پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

شرکت بازرسی کیفیت ، ایران خودرو و سایپا را جز بهترین ها ارزیابی کرد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارش سالیانه خود از وضعیت خدمات پس از فروش را منتشر کرد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی ISQI، شاخص کل  وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ تقریباً با ۵ درصد رشد همراه بوده است. بر اساس ارزیابی از 41 […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارش سالیانه خود از وضعیت خدمات پس از فروش را منتشر کرد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی ISQI، شاخص کل  وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ تقریباً با ۵ درصد رشد همراه بوده است.

    بر اساس ارزیابی از 41 شرکت عرضه کننده خودرو نتایج نشان می دهد وضعیت نمایندگی های مجاز شرکت های عرضه کننده خودرو در سال 93 نسبت به سال 92 با رشد 5 درصدی همراه بود. این رشد عمدتاً در حوزه سبک رقم خورده است.

    برای ارزیابی کیفیت نیروی انسانی، سوابق تحصیلی، کاری، آموزشی و مهارتی مجموعاً بالغ بر 23000 نفر  از نفرات شاغل در نمایندگی ها  مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

    مقایسه وضعیت نظام مدیریتی93

    مقایسه وضعیت نظام مدیریتی93

    مقایسه وضعیت نظام مدیریتی-2-93

    مقایسه وضعیت نظام مدیریتی-93

    این گزارش می افزاید: وضع رضایتمندی مشتریان خدمات پس از فروش در حوزه خودروهای سبک نسبت به سال 1392با رشد 1.3 درصدی همراه بوده است.

    بر اساس مصاحبه با بیش از 1.2 میلیون مشتری مراجعه کننده به شبکه خدمات پس از فروش در سال 93 عمده علل نارضایتی مشتریان کمبود یا نبود قطعات یدکی، کیفیت پایین خدمات و تعمیرات و دریافت هزینه بالا خدمات و قطعات بوده است.

    مقایسه امتیاز نتایج تلفیقی رضایتمندی مشتریان93

    مقایسه امتیاز نتایج تلفیقی رضایتمندی مشتریان93

    مقایسه وضعیت نمیندگی های مجاز 93

    مقایسه وضعیت نمیندگی های مجاز 93

    شاخص رضایت نمایندگی های مجاز از شرکت عرضه کننده خودرو (DSI) به طور متوسط 75.9درصد بود که این رقم نسبت به دوره مشابه سال 92 به میزان 3.5 درصد افزایش پیدا کرد.

    عدم رضایت از میزان مطلوبیت نرخ های دستمزد تعمیرات تعیین شده از سوی شرکت و منصفانه بودن نظام انگیزشی نمایندگی های مجاز از عمده دلایل نارضایتی نمایندگی های مجاز از شرکت واسطه خدمات پس از فروش بوده است.

    مقایسه امتیاز نتایج تلفیقی رضایتمندی مشتریان93

    مقایسه امتیاز نتایج تلفیقی رضایتمندی مشتریان93

    در سال 1393 وضعیت خدمات پس از فروش شرکت های واردکننده به طور متوسط با 15.4 درصد رشد همراه بوده اما این شاخص در خصوص تولیدکنندگان معادل 0.6 درصد می باشد.

    رتبه خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو سبک -93

    رتبه خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو سبک -93

    در سال 1393 متوسط پذیرش روزانه نمایندگی های مجاز به میزان 16 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته که عواملی نظیر کاهش تیراژ تولید و مشکلات در واردات خودرو سهم بسزایی در این امر داشته است. در حوزه ارزیابی سیستم خدمات پس از فروش (نظام مدیریتی شرکت ها) بر اساس انطباق با ضوابط آئین نامه اجرائی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان امتیاز متوسط صنعت خودروهای سبک به میزان 10.8درصد نسبت به سال گذشته ارتقاء یافته است.

    رتبه بندی تعمیرگاههای مجاز خودروهای سبک در سال 93

    رتبه بندی تعمیرگاههای مجاز خودروهای سبک در سال 93

    در سال 1393 میزان 48 درصد نمایندگی های مجاز موفق به پیاده سازی حداقل یکی از سیستم های مدیریت کیفیت در حوزه خدمات پس از فروش شده است.

    رتبه بندی شرکت های عرضه کننده خودرو سبک در سال 93

    رتبه بندی شرکت های عرضه کننده خودرو سبک در سال 93

    رتبه نهایی_شرکت های عرضه کننده خودرو سواری 93

    رتبه نهایی شرکت های عرضه کننده خودرو سواری 93

    نتایج ارزیابی در سال 93 نشان می دهد که نمایندگی های مجاز شرکت های عرضه کننده خودرو در حوزه زیرساخت های خدمات شامل ابزار آلات، تجهیزات، فضا و نظام آراستگی به وضعیت نسبتاً مطلوبی دست پیدا کرده است.

    راضی کننده ترین خودرو ها در 4000 کیلومتر اول

    جدیدترین رده بندی کیفیت خودروهای داخل ایران

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی