و بر این اساس  تولید خواهد شد.

گل محمدی با اشاره به ارتقاء سطح کیفی خودروهای تیبا 2 ، ساینا و آریو تاکید کرد براساس هدف گذاری انجام شده و مطابق پروژه های ارتقای کیفیت خودروهای تیبا 2 و ساینا دنده ای به سطح  دوستاره کیفی ارتقاء خواهند یافت و همچنین خودروی آریو نیز از ماه گذشته به سه ستاره کیفی ارتقاء یافته است.

معاون کیفیت گروه سایپا ادامه داد: در محصولات گروه ایکس 100 نیز با پروژه های تعریف شده هدف گذاری جهت ارتقاء سطح کیفی به دوستاره انجام شده است.

وی گفت: با تاکیدات مدیریت محترم عامل گروه خودروسازی سایپا بر لزوم توجه به سطح کیفی محصولات جدید، هدف گذاری ما در خصوص ساینای اتوماتیک و کوییک این است که به هنگام ورود به بازار، بتوانند سه ستاره کیفی را اخذ کنند.

معاون کیفیت گروه سایپا خاطرنشان کرد: بر اساس تعریفی که در کیفیت داریم تلاش خواهیم کرد عیوب منجر به نارضایتی مشتریان را تحت کنترل ویژه قرار داده تا این عیوب در کلیه محصولات گروه سایپا خصوصا خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک به صفر برسد که در این خصوص هماهنگی های لازم با  همکاران تولید، مهندسی و قطعه سازان در بازدیدها و جلسات کیفی  صورت گرفته تا محصولات جدید باکیفیت مناسب به دست مشتریان برسد.

موفق عمل کردن سایپا در تحقیق و توسعه محصولات

حمایت سایپا از قطعه سازانی که به دنبال افزایش کیفیت هستند

انتصاب های هوشمندانه جهرودی مدیر عامل سایپا

ثبت نام اینترنتی سایپا عادلانه و مورد تایید سازمان بازرسی کل کشور

نامه مدیرعامل سایپا به مدیرعامل ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی