پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عیسی کلانتری-رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

رئیس‌ سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست‌ : سوخت و خودرو مقصران اصلی آلودگی هوا هستند

عیسی کلانتری رئیس‌ سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست‌ در دهمین‌ همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت که روز گذشته (سه شنبه 24 بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: سیاست های صنعت خودروسازی بر پایه مال اندوزی و پول است و با ادامه این روند نمی توانیم حقوق محیط زیستی نسل‌های بعدی را حفظ کنیم. به گزارش […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

عیسی کلانتری رئیس‌ سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست‌ در دهمین‌ همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت که روز گذشته (سه شنبه 24 بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: سیاست های صنعت خودروسازی بر پایه مال اندوزی و پول است و با ادامه این روند نمی توانیم حقوق محیط زیستی نسل‌های بعدی را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

وی با تأکید بر اینکه به اندازه کافی از صنعت خودروسازی انجام شده و نباید ادامه یابد، تصریح کرد: به چه قیمت باید این حمایت وجود داشته باشد چون آنها قوی و پولدار هستند و می توانند بسیاری را بخرند؟، آیا جان مردم ارزش ندارد؟ جان همه مردم ایران با این سند غیر استاندارد در حال تهدید است.

کلانتری تصریح کرد: کسی جلودار صنعت آلوده‌کننده خودرو نیست، دولت در تیر ماه درصددد اجرای مصوبه ای برای خارج کردن یک خودروی فرسوده به ازای واردات هر خودرو بود اما این طرح یک ماه هم طاقت نیاورد و لغو شد. این شرایط مردم را راهی بیمارستان ها کرده و کودکانمان ذرات کمتر از 2.5 میکرون را تنفس کنند.

رئیس سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست‌ گفت: هم سوخت و هم صنعت خودرو هر دو مقصر آلودگی هوا هستند. گازوئیل مصرفی یورو 4 نیست و بنزین هم در تهران تا حدی یورو 4 است.

کلانتری اضافه کرد: خودروهای گازوئیلی در فصل سرما بیشترین میزان آلودگی را دارند. دو سوم آلودگی برای خودروهای سنگین و فرسوده است البته آلودگی ناشی از بنزین هم در فصل سرما کمتر است، اما این میزان کم به این دلیل است که میزان مصرف گازوئیل از آن سبقت گرفته است به همین دلیل درصد بنزین به نسبت گازوئیل در آلودگی هوا کمتر است.

انتهای پیام/

وزیر صنعت در جمع خبرنگاران: صنعت خودروسازی 12 میلیارد دلار گردش مالی دارد

ایران خودرو پيشرو در ارتقاء استانداردهاي زيست محيطي/افتتاح كارخانه توليد كاتاليست يورو٥

قلب های پاک ایران خودرو / نگاهی به نیاز کشور به پیشرانه های کم مصرف و سازگار با محیط زیست

دلیل توقف فعالیت دستگاه های کارتخوان در پمپ بنزین ها

صعود ایران خودرو به قله پلتفرم/ نگاهی به اهمیت طراحی پلتفرم با برند ملی و همکاری با شریکان خارجی

قطعه سازان با چنگ و دندان این صنعت را حفظ کرده اند/ با شرایط فعلی داخلی سازی خودروهای پسابرجامی سخت است

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی