پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیکسر الکتریکی

فیسکر با خودروی تمام برقی E-Motion اغواگری می کند

کمپانی فیسکر در بخش خودرو نمایشگاه CES به‎طور رسمی از خودرو تمام الکتریکی ای‎موشن (EMotion) پرده‎برداری کرد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. پیش از این، مشخصاتی جزئی از این مدل اعلام شده بود اما حالا به‎طور تمام و کمال از جزئیات آن مطلع هستیم. طراحی این خودرو بر عهده هنریک فیسکر ، […]

امیر
شنبه - ۷ بهمن ۱۳۹۶

کمپانی فیسکر در بخش خودرو نمایشگاه CES به‎طور رسمی از خودرو تمام الکتریکی ای‎موشن (EMotion) پرده‎برداری کرد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

پیش از این، مشخصاتی جزئی از این مدل اعلام شده بود اما حالا به‎طور تمام و کمال از جزئیات آن مطلع هستیم. طراحی این خودرو بر عهده هنریک فیسکر ، مدیر کمپانی، بوده است. او در کارنامه خود سابقه طراحی خودروهایی نظیر استون مارتین ونتیج و ب‎ام‎و Z8 را نیز دارد.

این خودرو با رنگ سرخ اغواگر خود و کابین فریبنده‎اش عملکرد قابل توجهی به اجرا می‎گذارد. فن‎آوری‎های به‎روز به کار رفته در آن، برد مسافتی معادل 644 کیلومتر را با هر بار شارژ به آن می‎بخشند. نیرو لازم برای به حرکت در آوردن ای‎موشن توسط 4 موتور برقی تامین می‌شود؛ به عبارت دیگر، هر کدام از چرخ‌ها نیرو خود را از یک موتور مستقل دریافت می‌کنند. این موتورها در مجموع 769 اسب‌بخار قدرت دارند و می‌توانند در کم‎تر از 2.5 ثانیه ای‎موشن را به سرعت 100 کیلومتربرساعت رسانده و امکان دستیابی به بیشینه سرعت 260 کیلومتربرساعت را میسر کنند. ای‎موشن از باتری Flexible Solid State بهره می‌برد که در حدود 9 دقیقه شارژ می‎شود. این فن‎آوری باتری جدید به جای باتری‌های لیتیوم یونی معمولی از ابرخازن‌های گرافیتی بهره می‌برد.
پیش‎تر قیمت این خودرو حدود ۱۳۰ هزار دلار تخمین زده شده بود اما در CES مدیرعامل فیسکر اعلام کرد که قیمتی بین ۱۳۰ تا ۱۹۰ هزار دلار خواهد داشت.

نویسنده : پیمان نامجو

فیسکر در 2018 شگفتی می آفریند

تجربه رانندگی با پورشه 911 توربو

من با ماشین ام دوستم! / دیدار با پورشه 911 تیپ 964

پورشه از 911Carrera S Endurance Racing Edition رونمایی کرد

نسل بعدی 911GT3 پورشه با گیربکس دستی همراست

مقایسه مرسدس بنز SL63 AMG, پورشه 911 ، آئودی R8 SPYDER

ب‌ام‌ و i8 رودستر جدید چه ویژگی هایی دارد ؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی