پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اوتلندر

آزمایش فنی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی برقی در پیست + عکس

دغدغه محیط زیست و خودروهای کم آلایندگی این روزها بیش از پیش بین مردم جا باز کرده و در کشورمان از یک شعار با کلاس به یک ضرورت تبدیل شده است. یکی دو سالی است خودروهای هیبریدی حضور پر رنگ تری در بازار وارداتی های کشورمان پیدا کرده اند و حالا نوبت به “هیبریدی برقی” […]

javankhodro
سه شنبه - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

دغدغه محیط زیست و خودروهای کم آلایندگی این روزها بیش از پیش بین مردم جا باز کرده و در کشورمان از یک شعار با کلاس به یک ضرورت تبدیل شده است. یکی دو سالی است خودروهای هیبریدی حضور پر رنگ تری در بازار وارداتی های کشورمان پیدا کرده اند و حالا نوبت به “هیبریدی برقی” ها رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ، میتسوبیشی اوتلندر PHEV اولین شاسی بلند هیبرید برقی است که توسط آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن چندی پیش رونمایی شد و روز گذشته طی مراسمی علاوه بر آموزش نحوه عملکرد آن برای خبرنگاران تخصصی خودرو، فرصت آزمون فنی آن در پیست اتومبیلرانی آزادی فراهم شد.

PHEV به زبان ساده!

بهتر است کمی با زبان ساده و عامیانه به نحوه عملکرد اوتلندر PHEV بپردازیم و کار را راحت کنیم. اول از همه باید گفت که این خودرو گیرباکس ندارد، دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب هم زمان نیروی محرکه را به 4 چرخ منتقل می کنند و با شارژ کامل ، می توانند حدود 50 کیلومتر را با برق طی مسیر کنند. حال نقش موتور بنزینی چیست ؟ موتور بنزینی یک نوع بکاپ است، یعنی با کم شدن شارژ باطری ، با روشن شدن خود باطری ها را شارژ می کند تا در ادامه مسیر، باز هم موتورهای برقی این شاسی بلند را حرکت دهند. هر وقت هم که در منزل هستید می توانید به راحتی کابل برق را به پریز بزنید تا باطری ها کامل شارژ شوند. فقط باید توجه کند که موتور بنزینی حداکثر تا 80% ظرفیت باطری امکان شارژ دارد و فقط با اتصال به برق می توانید به شارژ 100% برسید. ضمن اینکه می توانید خودتان تعیین کنید که از چه درصدی به پایین موتور بنزینی شروع به شارژ کند.

میتسوبیشی اوتلندر هیبرید برقی، در سرازیری ها و هنگام ترمزگیری نیز اقدام به شارژ باطری ها می کند. همانطور که می بینید با یک خودرویی طرف هستید که به اصطلاح High-Tech است. اما جای نگرانی نیست، چون آرین موتور نماینده رسمی است و تمام نیروهای خدمات پس از فروش کامل ترین دورهای تخصصی این خودروها را در ژاپن دیده اند و آماده ارائه هر نوع سرویسی هستند.

آزمایش در پیست

پیست آزادی یک پیست Short Track است، این یعنی با پیچ های زیادی سر و کار دارید و شاید برای یک خودروی شاسی بلند منطقی نباشد که دائما توانمندی های هندلینگ آن را محک بزنید، اما از آنجایی که اوتلندر PHEV کمتر سراغ آفرود می رود، بیشتر باید شهر و جاده خو بگیرد تا کوه و تپه. عملکرد حرکتی PHEV به طور محسوس از مدل بنزینی بهتر است و با انتقال نیروی محرکه به 4 چرخ، تا حد قابل قبولی رضایت راننده را هنگام مواجهه با پیچ های تند بعد از مسیر 400 متر پیست آزادی جلب می کند.

باید گفت که پرداخت مبلغ حدود 300 میلیون تومان برای خودرویی با این سطح از تکنولوژی در کنار گارانتی طولانی مدت ، می تواند یک خرید ارزشمند به شمار آید.

بیشتر بخوانید:

آرین موتور میتسوبیشی اوتلندر برقی را رونمایی کرد + قیمت

پرفروش ترین پلاگین هیبرید جهان در راه ایران/ نگاهی به میتسوبیشی اوتلندر PHEV

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی