پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تیگو7 پرومکس

بازیکن شماره 8 با لباس 7 ! / تست و بررسی فنی فونیکس تیگو 7 پرومکس

پس از عرضه فونیکس تیگو ۷ پرو و اقبال مناسبی که از این محصول به عمل آمد اکنون مدیران خودرو در صدد عرضه نمونه جدید این خودرو با پسوند پرومکس است در ادامه قصد داریم ببینیم فونیکس تیگو پرو مکس چه حرف های برای گفتن دارد.

javankhodro
جمعه - ۲۱ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری خوان خودرو

طراحی

در نمای جلوی خودرو هندسه و گرافیک چراغ های جلوی خودرو همان نمونه قبلی است،اما سپر جلو خودرو دچار تغییرات زیادی شده است، جلو پنجره بزرگ‌و کهکشانی خودرو که اطراف آن توسط نوار های کرومی تزیین شده و این نوار ها تا زیر چراغ های خودرو کشیده شده اند، کمی پایین تر درون دو حفره در کناره های سپر چراغ های دی لایت و مه شکن خودرو دیده می شود. که چراغ دی لایت به صورت عمودی بوده و الگوی مقطع دارد سپر خودرو برروی آن خطوط و حجم پردازی های متفاوتی دیده می شود. و دیگر از آن طراحی یک نواخت سابق خبری نیست. در قسمت پایین سپر نیز یک نوار کرومی به چشم می خورد.

تیگو7 پرومکس

اما در نمای جانبی همان طراحی قبلی به چشم می خورد، یک خط شانه از چراغ های جلوی خودرو شروع شده و تا انتهای خودرو می رود، و یک خط دیگر از داخل درب عقب خودرو نیز دیده می شود، که به چراغ عقب خودرو متصل شده است؛ آیینه های جانبی خودرو نیز همان‌نمونه قبلی است که ابعاد و طراحی مناسبی دارد و اطراف شیشه های جانبی خودرو نیز کروم کاری شده است.
در قسمت پایین درب ها نیز یک و فرو رفتگی های دیده می شود، در پایین ترین قسمت درب ها نیز یک فلاپ پلاستیکی که توسط یک نوار کرومی تزیین شده به چشم می خورد، رینگ های خودرو اندازه ۱۸ اینچی دارند و طراحی آن ها به صورت دو رنگ است.

تیگو7 پرومکس

اما در نمای عقب خودرو کلیات طراحی همان چیزی است، که در تیگو ۷ پرو دیدیم اما با تغییراتی اندک اما قابل توجه چراغ های خودرو نسبت به قبل از الگوی طراحی به هم پیوسته بهره می برند، اما گرافیگ چراغ ها همان نمونه قبلی است. برروی صندوق و سپر عقب خودرو فرورفتگی های مناسبی صورت گرفته و از اغوا گری پرهیز شده است، برروی سپر عقب خودرو دو چراغ مه شکن یک نوار کرومی و دو خروجی اگزوز کرومی دیده می شود.
در واقع در تیگو ۷ پرو مکس سعی شده تا اعمال تغییراتی اندک اما مثبت طراحی این کلاس اوور محبوب فونیکس بهبود یابد.

تیگو7 پرومکس

اما در نمای داخلی خودرو تغییرات بیشتر و چشمگیر تر است، طراحی داشبورد و رودری ها مشابه فونیکس تیگو ۸ پرو است، که برای خریداران جالبی خواهد بود. اما طبیعی است که کیفیت تیگو ۸ پرو در تیگو ۷ پرو مکس دیده نشود، رودری های خودرو ابعاد و ارگونومیک مناسبی دارند، و برروی آن ها از تریم های مشکی و کروم براش برای تزیین آن استفاده شده است، داشبورد خودرو نیز همان نمونه به کار رفته در تیگو ۸ پرو است. البته تریم داشبورد به صورت تمام مشکی است و در قسمت بالای آن دو مانیتور به هم پیوسته دیده می شود، که هرکدام اندازه ۱۲/۳ اینچی دارند. فرمان خودرو نیز طراحی زیبایی دارد و به صورت دی کات طراحی شده و برروی آن از تزیینات کرومی نیز استفاده شده است.

تیگو7 پرومکس

در قسمت میانی داشبورد کلید های کنترلی خودرو دیده می شوند، که الگوی پیانویی دارند، همچنین دریچه های کولر به صورت سرتاسری طراحی شده اند که طراحی ظریف و زیبایی دارند، و اطراف  آن ها نیز به وسیله نوار های کرومی تزیین شده است. برروی داشبورد خودرو نیز همان تزئینات کروم براش دیده می شود کمی پایین تر برروی کنسول وسط خودرو پنل تنظیمات سیستم تهویه خودرو دیده می شود.که به صورت تمام لمسی است اما در قسمت میانی کنسول از همان تریم کروم براش برای تزیین آن استفاده شده که اقدام مثبتی است و حداقل در این خودرو خبری از تزئینات مشکی پیانویی نیست، برروی کنسول وسط دسته دنده خودرو دیده می شود، که به صورت الکترونیکی بوده و در اطراف آن کلید های ترمز پارک اتوهلد و سایر کلید های دسترسی به ادوات خودرو تعبیه شده است همچنین یک محفظه و شارژ وایرلس نیز برروی کنسول وسط دیده می شود صندلی های خودرو طراحی مناسبی دارند و تریم آن ها به رنگ مشکی است.

قوای فنی

فونیکس تیگو ۷پرو مکس مجهز به یک موتور ۱/۶ لیتری توربو شارژر GDI است که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد گیربکس خودرو نیز یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه ((تر)) است. اما خودرو کماکان دیفرانسیل جلو است و و خبری از سیستم دو دیفرانسیل یا چهار چرخ متحرک روی این خودرو نیست. بنا به اعلام شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی خودرو ۷/۲ لیتری و شتاب صفر تا صد خودرو طی تستی که انجام شد حدود 9.3 ثانیه است. همچنین سیستم تعلیق محور جلوی خودرو مک فرسون و سیستم تعلیق محور عقب خودرو نیز مولتی لینک است.

تیگو7 پرومکس

 

امکانات ایمنی و رفاهی

فونیکس تیگو ۷ پرو در بحث امکانات ایمنی و رفاهی از سطح قابل قبولی برخوردار بود اما مدیران خودرو قصد دارد تا با عرضه نمونه پرومکس سطح آپشن های کلاس آوار محبوب خودش را افزایش بدهد بعضی از مهم ترین امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو عبارت اند از؛
۶کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، سیستم های کنترل پایداری(ESP)، سیستم کنترل کشش(TCS)، سیستم کمکی ترمز(EBA)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی(HHC)، سیستم کمکی حرکت در سرازیری(HDC)، ترمز  پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل فشار باد تایر ها(TPMS)، کروز کنترل تطبیقی(ACC)، دستیار نقطه کور(BSD)، ترمز اضطراری اتوماتیک(AEB)، دستیار کمکی کروز یکپارچه(ICA)، دستیار کمکی در شرایط تراکم ترافیک(TJA)، هشدار خروج از لاین(LDW)، دستیار حرکت بین خطوط(LKA)، دستیار تغییر خطوط(LCA)، هشدار تصادف از جلو(FCW)، هشدار تصادف از عقب(RCW)، دستیار هشدار خروج از پارک(RCTA)، هشدار باز شدن درب های عقب(DOW)


بیشتر بخوانید: تست فنی فونیکس تیگو8 پرو PHEV در پیست آزادی + تصاویر


همچنین مهمترین امکانات رفاهی فونیکس تیگو ۷ پرومکس عبارت است از: ورود و خروج بدون کلید، روشن شدن خودرو با رینوت، استارت دکمه ای،  تهویه دوگانه اتوماتیک، خروجی تهویه سرنشینان عقب، سقف پانوراما، نورپردازی ۶۴ رنگ داخل کابین، فیلتر N95 تصفیه هوای کابین، شارژر وایرلس، کول باکس، زیر آرنجی ردیف عقب، گرم کن صندلی های جلو، سیستم صوتی سونی با ۸ بلندگو، تنظیم ۶ حالات برقی صندلی راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر، تنظیم ۴ حالته برقی صندلی سرنشین جلو، سیستم فرامین صوتی، اپل کارپلی و اندروید اتو، بلوتوث، سنسور نور وباران، سیستم چرخش چراغ های جلو خودرو در پیچ(AFS)، خروجی های یو اس بی ردیف جلو وعقب،و… که سطح آپشن های قابل قبولی برای یک کلاس اوور چینی است.

تست فنی در پیست آزادی

تجربه راندن تیگو7 پرومکس در پیست آزادی ، حس برتری این خودرو نسبت به مدل قبلی را القا می کند. شتاب گیری اولیه و ثانوی به طرز محسوسی بهتر شده و البته انطباق بیشتر گیربکس با موتور به این موضوع کمک شایانی کرده است. پایداری خودرو سر پیچ ها قابل قبول بود و جالب اینجاست که سیستم ESP بعد از عمل کردن، زودتر از آریزو6 جی تی که یک سدان پرشتاب است از مدار خارج می شود! که این موضوع لذت رانندگی را در پیست آزادی بیشتر می کند. میزان تاخیر در تعویض دنده ها تقریبا به طور کامل از بین رفته و می توانید از این خودرو به عنوان یک شاسی بلند پر شتاب و البته تک دیفرانسیل یاد کنید.

جمع بندی

با توجه به امکانات فونیکس تیگو ۷ پرو مکس مدیران خودرو قصد دارد، یک خودرو با امکانات تقریبا مشابه تیگو ۸ پرو اما با سطح قیمتی پایین تری به بازار عرضه کند. اگر قیمت گذاری معقولی برای این خودرو اتفاق بیفتد، می توان انتظار داشت که تیگو ۷ پرومکس موفقیت های نمونه پرو را تکرار کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی