پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز amg gt sedan

معرفی نسخه سدان مرسدس بنز AMG GT در نمایشگاه ژنو 2018

سال گذشته بود که نسخه کانسپت مرسدس بنز AMG GT سدان در نمایشگاه ژنو 2017 معرفی شد. بعد از چند ماه انتظار و انتشار تصویر جاسوسی از این سوپر سدان، مرسدس بنز در نمایشگاه ژنو 2018 از هیولای جدیدش پرده برداشت. ملاحظات آیرودینامیکی کاملا در طراحی  سدان AMG GT به چشم می خورد. این خودرو به […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

سال گذشته بود که نسخه کانسپت مرسدس بنز AMG GT سدان در نمایشگاه ژنو 2017 معرفی شد. بعد از چند ماه انتظار و انتشار تصویر جاسوسی از این سوپر سدان، مرسدس بنز در نمایشگاه ژنو 2018 از هیولای جدیدش پرده برداشت.

مرسدس بنز amg gt sedan

ملاحظات آیرودینامیکی کاملا در طراحی  سدان AMG GT به چشم می خورد. این خودرو به لطف هدایت‌کننده‌های هوا در سپر جلو و بالچه‌ی با زاویه‌ی متغیر در عقب، از آیرودینامیک فعال بهره می‌برد. البته مدل‌های GT63 و GT63 S می‌توانند با سپرهای بزرگ‌تر و بال عقب عریض‌تر، علاوه بر ظاهر متفاوت، شرایط آیرودینامیک بهتری داشته باشند؛ ضمن اینکه به‌صورت دستی تنظیم شوند. آپشن فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب بر خلاف چرخ‌های جلو، تنها در مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر قابل سفارش است؛ اما صرفا در سرعت‌های کمتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، عملکرد با زاویه‌ی مخالف خواهد داشت و در سرعت‌های بالاتر، هماهنگ با چرخ‌های جلو تغییر زاویه می‌دهد تا پایداری خودرو افزایش پیدا کند.

مرسدس بنز amg gt sedan

کابین سری AMG GT با بدنه‌ی چهاردر، قابل مقایسه با مدل‌های کلاس S مرسدس بنز است. بخش زیادی از داشبورد با ۲ نمایشگر ۱۲.۳ اینچ ارائه می‌شود که سرشار از امکانات کنترلی برای آپشن‌های رفاهی هستند. فراموش نکنیم که مدل سدان AMG GT، یک خودروی اسپرت با قابلیت استفاده‌ی خانوادگی است. این محصول می‌تواند مشابه یک هاچ‌بک عمل کند و با خواباندن صندلی‌های عقب، ۱۳۲۴ لیتر فضای بار داشته باشد. حتی در حالت عادی صندلی‌ها هم ۳۹۵ لیتر فضای مفید در صندوق عقب AMG GT وجود دارد. از سویی دیگر، کشیدگی بدنه خودرو قابل مقایسه با مرسدس بنز CLS است و راحتی بسیار خوبی برای سر و جلو زانوی سرنشیان عقب فراهم می‌کند.

مرسدس بنز amg gt sedan

مرسدس بنز AMG GT سدان فعلا در ۳ نسخه معرفی شده است. مدل استاندارد با کد GT53 شناخته می‌شود و دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین‌توربو با قدرت ۴۳۵ اسب بخار خواهد بود. این محصول ارزان‌ترین مدل محسوب می‌شود؛ اما به لطف گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در دورهای پایین، ۴.۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. جالب است بدانید که میانگین مصرف سوخت AMG GT53، همراه با جدیدترین سیستم دو دیفرانسیل مرسدس بنز موسوم به 4Matic پلاس، تنها ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

مرسدس بنز amg gt sedan

دیگر مدل‌های مرسدس بنز AMG GT سدان ، دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین‌توربو با حجم ۴ لیتر هستند؛ اما به دلیل قدرت و گشتاور متفاوت، با کد‌های GT63 و GT63 S شناخته می‌شوند. نسخه‌ی AMG GT63، قدرت ۵۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند که برای رساندن این محصول به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۴ ثانیه کافی خواهد بود. نهایت سرعت این مدل، ۳۱۰ کیلومتر و میانگین مصرف سوخت، ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

توانایی‌های مرسدس بنز AMG GT63 فراتر از انتظار به نظر می‌رسد و حتی علاقه‌مندان سوپراسپرت‌های امروزی را جذب خود می‌کند. اما مهندسان AMG با عرضه‌ی AMG GT63 S ثابت کرده‌اند که می‌توان یک خودروی چهاردر، لوکس، بسیار سریع و پرهیجان ساخت. این محصول با همان پیشرانه‌ی مشهور ۴ لیتری در سری AMG همراه است؛ اما قدرت خیره‌کننده‌ی ۶۳۹ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۵۰۰ دور بر دقیقه تولید خواهد کرد. با این شرایط، زمان‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت AMG GT63 S به زمان باورنکردنی ۳.۲ ثانیه می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر دارد.

مرسدس بنز amg gt sedan

صحبت از فناوری‌های مدرن و امکانات رفاهی در مرسدس بنز AMG GT سدان ، به دلیل تعداد زیاد آن‌ها چندان ساده نیست. در بحث فنی باید به سیستم بوست EQ اشاره کرد که مثل پیشرانه‌های هیبرید، در دورهای پایین و شروع حرکت، به همراه موتور احتراقی فعالیت می‌کند. بوست EQ در AMG GT، بین پیشرانه و جعبه‌دنده‌ نصب شده است و قدرت ۲۱ اسب بخار همراه با ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور اضافه دارد. علاوه بر این، نسل جدید فناوری دو دیفرانسیل مرسدس بنز، موسوم به 4Matic پلاس در تمامی نسخه‌های AMG GT وجود دارد. این سامانه، گشتاور تولیدی را با توجه به نوع رانندگی و شرایط محیطی، بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند. در مدل‌های GT63 و GT63 S، حالت رانندگی دریفت هم قابل انتخاب خواهد بود تا سیستم 4Matic، عملکردی پرهیجان و مفرح داشته باشد.

مرسدس بنز amg gt sedan

مدل‌های مختلف مرسدس بنز AMG GT سدان ، حدود یک سال دیگر عرضه خواهند شد و هنوز قیمت دقیقی برای آن‌ها اعلام نشده است. با این حال می‌توان انتظار داشت که دومین محصول اختصاصی AMG از مرسدس بنز CLS63 AMG با قیمت ۱۱۰ هزار دلار، گران‌تر باشد.

 

 

منبع: زومیت

افتخار آفرینی ولوو در نمایشگاه ژنو 2018/ ولوو XC40 بهترین خودرو اروپا شد

مشخصات و جزئیات خارق العاده مرسدس بنز Project one

پیرمرد اشتوتگارتی روی شیب تغییرات/ نگاهی به مرسدس بنز G کلاس جدید +تاریخچه

برگ برنده مرسدس بنز رو شد/ رمزگشایی از مرسدس بنز پروجکت وان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی