پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلبرینگ چرخ خودرو

بلبرینگ چرخ خودرو و خرابی آن

بلبرینگ چرخ خودرو یکی از قطعات خودرو و مهم چرخ آن است که خرابی آن موجب ایجاد صدا در چرخ و در نتیجه اتاق خودرو می شود که دو راه برای تشخیص خرابی آن وجود دارد که در ذیل به بررسی آن خواهیم پرداخت. اول لرزش فرمان و دومین نشانه که قابل اطمینان تر است […]

امیر
یکشنبه - ۲۴ دی ۱۳۹۶

بلبرینگ چرخ خودرو یکی از قطعات خودرو و مهم چرخ آن است که خرابی آن موجب ایجاد صدا در چرخ و در نتیجه اتاق خودرو می شود که دو راه برای تشخیص خرابی آن وجود دارد که در ذیل به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اول لرزش فرمان و دومین نشانه که قابل اطمینان تر است ، صداست . وقتی «بلبرینگ» معیوب باشد ، به بیان عامیانه ، خودرو صدای تانک می دهد !

سالم بودن بلبرینگ چرخ های خودروی آفرود امری واجب است . در برخی شرایط پیش آمده که خرابی این قطعه باعث قفل شدن چرخ ها شده و حوادثی جبران ناپذیر را رقم زده است .

اساس کار بلبرینگ بسیار ساده است، غلت خوردن اشیاء راحت تر از کشیدن آنهاست. چرخ اتومبیل ها خود می توانند بلبرینگ های بزرگی محسوب شوند.


اگر تعمیرگاه مطمئن و حرفه ای می خوای ، اینجا کلیک کن و با اتوشناس آشنا شو!


اگر ماشین ها را به جای استفاده از چرخ میخواستیم به کمک چیزی شبیه چوب های اسکی بر روی جاده ها بکشیم مسلما این کار بسیار دشوارتر بود.

مشکل فوق به این خاطر است که در هنگام کشیدن اجسام روی یکدیگر اصطکاک بین آنها باعث به وجود آمدن نیرویی می شود که حرکت آنها را کند می کند.

اما درصورتی که امکان غلت دادن دو جسم بر روی یکدیگر وجود داشته باشد، نیروی اصطکاک بین آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

بلبرینگ های ساده، مانند آنچه در چرخ های کفش اسکیت وجود دارد، به کمک گوی یا غلتک های فلزی صیقلی و البته سطح تماس صاف و اندکی که گوی یا غلتک ها بر روی هم بلغزند، اصطکاک را کاهش می دهند. این غلتک ها بار را تحمل کرده و باعث می شوند که وسایل مختلف از جمله چرخ ها به راحتی بچرخند.

علائم و زمان تعویض شمع خودرو

علائم خرابی سنسور دور موتور و عملکرد آن

سنسور اکسیژن خودرو و علائم خرابی آن

سنسور دمای آب خودرو و عملکرد آن

میزان باد لاستیک خودرو و تاثیر آن بر سلامت خودرو

برق دزدی در سیستم برقی خودرو و راهکارهای رفع آن

ده عادت بد در رانندگی که نباید انجام داد

سیستم فرمان هیدرولیک و علائم خرابی و عیب یابی آن

پلوس خودرو و علت خرابی آن

علل یاتاقان زدن خودرو چیست؟

مشکلات و حد دمای آب موتور خودرو

نکاتی در ارتباط با خرید باتری خودرو

آیا در زمستان برای بهتر روشن شدن خودرو کلاچ بگیریم؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی