پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارکینگ خودرو ایران

راضی کننده ترین خودرو ها در 4000 کیلومتر اول

شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران وضعیت رضایتمندی مشتریان از كیفیت خودروها در شش ماهه دوم سال 1393 را منتشر کرد. این نظرسنجی در سه ماه اول مالیک و بر اساس معیار های چون ایمنی، مشخصات فنی پیشرانه و انتقال نیرو و… با پرسش از حدود 40 هزار نفر صورت گرفته است. اندازه گیری رضایت […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۷ مرداد ۱۳۹۴

شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران وضعیت رضایتمندی مشتریان از كیفیت خودروها در شش ماهه دوم سال 1393 را منتشر کرد. این نظرسنجی در سه ماه اول مالیک و بر اساس معیار های چون ایمنی، مشخصات فنی پیشرانه و انتقال نیرو و… با پرسش از حدود 40 هزار نفر صورت گرفته است.

اندازه گیری رضایت مشتریان از كیفیت خودروهای سواری در شش ماهه دوم سال 1393 با نظرسنجی از 39 هزار و 675 نفر از مشتریان 56 نوع خودرو سواری در سه ماهه اول مالکیت (پیمایش کمتر از 4000 کیلومتر)با سه روش مصاحبه تلفنی، حضوری و مكاتبه‌ای و با خطای نمونه گیری 2% و فاصله اطمینان 95% مصاحبه در سراسر كشور انجام شد و براساس آن میانگین رضایتمندی مشتریان از کیفیت اولیه خودروهای سواری در شش ماهه دوم سال 1393 عدد 653 برآورد شد.
به گزارش شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، این آمار نشان می دهد كه رضایت مشتریان در نیمه دوم سال گذشته نسبت به شش ماهه اول آن تغییری نداشته است.رضایت مشتری از خودرو 1387-1393

 بر این اساس رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروها در 6 دسته مختلف قیمتی انجام شده و محاسبات بیانگر آنست که با هر تغییر در دسته قیمتی خودروها (افزایش 250 میلیون ریالی قیمت خودروها)، رضایتمندی مشتریان با نرخ 4.2 درصدی افزایش می یابد.رضایت مشتری از کیفیت خودرو بر مبنای قیمت خودرودر بسیاری از کشورهای توسعه یافته شاخص رضایتمندی مشتریان یکی از ابزارهایی است که مشتریان با استفاده از آن در خصوص خرید محصول مورد علاقه خود در کلاس قیمتی مورد نظر تصمیم گیری می کنند. در ایران گزارش رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای ساخت داخل و وارداتی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از سال 1387 به صورت شش ماهه ارائه می گردد و بر اساس رضایت مشتریان از فاكتورهای زیر اندازه گیری می شود:

معیار های رضایت از کیفیت خودرودر جدول اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروها طی شش ماهه دوم سال گذشته، 10 خودرو بالای 125 میلیون تومان وجود دارد که از بین آنها بی ام و 528 با 832 امتیاز در مقیاس 1000 بیشترین میزان رضایت مشتریان را از آن خود کرده است. پس از آن نیز خودروهای آلفارومئو جولیتا و کیا اپتیما به ترتیب با 826 و 798 امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

این در حالیست كه در دسته خودروهای بین 100 تا 125 میلیون تومان تنها دو خودرو ام جی6 و سوزوکی گرند ویتارا به چشم می خورد که به ترتیب 761 و 759 امتیاز کسب کرده اند.

این گزارش می افزاید مصرف كنندگان در سه ماهه اول مالكیت خود بر خودروهای بین 75 تا 100 میلیون تومان، بیشترین رضایت را از خودروهای رنو فلوئنس(دنده ای)، میتسوبیشی لنسر1600 و کیاسراتو(اتوماتیک) داشته اند، به همین خاطر از 1000 امتیاز به ترتیب امتیازهای 774، 765 و 763 را به این خودروها اختصاص داده اند.

همچنین در 6 خودرو نظرسنجی شده از خودروهای بین 50 تا 75 میلیون تومان، کیا پیکانتو، کیا سراتو (دنده ای) و سابرینا در صدر جدول امتیازبندی قرار گرفته اند.

پارس تندر، تندر90 پارس خودرو و تندر90 ایران خودرو  نیز خودروهایی بودند كه مصرف كنندگان بیشترین رضایت را در بین خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان از آنها داشته اند. این خودروها به ترتیب موفق به اخذ 733، 731 و 729 امتیاز از 1000 امتیاز شده اند.

در گروه ارزان ترین خودروهای موجود در بازار كه خودروهای زیر 25 میلیون تومان را شامل می شوند ام وی ام 110با 667 امتیاز توانسته نسبت به هم گروهی های خود نظر مشتریان را بیشتر جلب كند.

رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری در شش ماه دوم سال 93-1رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری در شش ماه دوم سال 93-2رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری در شش ماه دوم سال 93-3

قیمت بازار آزاد خودرو از کارخانه کمتر شد.

مدیر عامل ایران خودرو: بنز به صورت تمام قد وارد ایران می شود.

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی