پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه ب ام و، لینکلن، لکسوس و جنسیس

جت‌ها سینه خیز می‌روند!/ مقایسه ب ام و 740e، جنسیس G90، لکسوس LS500 و لینکلن کانتیننتال

هیچکس نمی‌تواند منکر لذت و هیجان سفر با یک جت شخصی شود. وقتی در ارتفاع چند هزارپایی و با سرعت سرسام آور در حال حرکت هستید و امکانات یک سوییت بسیار لوکس و آرامش بخش برای‌تان مهیاست و آب توی دلتان تکان نمی‌خورد. اما جذابیت راننده و کنترل وسیله‌‌ای که لاستیک‌های‌اش آسفالت خیابان را لمس […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۳ مرداد ۱۳۹۷

هیچکس نمی‌تواند منکر لذت و هیجان سفر با یک جت شخصی شود. وقتی در ارتفاع چند هزارپایی و با سرعت سرسام آور در حال حرکت هستید و امکانات یک سوییت بسیار لوکس و آرامش بخش برای‌تان مهیاست و آب توی دلتان تکان نمی‌خورد. اما جذابیت راننده و کنترل وسیله‌‌ای که لاستیک‌های‌اش آسفالت خیابان را لمس می‌کند آنقدر بالا بوده که فعالان صنعت خودرو تصمیم گرفته‌اند حس و حال یک جت شخصی را به روی زمین و داخل کابین لیموزین‌های لوکس بیاورند. تا آدم‌های با کلاس و اتو کشیده بتوانند روی زمین هم از یک اتاقک لوکس و سبک متفاوتی از هیجان لذت ببرند.

مسلما خلبانی یک جت شخصی بسیار دشوار است و کمتر کسی سراغ یاد گرفتن‌اش می‌رود. اما هیجان رانندگی روی زمین دست یافتنی‌تر است و لذت رانندگی با یک خودرو سریع و تند و تیز، دست کمی از سواری با یک جت شخصی ندارد. حالا حساب‌اش را بکنید، تشریفات یک جت شخصی و هیجان رانندگی با یک خودرو اسپرت در لیموزین‌های مقایسه ما با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا طعم متفاوتی از تمایز را تجربه کنید. مهمتر از همه اینکه قیمت آن‌ها دست یافتنی‌تر از سدان‌های لوکس شاخص است و راه رسیدن به یکی از آن‌ها آنچنان دور نیست. در ادامه توجه شما را به بررسی و مقایسه لینکلن کانتیننتال ، جنسیس G90، لکسوس LS500 و ب ام و 740e جلب می کنیم.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

 

لینکلن کانتیننتال

لینکلن کانتیننتال

کانتیننتال به عنوان لوکس ترین سدان لینکلن شناخته می شود و سابقه ای چند ده ساله در سگمنت سدان های لوکس بزرگ دارد. قبل از هرچیز باید بگوییم که کانتیننتال از بسیاری جهات خاص ترین خودرو این مقایسه لقب می گیرد. حتی نامگذاری اش نیز بر خلاف دیگر رقبا ترکیب حرف و عددی نیست و جذابیت خاص خودش را دارد. این نام اولین بار توسط ادسل فورد در سال 1939 میلادی برای خطاب کردن خودرو اختصاصی خود (لینکلن زفیر) به این خودرو اطلاق شد. این سدان شخصی ابتدا تنها همان یک دستگاه بود و رفته رفته تولیدش افزایش پیدا کرد. اما از 13و14 سال پیش تا سال 2016 اثری از کانتیننتال در گردونه رقابت  سدان های لوکس نبود. تا اینکه لینکلن در نمایشگاه دیترویت 2016 دهمین نسل سدان لوکس خود را معرفی کرد. نسل جدید کانتیننتال جایگزین MKZ شده و از همه نظر می توان آن را یک رنسانس خودرویی میان خودروهای لوکس آمریکایی برشمرد.

لینکلن کانتیننتال

لینکلن کانتیننتال نسبت به دیگر خودروهای این مقایسه، حس و حالی سنتی تر و طراحی سنگین تر دارد و به همین دلیل می توان آن را در این گروه به عنوان پیرمردی میان جوان های مد روز برشمرد. طراحی کلی این خودرو نشات گرفته از کانسپتی است که در نمایشگاه نیویورک 2015 توسط لینکلن معرفی شد. در این نسخه جلوپنجره مشبک آلومینیومی  کاملا متحول شده و با فرم ایستاده و سنتی اش از همان اول به شما گوشزد می کند که با یک پیرمرد پایبند به سنت ها طرف هستید. دیزاین داخل چراغ های جلو نیز در نوع خود جذاب و خیره کننده است و چراغ های عقب نیز در کمال اصالت و به رسم همیشگی لینکلن با یک خط سرتاسری به یکدیگر متصل شده اند.

اما شاید جالب ترین نکته ای که در اولین برخورد با کانتیننتال نظر شما را به خودش جلب می کند، نبود دستگیره روی درب های جانبی و دستگیره های برآمده روی زه دور پنجره هاست. موضوع از این قرار است که درب های لینکلن کانتیننتال توسط ریزپردازنده و عملگر لمسی باز می شوند و این دستگیره های برای اینکه بتوانید درب را به سمت خود بکشید تعبیه شده اند.

لینکلن کانتیننتال

لینکلن کانتیننتال بر پایه پلت فرم به شدت اصلاح شده فورد CD4 شکل گرفته. پلت فرمی که در فورد اکسپلور، فورد فیوژن و لینکلن MKT نیز مورد استفاده قرار گرفته است. کانتیننتا 5.11 متر طول، 1.91 متر عرض و 1.48 متر ارتفاع دارد و فصله میان 2 محورش به 3 متر می رسد. صندوق بار نیز 497 لیتر حجم دارد و در مسافرت های خانوادگی می توانید حسابی روی آن حساب کنید.

جذاب ترین آپشن های لینکلن کانتیننتال

با باز شدن درب ها و قرار گرفتن داخل کابین، با فضایی بزرگ و سخاوتمندانه از ترکیب چرم اعلا و چوب روبرو هستیم. روی صندلی ها، داشبورد، پنل درب ها و هر جایی که چشمتان می خورد، با چرم مرغوب پوشیده شده. البته در تیپ های پایین پوشش پارچه ای سقف شما را به یاد سدان های اکونومی فورد می اندازد. اما در بالاترین تیپ شاهد استفاده از آلکانترا برای پوشش سقف هستیم. صندلی ها بسیار راحت هستند و به بهترین شکل از بدن سرنشینان استقبال می کنند.

لینکلن کانتیننتال

جالب است بدانید 50 پتنتو ابداع جدید برای صندلی های لینکلن به ثبت رسیده و صندلی های جلو در مدل فول آپشن مجهز به پکیج پرفکت پوزیشن در 30 جهت تنظیم می شوند که این حجم از آزادی عمل میان دیگر خودروهای لوکس این مقایسه بی سابقه است. همه صندلی ها به سیستم پیشرفته حرارتی و خنک کننده مجهز شده اند و سیستم ماساژ آن ها خستگی یک روز کاری را از تنتان به در می کند. همچنین در صورت علاقه می توانید صندلی های عقب با قابلیت خم شدن و کنسولی بزرگ میان صندلی های ردیف عقب سفارش دهید.

می توان گفت لینکلن کانتیننتال ساکت ترین و آرامش بخش ترین کابین را میان خودروهای این مقایسه دارد. این پیرمرد خیلی کم حوصله است و انگار حوصله سر و صدای اضافه ندارد! برای کاهش نفوذ سر و صدا به کابین تمهیدات مختلفی از جمله استفاده از سیستم حذف فرکانس های مزاحم با تولید امواج با فرکانس معکوس آن ها، شیشه های چند لایه آکوستیک و چرخ های 20 اینچی که با لاستیک های FOAM LINED با کمترین صدا هنگام برخورد با زمین در نظر گرفته شده است. در این زمینه باید گفت که فلسفه لینکلن در سکوت مطلق کابین کاملا موفق بوده و می توانید روی صندلی های راحت اش لم بدهید و از ماساژ و صدای فوق العاده موزیک که از سیستم صوتی مجهز به 19 بلندگو خارج می شود لذت ببرید. فکر کنم اگر مهندسان لینکلن قابلیت سرو آبمیوه داخل کابین را هم برای کانتیننتال در نظر می گرفتند، دیگر دلیلی نداشت برای آرامش گرفتن به سواحل آرام بروید!

لینکلن کانتیننتال

لینکلن کانتیننتال جدید از نظر ایمنی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و  از سیستم های مدرن ایمنی از جمله پیشگیری از برخورد، شناسایی عابر پیاده، نگه داشتن خودرو در لاین، دوربین 360 و ترمز خودکار بهره می برد. کانتیننتال از آخرین نسخه سیستم کاربری SYNCE3 همگام با اپل کار پلی و اندروید اتو برخوردار است. اما همچنان تعداد زیاد دکمه ها در گوشه و کنار کابین حسابی سرنشین را گیج می کند. البته می توان استفاده این همه دکمه را به فال نیک گرفت. چرا که پیچیدگی های سیستم های دیجیتالی امروزی را ندارند و پیرمردها بهتر می توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند!

لینکلن کانتیننتال

مشخصات فنی لینکلن کانتیننتال

همیشه از پیرمردها توقع عملکردی کند و آرام را داریم. اما کانتیننتال یک پیرمرد ورزیده است که هر لحظه بخواهد می تواند روی رقبای جوانش را کم کند! انواع پیشرانه های 6 سیلندر 3 لیتری توربو و 3.7 لیتری تنفس طبیعی و 2.7 لیتری توربو برای کانتیننتال قابل سفارش است. اما آمریکایی سنتگرای ما با یک نیروگاه 6 سیلندر 3 لیتری توربو دوقلو در این رقابت حاضر شده است. پیشرانه کانتیننتال 400 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی تولید شده توسط یک گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک به هر 4 چرخ منتقل می شود. کانتیننتال در حالت استاندارد سدانی دیفرانسیل جلو است اما به لطف سیستم 4 چرخ می توانید در مواقع نیاز از چرخ های عقب هم کمک بگیرید. توان کانتیننتال به بعضی رقبایش می چربد اما باید قبول کرد که تکنولوژی گیرباکسش در پس رقبا قرار می گیرد. در حقیقت کانتیننتال فاقد مهندسی فوق العاده ایست که در دیگر خودروهای لوکس این کلاس نظیر ب ام و سری 7 به چشم می خورد.

لینکلن کانتیننتال

اما از همه اینها که بگذریم، لینکلن کانتیننتال بسیار پرشتاب و سریع است. این پیرمرد اتو کشیده تنها 5.5 ثانیه زمان می خواهد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و مسیر 400 متر را در 13.8 ثانیه طی می کند. کانتیننتال در سرعت های بالا هم بسیار نرم و ب صدا عمل می کند. اما در حرکت با سرعت بالا حتی با وجود سیستم 4 چرخ، باز هم خودرو اسپرتی احساس نمی شود.  سیستم تعلیق در 3 حالت نرمال، اسپرت و کامفورت تنظیم می شود که در حالت کامفورت نرم ترین وضعیت تعلیق را به نمایش می گذارد.  فرمان نیز بیشاز حد سریع است و بازخورد مناسبی از مسیر ندارد و حین رانندگی نیازمند اصلاحات کوچکی برای عملکرد بهتر است. کانتیننتال ترمزهای قدرتمندی دارد و در مسافت 36 متری از سرعت 96 کیلومتر به حالت سکون می رسد. در مجموع باید گفت تلاش لینکلن برای به دست آوردن شکوه کانتیننتال در دهه 60 میلادی تا حد زیادی موفق بوده و این خودروساز آمریکایی با کانتیننتال توانسته 14 درصد از سهم بازار سدان های بزرگ نیمه لوکس را از آن خود کند و در جایگاه سوم قرار گیرد. کانتیننتال یکی از پرخورترین اعضای این گروه است و قیمت ان در مدل کامل به بیش از 70 هزار دلار می رسد.

هیوندای جنسیس G90

جنسیس G90

جنسیس G90 نوپاترین و کم سابقه ترین عضو این گروه است و همان جوان کم سن و سالی است که می خواهد برای با تجربه ها ادعا کند. هیوندای همزمان با معرفی برند لوکس خود با نام جنسیس، G90 را به عنوان پرچمدار محصولات خود در نمایشگاه خودرو شمال آمریکا معرفی کرد. برند جنسیس موقعیتی همچون لکسوس برای تویوتا دارد و از 4 نوامبر 2015 از هیوندای مستقل شده است. فلسفه جنسیس در ساخت G90، ارائه سدانی لوکس با امکانات رفاهی خودروهای شاخص آلمانی اما با برچسب قیمت صمیمانه تر بوده است. G90 بیشتر یک فیس لیفت ماژور از هیوندای اکواس (یا همان سنتنیال) به حساب می اید اما کارشناسان خودرو عقیده دارند که این نسل دوم اکواس است.

هیوندای جنسیس G90

طراحی G90 هیچ ربطی به 3 رقیب با اصالت اش ندارد و زل زدن به چشمانش کاملا متوجه می شوید که پیشینه خاصی ندارد و تنها می خواهد ادای با کلاس ها را دربیاورد! جلوپنجره بزرگ عمودی، فرم خاص ستون عقب و سبک چراغ های عقب که بی شباهت با چراغ های نسل پیشین S کلاس نیست، دست به دست هم می دهند تا به بیننده زبان لوکس گرایی کره ای را بفهمانند. اما سبک طراحی بیش از حد آرام و ملایم است و مدتی زمان نیاز دارید تا با آن ارتباط برقرار کنید. G90 در کره با نام EQ900 شناخته می شود. طول بدنه به 5250 میلی متر، عرض به 1915 میلی متر و ارتفاع به 1495 میلی متر می رسد. فاصله میان 2 محور نسب به اکواس 11.4 سانتی متر افزایش پیدا کرده و در G90 به 3160 میلی متر می رسد. به لطف ابعاد بزرگ بدنه داخل کابین هیچ مشکلی از نظر کمبود فضا و راحتی به چشم نمی خورد و صندوق بار 444 لیتری نیز کاملا پاسخگوی نیازهای سرنشینان است.

امکانات جنسیس G90

صندلی ها کاملا راحت هستند اما راحتی شان به سطح افراطی لینکلن نمی رسدصندلی راننده در 22 جهت و صندلی شاگرد در 16 حالت مختلف قابل تنظیم است. این در حالی است که صندلی های عقب نیز در 12 حالت و با تنظیمات پشتی، در 14 حالت تنظیم می شوند.

هیوندای جنسیس G90

همچون لینکلن سعی شده تا آرامش کابین G90 نیز به مراتب بیشتر از قبل باشد. در روند کاهش NHV، کابین با مواد ویژه عایق شده و از شیشه های چند لایه استفاده شده است. طراحی خاص رینگ های 19 اینچی نیز باعث کاهش سر و صداهای این بخش شده است. برای G90 از سیستم صوتی پرمیوم لکسیکان با سیستم صوتی محیطی کوانتوم لاجیک استفاده شده. این سیستم صوتی از 17 اسپیکر ساخته شده از فولاد ضد زنگ و ساب ووفر به همراه فناوری سوراند برخوردار است. مجموعه سرگرم کننده جنسیس با یک نمایشگر 12.3 اینچی در جلو و 2 نمایشگر 9.2 اینچی در عقب تکمیل می شود.

ب ام و 740E

همچنین G90 به پکیج کاملی از تجهیزات ایمنی از جمله ترمز خودکار، تشخیص عابر پیاده، پوشش نقاط کور SBSD و چراغ های هوشمند دینامیک با نوربالای هوشمند مجهز شده تا از این نظر در میدان رقابت چیزی از رقبای نامدارش کم نداشته باشد. البته داخل کابین استفاده از پلاستیک در قسمت هایی مثل دور کلیدهای تنظیم صندلی و قاب صفحه نمایش کمی توی ذوق می زند. همچنین بعضی قطعات کابین برای پایین آوردن هزینه ها از محصولات دیگر هیوندای قرض گرفته شده است.

هیوندای جنسیس G90

مشخصات فنی جنسیس G90

اگر تا این لحظه به چیدمان کابین جنسیس و سبک طراحی آن انتقاد داشتید، شاید با روشن کردن پیشرانه و شروع رانندگی با G90 کمی حالتان بهتر شود و به آن علاقه مند شوید. یک پیشرانه 3.3 لیتری بای توربو (توربو دوقلو) در دل G90 جا خوش کرده که 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور در دور 1300 تولید می کند. جالب است بدانید این پیشرانه منحصرا برای جنسیس طراحی شده و در هیچ یک از محصولات هیوندای به کار گرفته نمی شود. این پیشرانه با گیرباکس 8 سرعته جفت می شود و این هیکل 2100 کیلویی را ظرف 5.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند. البته به عملکرد گیرباکس در این سدان لوکس انتقادهایی وارد است. G90 به سیستم 2 دیفرانسیل جنسیس با نام H-TRACK مجهز شده که در حالت های مختلف رانندگی عملکردی متفاوت دارد.

هیوندای جنسیس G90

با استفاده از دکمه سمت چپ شیفتر دنده، می توانید حالت های رانندگی را از میان 4 برنامه اقتصادی، اسپرت، هوشمند و شخصی انتخاب کنید. در شرایط برفی و یخی 40 درصد گشتاور به محور جلو و در حالت اسپرت 90 درصد گشتاور به محور عقب منتقل می شود. همچنین در حالت اقتصادی و بهینه نیز تمام گشتاور به محور عقب منتقل می شود. سیستم تعلیق جنسیس از نوع مولتی لینک با سیستم سفارشی کنترل تعلیق انطباقی است که سواری آن را از تمام خودروهای کره ای که تا به حال رانده اید متمایز می کند. واکنش های پیشرانه و سیستم تعلیق بسیار مناسب است اما ابعاد بزرگ بدنه حس سنگینی القا می کنند و کمی بادی رول در رانندگی با آن به چشم می خورد. در کل باید گفت G90 از نظر پویایی و قابلیت رانندگی در پس آلمان ها قرار می گیرد.

البته رفتار G90 سر پیچ ها مناسب است و رانندگی پرفشار با آن لذت بخش است. G90 علی رغم 135 اسب بخار قدرت کمتر از لینکلن، در شتاب اولیه از رقیب آمریکایی سریع تر است. مسافت 400 متر را در 13.9 ثانیه و با سرعت 162 کیلومتر طی می کند و 35.9 متر فضا نیاز دارد تا از سرعت 96 کیلومتر به حالت سکون برسد. G90 بین 60 تا بیش از 70 هزار دلار قیمت گذاری شده است و از این نظر باید گفت آن دسته خریدارانی که بودجه شان به خرید آلمانی ها نمی رسد را وسوسه می کند.

همچنین به تازگی مدل 2018 جنسیس G90 نیز معرفی شده که تغییرات خاصی نسبت به مدل فعلی ندارد و تنها از امکاناتی جدیدتر همچون چراغ های LED استاندارد در جلو با پرتاب نور فعال، سقف جیر و پوشش چرم ناپا برای صندلی ها بهره می برد.

لکسوس LS500

لکسوس LS500

لکسوس LS  ابتدا شرایطی مثل جنسیس در بازار سدان های لوکس داشت و شاید کسی آن را جدی نمی گرفت. اما حالا می توان LS را یک آلترناتیو در مقابل رقبای آلمانی قلمداد کرد که به مراتب بهتر از قبل شده است. 28 سال پس از نمایش نسل اول لکسوس LS در نمایشگاه دیترویت 1989، لکسوس برای معرفی نسل پنجم LS نیز دوباره نمایشگاه دیترویت را انتخاب کرد. LS بر پایه پلت فرم پرمیوم جدید لکسوس  GA-L که در حقیقت نسخه توسعه یافته پلت فرم LC500 است شکل گرفته و ظاهری کاملا جسورانه و نوین دارد. LS را می توان نمادی از برند لکسوس برشمرد که تجسمی از سنت و فرهنگ ژاپنی در چهره آن نمایان است.

لکسوس LS500

LS جدید 1.5 سانت از قبل کم ارتفاع تر است و اولین سدان لکسوس است که از پنجره لچکی عقب بهره می برد. طراحی LS فوق العاده است و می توان گفت مدرن ترین ترکیب را میان خودروهای این مقایسه به نمایش می گذارد. خطوط تیز و خشن بدنه از جلوپنجره دوکی شکل لکسوس با لقب COMPLEITY (پیچیدگی) الهام گرفته شده است. این فرم جلو پنجره، چراغ های 2 تکه جلو و استفاده از فرم حرف L در چراغ های عقب، به عنصری جدانشدنی از شخصیت لکسوس تبدیل شده اند.

مد گرایی لکسوس در طراحی کابین LS500

فضای کابین هم طراحی فوق العاده ای دارد و از نظر کیفیت پرچمدار خودروهای این مقایسه است. LS جدید 5.23 متر طول، 1.9 متر عرض و 1.45 متر ارتفاع دارد و فاصله محوری اش به 3.12 متر می رسد. به لطف ابعاد بزرگ بدنه فضای کابین کاملا جادار است. صندلی های جدید با قابلیت تنظیم در 28 جهت ارمغان لکسوس برای سرنشینان هستند که به گرمکن، سیستم تهویه و ماساژور نیز مجهز شده اند.

لکسوس LS500

سیستم صوتی مارک لوینسون با 19 بلندگو کیفیت صدای یک کنسرت زنده را به نمایش می گذارد. یک صفحه نمایش 12.3 اینچی نیز در پیشانی کنسول جلو تعبیه شده که قابلیت کنترل از راه دور و ماوس لمسی هدایت می شود. توجه به جزییات و ساخت، عناصر کلیدی در این سدان لوکس هستند.

لکسوس LS500

تریم چوبی لیزر برشی، تزیینات شیشه ای کایروکات، نورپردازی مخفی و دوخت بی نظیر پوشش چرمی داخل کابین دست به دست هم می دهند تا نتوانید به این سادگی ها از کابین LS جدید دل بکنید. OMOTENASHI مفهوم مهمان نوازی ژاپنی است که در توسعه LS جدید برای راحتی سرنشینان سرلوحه کار قرار گرفته است.

لکسوس LS500

مشخصات فنی لکسوس LS500

LS500 2130 کیلویی از یک پیشرانه V6 تویین توربو نیرو می گیرد. پیشرانه ای که میزان ارتعاشات آن به حداقل رسیده و 415 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این اولین بار است که یک لکسوس LS برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون، کمتر از 5 ثانیه زمان می خواهد و شتاب اولیه اش به 4.5 ثانیه می رسد. همچنین LS جدید اولین سدان لوکس خانوادگی است که به یک گیرباکس 10 سرعته مجهز شده. این گیرباکس از کوپه LC قرض گرفته شده و به لطف مبدل گشتاور جدیدف سرعتی یکسان با گیرباکس های 2 کلاچه دارد.

LS جدید به صورت استاندارد در نسخه دیفرانسیل عقب در بازار عرضه شده که می توانید آن را به صورت 2 دیفرانسیل هم سفارش دهید. آخرین نسل تکنولوژی مدیریت داینامیک لکسوس برای کمک به حفظ ثبات و پایداری LS به کار گرفته شده و به لطف میله تثبیت کننده فعال، سیستم پویایی هندلینگ و فرمان پذیری چرخ های عقب، هندلینگ فوق العاده ای دارد. در ساختار LS جدید از مواد سبک وزنی استفاده شده تا نسبت به قبل 90 کیلوگرم لاغرتر باشد.

LS جدید از نظر ایمنی جای هیچ گله ای را باقی نمی گذارد و از ترکیب 2 سیستم ایمنی بهره می برد. کروز کنترل راداری، نور بالای هوشمند، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط و سیستم هشدار ترافیک پیش رو، از تجهیزات ایمنی جالب و مدرن در LS جدید هستند.

ب ام و 740E

ب ام و 740e

معرفی سری 7 هیبرید جدید با معرفی برند تجاری Iperformance ب ام و همزمان شده حالا بزرگ ترین سدان ب ام و هم برای حفاظت بهتر از محیط زیست، از ترکیب سیستم برقی و بنزین استفاده می کند. 740e تنها سدان لوکس این مقایسه است با کمک گرفتن از انرژی های پاک، تنها 2 تا 2.5 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می کند. این یعنی مصرف سوخت ب ام و حتی از خرده های مصرف ترکیبی یکی از خودروهای این مقایسه هم کمتر است و می توان گفت از نظر سبک طراحی و قابلیت های حرکتی، جوان پسندترین عضو این گروه است.

ب ام و 740E

سری 7 جدید پیش از نمایشگاه ژنو 2016 رونمایی شد. بزرگ ترین سدان لوکس ب ام و با 2 کد G11 و G12 شناخته می شود که کد G12 برای نسخه های کشیده تر در نظر گرفته شده است. در نمای ظاهری سری 7رگه هایی از جسارت سری 3 و وقار سری 5 را می بینید.

در چراغ های جلو از تکنولوژی لیزر که پیش از این در ب ام و i8 نیز به چشم می خورد استفاده شده است. در کل باید گفت طراحی سری 7 نه مثل لینکلن سنتی و سنگین است، نه مثل لکسوس ساختار شکن و رادیکالی. یک ترکیب متعادل که در جزییات آن به اصالت آلمانی اش توجه ویژه ای شده است. مهمترین جزء بدنه هر ب ام و جلوپنجره دوقلوی آن است که در سری 7 جدید به شبکه میله ای اکتیو مجهز شده تا از نظر آئرودینامیکی وضعیت مناسبی داشته باشد.

ب ام و 740E

پایبند به الگوهای آلمانی

شاید فضای کابین همچون لینکلن و لکسوس شگفت زده تان نکند، اما کاملا ارگونومیک طراحی شده و عادت کردن به آن به مراتب از رقبای دیگر بهتر است. عملکرد سیستم انحصاری Idrive نیز که در این نسخه به روز شده، به مراتب از رقبای دیگرش در این مقایسه بهتر و سریع تر است و جالب اینکه از ژست های حرکتی دست نیز پشتیبانی می کند. طول این نسخه کشیده 5238 میلی متر است و فاصله بین 2 محورش به 3210 میلی متر می رسد.

همچون 3 رقیب دیگر، داخل کابین سری 7 سرنشینان هیچ مشکلی از نظر فضای پا و سر ندارند. اما تنظیمات صندلی ها نیز به غلظت لینکلن و جنسیس نیست. اما نمی توانید آن را هم دست کم بگیرید. علاوه بر تنظیم برقی صندلی ها و تجهیزشان به سیستم تهویه، 8 انتخاب برای ماساژور آن ها وجود دارد و می توانید از میان 3 سطح شدت برای ماساژ انتخاب کنید.

ب ام و 740E

مشخصات فنی ب ام و 740e

اما مهمترین تفاوت سری 7 هیبرید با 3 خودرو دیگر، سیستم تامین کننده نیروی محرکه آن است که از یک پیشرانه 4 سیلندر توربو و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور برقی از باتری های لیتیوم یون 9.2 کیلووات ساعتی ساخته شده که در کمتر از 4 ساعت با درگاه معمولی و ظرف 3 ساعت با درگاه wallbox شارژ می شود. موتور الکتریکی به همراه موتور بنزینی در حالت معمول به فعالیت خود ادامه می دهد و سیستم Edrive توسط یک دکمه روی کنسول وسط، مدیریت سیستم پلاگین هیبرید را بر عهده می گیرد.

ب ام و 740E

در حالت max edrive تنها موتور برقی وارد عمل می شود و با فشار بیشتر بر پدال گازف دوباره موتور بنزینی فعال می شود. ترکیب موتور برقی و بنزینی در مجموع 326 اسب بخار قدرت تولید می کند و در حالت تمام الکتریکی می توانید مسافتی 40 کیلومتری را طی کنید. البته این مسافت در مدل مجهز به سیستم xdrive به 37 کیلومتر می رسد.

ب ام و 740E

همچنین با ترکیب فولاد، منیزیم، پلاستیک و آلومینیوم و استفاده از آلومینیوم در ساخت درب ها و صندوق بار، پلت فرم سری 7 200 کیلوگرم وزن کم کرده است. سیستم تعلیق بادی آسایش بیشتر، سواری راحت تر و مرکز ثقل پایین تر در سرعت های بالا را به ارمغان می آورد و در مجموع باید گفت سری 7 جدید از نظر پرفورمنس، قابلیت های رانندگی و هندلینگ نسبت به 3 رقیب دیگر خود وضعیت بهتری دارد و حس و حال سدان ها و کوپه های اسپرت ب ام و به خوبی در رفتارش نمود پیدا کرده است.

ب ام و 740E

نوشته: میلاد میرعابدینی

معرفی هیوندای سانتافه 2019 / ترکیب جدید محبوب ترین مدل هیوندای نزد ایرانی ها

بازار چشم به راه کوچولوی پاک تویوتا/ بررسی تویوتا یاریس هیبرید 2018

تعریف دوباره واژه لاکچری در سبد محصولات M/ معرفی ب ام و M8 گرن کوپه

معرفی کوچکترین شاسی بلند لکسوس/ لکسوس UX چه ویژگی هایی دارد؟

معرفی نسخه سدان مرسدس بنز AMG GT در نمایشگاه ژنو 2018

افتخار آفرینی ولوو در نمایشگاه ژنو 2018/ ولوو XC40 بهترین خودرو اروپا شد

معرفی جدیدترین پیکاپ فورد، رنجر رپتور 2018

پرچمدار هیوندای در مسیر ایران/ هیوندای آزرا ۲۰۱۸ را بهتر بشناسیم

مقایسه نیسان ماکسیما و بایک سنوا/ دود از کنده بلند می‌شود!

موج تنوع در بازار وارداتی‌ها/ مقایسه رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات

مزدا2 بخریم یا هیوندای i20 دست دوم؟/مقایسه هاچ بک های خوش قیمت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی