پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت برقی ایدکو

حضور موتورسیکلت های برقی در نمایشگاه حمل و نقل

در حال حاضر چند شرکت موتورسیکلت های برقی را داخل کشور تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در پانزدهمین نمایشگاه حمل و نقل امسال، شاهد حضور تعدادی موتورسیکلت برقی با برندهای مختلف بودیم. گروه صنعتی آریا، شرکت اروند موتور پاک و ایدکو شرکت‌هایی بودند که با موتورسیکلت های برقی خود به نمایشگاه حمل و نقل […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۷ دی ۱۳۹۶

در حال حاضر چند شرکت موتورسیکلت های برقی را داخل کشور تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در پانزدهمین نمایشگاه حمل و نقل امسال، شاهد حضور تعدادی موتورسیکلت برقی با برندهای مختلف بودیم. گروه صنعتی آریا، شرکت اروند موتور پاک و ایدکو شرکت‌هایی بودند که با موتورسیکلت های برقی خود به نمایشگاه حمل و نقل آمده بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو:

با توجه به معضل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، استفاده از وسایل نقلیه برقی راه حلی است که می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی‌ها داشته باشد. در چند سال اخیر فرهنگ استفاده از خودروهای هیبرید بیشتر از قبل جا افتاده و برای خریداری آن‌ها نیز تسهیلاتی از سوی ارگان‌ها و دولت در نظر گرفته شده است. این در حالی است که خودروهای برقی هنوز موفق به عرضه گسترده در بازار نشده‌اند.

ناوگان حمل و نقل عمومی نیز از آن بخش‌هایی است که تاثیر قابل توجهی در آلودگی هوا دارد. در صورت جایگزین شدن خودروهای و وسایل این ناوگان با انواع برقی و فاقد آلاینده، می‌توانیم شاهد بهبود چشمگیری در کیفیت هوای شهرهای بزرگ از جمله تهران باشیم.

علاوه بر این، حجم تردد موتورسیکلت‌ها نیز درون شهرها بالاست. موتورسیکلت‌هایی که اکثر کاربراتوری بوده و نقش مهمی در آلودگی هوا دارند. البته در مدت اخیر پافشاری‌هایی برای توقف تولید موتورهای کاربراتوری انجام شده، اما بعضی جاها این قانون دور زده می‌شود و موتورسیکلت‌ها هر روز حجم قابل توجهی از آلودگی را برای هوای شهرها به ارمغان می‌آورند.

موتورسیکلت برقی آریا

استفاده از موتورسیکلت‌های برقی که مدتی از عرضه آن‌ها در بازار خودرو کشور می‌گذرد، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد. همچنین قانون استفاده از این وسایل نقلیه پاک را آسان کرده و در صورت خرید موتورسیکلت برقی زیر ۳ کیلووات، نیازی به اخذ گواهینامه و پلاک نیست.

موتورسیکلت برقی اروند موتور پاک

در حال حاضر چند شرکت موتورسیکلت‌های برقی را داخل کشور تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در پانزدهمین نمایشگاه حمل و نقل امسال، شاهد حضور تعدادی موتورسیکلت برقی با برندهای مختلف بودیم. گروه صنعتی آریا، شرکت اروند موتور پاک و ایدکو شرکت‌هایی بودند که با موتوسیکلت‌ های برقی خود به نمایشگاه حمل و نقل آمده بودند.

دوچرخه برقی

در این میان ایدکو، یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا، مهمترین شرکت حاضر در این نمایشگاه بود. ایدکو در نمایشگاه خودرو تهران نیز حاضر شد و موتورسیکلت‌ های برقی اش را به نمایش درآورد. شركت ايدكو در مذاكره با ٢ شركت چيني ايفان و ساندرا، تصميم گرفته تا موتورسيكلت هاي برقي را در ايران عرضه كند. توان اين موتورها از ٣ كيلو وات آغاز شده و اين شركت برنامه عرضه موتورسيكلت هاي برقي ٥ هزار و ٦ هزار كيلو واتي را نيز دارد.

موتورسیکلت برقی ایدکو

البته ايدكو از سال ٩٤ تصميم به عرضه اين موتورسيكلت ها گرفته و در اين چند سال مذاكرات با شهرداري و ساير ارگان هاي مربوطه پيش رفته است. طبق قرار مشخص شده، اين موتورها براي اخذ مجوز از چين به ايران مي آيند. ايدكو در قدم اول اين موتورسيكلت هاي برقي را به صورت وارداتي عرضه مي كند و در فاز بعدي با تاسيس شركتي مشترك همچون سایپا-سيتروئن، به توليد اين موتورها مشغول خواهد شد تا تكنولوژي اين وسايل نقليه مدرن نيز به ايران وارد شود.

موتورسیکلت برقی ایدکو

اين موتورسيكلت ها بسيار كم استهلاك هستند و قطعه تعميري چنداني ندارند و بيشتر قطعات آن ها قابل تعويض است. ایدکو برنامه دارد گارانتي ٢ ساله براي پيشرانه اين موتورها در نظر بگيرد. پيشرانه اين موتورسيكلت ها تحت ليسانس بوش آلمان توليد مي شود. همچنين ايدكو در حال مذاكره با سايپا يدك براي اضافه كردن اين موتورسيكلت ها به شبكه خدمات پس از فروش سایپا است.

موتورسیکلت های برقی بازار را بیشتر بشناسید (بررسی کامل + جدول مشخصات فنی)

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 56/ سایپا موتورسيكلت هاي برقي عرضه مي كند

معافیت خودروهای برقی تولید داخل از مالیات

صدور مجوز شماره‌گذاری برای ۷ موتورسیکلت برقی

بررسی فنی موتورسیکلت رگال رپتور دیتونا 250 / هارلی سواری با بودجه محدود!

بررسی موتورسیکلت هیوسانگ GTR250 / مسافری از کره!

بررسی موتورسیکلت کی تی ام دوک 250 / ظاهر ناآرام با قلبی آرام

بررسی موتورسیکلت بنلی TNT250 / ایتالیایی چینی شده!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی