فروش فوری پژو 508 محصول وارداتی شرکت فی مابین پژو و ایران خودرو با نام ایکاپ در دو مدل 2016 و 2017 اعلام می شود. به اطلاع کلیه متقاضیان محترم محصولات ایرانخودرو میرساند باتوجه به برنامهریزيهاي صورت گرفته و سیاست هاي فروش شرکت ایکاپ، شرایط فروش نقدي محصول پژو 508 اتوماتیک به صورت نقدي و به تعدادي محدود […]
به اطلاع کلیه متقاضیان محترم محصولات ایرانخودرو میرساند باتوجه به برنامهریزيهاي صورت گرفته و سیاست هاي فروش شرکت ایکاپ، شرایط فروش نقدي محصول پژو 508 اتوماتیک به صورت نقدي و به تعدادي محدود از روز شنبه مورخ 96/11/28 تا زمان تکمیل ظرفیت به شرح جدول پیوست ارائه می گردد.
زمان فعال سازي این بخشنامه: ساعت 10 صبح روز شنبه مورخ 96/11/28
– در این بخشنامه هر کد ملی مجاز به ثبت نام فقط یک دستگاه خودرو می باشد .
– تحویل خودرو در نمایندگی هاي منتخب ایکاپ می باشد.
پژو 508 بر روی پلتفرم PF3 بنا شده که بین پژو و سیتروئن مشترکا مورد استفاده قرار می گیرد و سیتروئن C5 نیز بر روی همین پلتفرم بنا نهاده شده است. شیر فرانسوی برای این خودرو 7 پیشرانه مختلف را در نظر گرفته که از میان آنها نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ بنزینی برای بازار ایران انتخاب شده. این پیشرانه در چند مدل از خودروهای لوکس DS نیز نصب میشود. همچنین 508 میتواند به 4 گیرباکس مختلف مجهز شود که 2 نمونه منوال و 2 نمونه اتوماتیک در این گروه قرار میگیرند. البته همه خودروهای عرضه شده در ایران از نمونه 6 سرعته اتوماتیک EAT6 استفاده میکنند که از سال 2015 در این خودرو بهکارگرفته شده است.
دکمه استارت مثل بعضی خودروهای آلمانی در سمت چپ قرار دارد. پس از استارت زدن پیشرانه در کمال سکوت روشن میشود. این پیشرانه بهصورت مشترک بین BMW و پژو-سیتروئن مورد استفاده قرار میگیرد و 8 سال است که بهعنوان موتور سال در کلاس خودش انتخاب میشود.
از جمله دلایل مهمی که باعث برتری این پیشرانه شده است تکنولوژی توئین اسکرول BMW در بخش توربوشارژر است که باعث شده بازده پیشرانه و مصرف سوخت آن بسیار مناسب باشد. درواقع در این پیشرانه از یک توربو دوقلو استفاده شده است تا از تاخیر یا Lag توربوشارژر جلوگیری شود. زیرا همانطور که میدانید توربوشارژرها بسته به نوع طراحیای که دارند، باید به یک دور مشخص برسند تا بیشترین بازده را داشته باشند و هوا را با توان مناسب به intake (مانیفولد ورودی) Boost (تزریق سیال با فشار بالا) کنند. از اینرو همیشه در پیشرانههای توربوشارژ معمولی در ابتدای حرکت یک لختی و تاخیر محسوس وجود دارد. اما تکنولوژی توئیناسکرول شامل توربوشارژرهایی است که بهصورت سری عمل میکنند. بهدلیل تفاوت طراحی در شکل و زاویه پرههای دوقلو این توربوشارژر، پرههای اول در همان ابتدای کار شروع به دوران کرده، سریع به بیشترین حالت بوست میرسند و پرههای دوم را تغدیه میکنند. در این حالت پیشرانه خودرو در همان دورهای ابتدایی میتواند بیشترین اسببخار و گشتاورش را به راننده هدیه کند. این درست چیزی است که پژو 508 در یک بستهبندی شکیل به شما عرضه میکند. پس کافی است در شیبهای جاده چالوس دور موتور به 1400 برسد تا 240 نیوتنمتر گشتاور در اختیارتان قرار بگیرد. البته بیشترین اسببخار در دور 6 هزار تولید میشود و به 165 اسببخار محدود شده است.
دیدگاه خود را بنویسید