پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

MG6

فرصتی که هدر رفت/ بررسی MG6

MG6 بعد از مدل 550 یا همان شوالیه، دومین محصول این برند انگلیسی چینی شده بود که به بازار ایران آمد. این سدان متوسط ابتدا در 2 فرم بدنه صندوق دار (مگنت)  و لیفت بک (GT) به ایران آمد. اما نسخه فیس لیفت تنها در مدل GT عرضه شده که جزییات اسپرت تری نسبت به […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۵ فروردین ۱۳۹۷

MG6 بعد از مدل 550 یا همان شوالیه، دومین محصول این برند انگلیسی چینی شده بود که به بازار ایران آمد. این سدان متوسط ابتدا در 2 فرم بدنه صندوق دار (مگنت)  و لیفت بک (GT) به ایران آمد. اما نسخه فیس لیفت تنها در مدل GT عرضه شده که جزییات اسپرت تری نسبت به مدل مگنت دارد.

جوان خودرو بررسی می کند

MG6 فیس لیفت از پلت‌فرم قدیمی ROEWE550 استفاده می‌کند و در فرم کلی بدنه تفاوتی با قبل ندارد. اما در نسخه فیس لیفت شاهد گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب، تغییر فرم سپر عقب و بزرگ‌تر شدن خروجی‌های هوا روی سپر جلو، پروژکتورهای دی‌لایت خطی روی سپر جلو و رینگ‌های جدید ۱۷ اینچی هستیم. درمجموع ظاهر MG6 جدید اسپرت‌تر و به‌روزتر از قبل شده و طراحی پخته‌تری نسبت به قبل دارد. البته در نمای ظاهری، برف پاک‌کن شیشه عقب حذف شده اما هم‌چنان درب صندوق بار پنجره عقب را نیز شامل می‌شود. این نحوه طراحی دسترسی به صندوق بار ۴۵۲ لیتری را آسان‌تر کرده است. هم‌چنین اگر این فضا پاسخ‌گو نیازتان نیست، می‌توانید صندلی‌های ردیف عقب را بخوابانید تا محفظه بار بزرگ‌تر شود. فراوانی نسخه فیس لیفت نسبت به مدل قدیمی در بازار کمتر است و در حال حاضر واردات MG6 به طور کامل متوقف شده و وضعیت نامعلوم واردکننده آن، نگرانی از بابت خدمات پس از فروش و تامین قطعات برای خریداران ایرانی به وجود می آورد.

MG6

در طراحی کابین، فرم کلی پنل‌ها و چیدمان کلی کابین تغییر خاصی نکرده، اما تغییراتی که در جزییات داده شده، باعث هارمونی بهتر می‌شوند. تغییرات کابین نسخه فیس لیفت واقعا نتیجه مثبتی داشته و حال‌وهوای کابین را مدرن‌تر و اسپرت‌تر از قبل کرده است. در نسخه فیس لیفت، اهرم ترمز پارک حذف شده و این ترمز به‌صورت الکتریکی فعال می‌شود. همان عامل باعث زیباتر شدن پنل اطراف اهرم گیرباکس شده است. شیفتر گیرباکس نیز طراحی جدیدی دارد و با فرم مدرن کابین هماهنگ شده. صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی قرار گرفته در کنسول جلو از نو طراحی شده و کیفیت مناسب‌تری دارد. یکی از مهم‌ترین ضعف‌های MG6 جدید داخل کابین، حذف شدن دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان است. اما طراحی و گرافیک جدید صفحه پشت‌آمپر که بی‌شباهت به صفحه پشت آمپر MG GS نیست، باعث می‌شود این نقص را فراموش کنید. طراحی این قسمت واقعا اسپرت و جذاب است و زمانی بیش‌تر راننده را به وجد می‌آورد که در حالت اسپرت، رنگ صفحه کیلومتر شمار به قرمز تغییر پیدا می‌کند. اما مهم‌ترین نکته سطح کیفیت کلی متریال کابین است که در مقایسه با رقبای دیگر نظیر کیا سراتو و هیوندای النترا، پایین‌تر به نظر می‌رسد. صندلی جلو به صورت برقی تنظیم می‌شود و هر 2 صندلی جلو به سیستم گرمکن مجهز شده‌اند.

MG6

پیشرانه MG6 جدید از نظر کلی با قبل تفاوتی ندارد، اما در برخی قسمت‌ها نظیر گیرباکس و عملکرد توربوشارژر تغییراتی ایجاد شده. MG6 جدید مثل قبل از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری برخوردار است. با این تفاوت که در مدل جدید، توربو در دور پایین‌تری زیر بوست می‌رود. مهم‌ترین مزیت این نحوه عملکرد توربو، استهلاک کم‌تر پیشرانه است. از همه مهم‌تر این‌که در دورهای پایین هم با گاز دادن توربو فعال می‌شود. به منظور پایین آمدن مصرف سوخت، MG6 جدید به سیستم هوشمند خاموش در توقف مجهز شده تا از مصرف سوخت اضافی جلوگیری کند.

MG6_ام جی _6

مهم‌ترین تغییر فنی نسخه فیس‌لیفت نسبت به قبل، جایگزین شدن گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک به جای گیرباکس ۵ سرعته مدل قدیمی است. در گیرباکس جدید از تکنولوژی TST (سیستم دبل کلاچ) استفاده شده که سرعت بیش‌تر تعویض دنده و تعویض نرم دنده‌ها را به ارمغان می‌آورد. هم‌چنین مثل مدل قبلی، این مدل جدید نیز به شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان مجهز شده تا لذت رانندگی با این سدان اسپرت دوچندان شود. سواری MG6 جدید به خاطر ماهیت اسپرتش، خشک و پر تکان است. کاملا مشابه سواری مزدا۳ و کیا سراتو جدید.

پیشنهاد جوان خودرو

اگر سواری نرم و راحتی از خودرویتان انتظار دارید، بهتر است به جای ام‌جی سراغ تویوتا کرولا بروید. هم‌چنین کیفیت کابین این خودرو نیز باب میل مشکل ‌سندان نیست. اما کسانی سراغ MG6جدید می‌روند که می‌خواهند از یک رانندگی پرهیجان و اسپرت لذت ببرند.

مشخصات فنی MG6 فیس لیفت

کلاس خودرو: سدان اسپرت
گیرباکس: ۶ سرعته اتوماتیک دوبل‌کلاچ
محور متحرک: دیفرانسیل جلو
تعداد سیلندر: ۴ سیلندر توربو
حجم موتور: ۱۷۹۶ سی‌سی
قدرت: ۱۶۰ اسب‌بخار در  دور ۵۵۰۰
گشتاور: ۲۱۵ نیوتن‌متر در دور ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰
حداکثر سرعت: ۲۰۵ کیلومتربرساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۰ ثانیه
وزن: ۱۵۴۰ کیلوگرم
مصرف ترکیبی: ۷.۵ لیتر
حجم مخزن سوخت: ۶۲ لیتر

امکانات MG6 فیس لیفت

آینه‌های برقی مجهز به گرمکن، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، ترمز پارک الکتریکی، سانروف 2 حالته، محفظه خنک‌کننده در کنسول وسط، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب، سیستم صوتی شامل صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی و ۸ اسپیکر، ۶ عدد ایربگ، شیشه‌شو چراغ‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، چراغ‌های اتوماتیک، سیستم گردش هوای مجزا برای سرنشینان عقب

نکات مثبت: طراحی ظاهری مدرن‌تر و زیباتر از قبل، بهبود عملکرد توربوشارژر، زیباتر شدن دکوراتیو کابین
نکات منفی: وجود نقطه کور در قسمت عقب، کیفیت متریال کابین پایین‌تر از رقبای هم‌قیمت، سواری خشک و پرتکان-خدمات پس از فروش ضعیف-بازار خرید و فروش نامناسب نسبت به رقبای کره ای

از مونتاژ جیپ تا ساخت شاسی بلند کره ای/ همه چیز در مورد سانگ یانگ کوراندو

قدرتنمایی ژن‌های لوکس در پیست/ تست درایو محصولات لوکسژن در پیست اتومبیلرانی آزادی

آزمایش فنی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی برقی در پیست + عکس

موج تنوع در بازار وارداتی‌ها/ مقایسه رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات

مقایسه نیسان ماکسیما و بایک سنوا/ دود از کنده بلند می‌شود!

دعوای خانوادگی/ مقایسه رنو کپچر و پژو 2008

رقابت چینی ها در آسمان هفتم/ مقایسه چری تیگو7 و بی وای دی S7

ژنِ لوکس! / بررسی فنی لوکسژن U5 محصول جدید آرمان موتور کویر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی