پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیرون آوردن دست از پنجره خودرو

بیرون آوردن دست از پنجره خودرو همان و جریمه شدن همان!

جالب است بدانید طبق قوانین، اگر ماموران پلیس راهور مشاهده کنند که راننده یا سرنشینان خودرو دست خود را از پنجره خودرو بیرون آورده، می‌توانند خودرو مذکور را ۳۰۰ هزار ریال جریمه کنند. البته شاید این عنوان برای جریمه کردن خودرو عجیب باشد، اما روش خوبی برای جلوگیری از حوادثی است که بر اثر اینگونه […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۱ دی ۱۳۹۶

جالب است بدانید طبق قوانین، اگر ماموران پلیس راهور مشاهده کنند که راننده یا سرنشینان خودرو دست خود را از پنجره خودرو بیرون آورده، می‌توانند خودرو مذکور را ۳۰۰ هزار ریال جریمه کنند. البته شاید این عنوان برای جریمه کردن خودرو عجیب باشد، اما روش خوبی برای جلوگیری از حوادثی است که بر اثر اینگونه سهل انگاری‌ها رخ می‌دهد.

سرهنگ داوود قاسمیان در مورد برخورد با رانندگان یا افرادی که دست خود را از خودرو خارج می کنند، گفت: براساس قانون بیرون آوردن دست از پنجره از سوی راننده یا سرنشینان خودرو تخلف محسوب شده و ماموران راهور در صورت رویت می توانند متخلفان را 300 هزار ریال جریمه کنند.

وی با اشاره به حوادثی که براثر این سهل انگاری رخ می دهد، تاکید کرد: به جز راننده بیشترین خطر متوجه کودکانی است که دست خود یا بدنشان را از شیشه خودرو خارج می کنند. بارها مشاهده شده است که در تصادفات افراد به علت بیرون اوردن دست یا بدن، مشکلات جبران ناپذیری را تجربه کرده اند.

رئیس پلیس ترافیک شهری، تاکید کرد: متاسفانه اخیر در خودروهای دارای “سان روف” مشاهده شده افراد بی توجه کودکان را از آن آویزان کرده یا کودکان با ایستادن روی صندلی احتمال بروز حادثه را افزایش می دهند.

همچنین لازم است بدانید، پرتاب زباله از داخل خودور به بیرون و سطح معابر نیز ممنوع است. طبق قانون پرتاب انواع زباله، ریختن ضایعات، اشیاء و انداختن آب دهان از داخل خودور به بیرون و سطح معابر ممنوع است و پلیس اختیار دارد با متخلفان برابر با قانون برخورد کند.

تخلف مذکور با کد 2073 اعمال قانون می شود و جریمه 300 هزار ریالی را متوجه رانندگان متخلف خواهد کرد.

۵۰ هزار تومان جریمه در انتظار خودروهای دودزا

کاهش سقف سرعت مجاز در جاده های کشور

کدام شهرها بیشترین آمار ضبط گواهینامه رانندگی را داشته اند؟

جریمه 50 هزار تومانی به ازای هر روز نصب پلاک تعمیری

ساعت پیک تصادفات رانندگی

وزن کشی خودروهای سنگین در مبادی ورودی تهران

تفاوت مبلغ جریمه نبستن کمربند ایمنی در شهرها و روستاها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی