پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کروز کنترل هوشمند

کروز کنترل هوشمند و نحوه عملکرد آن

امروز در خودروهای لوکس و گران قیمت، آپشنی وجود دارد به اسم کروز کنترل هوشمند که علاوه بر همان قابلیت کروز کنترل عادی خودروهای دیگر یک مزیت و ویژگی دارد که رانندگی را لذت بخش تر خواهد کرد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. نسل جدید کروز کنترل با نام کروز کنترل هوشمند […]

امیر
شنبه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

امروز در خودروهای لوکس و گران قیمت، آپشنی وجود دارد به اسم کروز کنترل هوشمند که علاوه بر همان قابلیت کروز کنترل عادی خودروهای دیگر یک مزیت و ویژگی دارد که رانندگی را لذت بخش تر خواهد کرد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نسل جدید کروز کنترل با نام کروز کنترل هوشمند (Adaptive Cruise Control) قابلیت تشخیص فاصله با خودروی پیش رو را نیز دارد. این سیستم، مشابه کروز کنترل معمولی، سرعت خودرو را بر اساس سرعت مورد نظر راننده که تنظیم شده است، کنترل می‌کند.

با این تفاوت که این سیستم از آن‌جاکه مجهز به حسگرهای خاصی می‌باشد، سرعت خودرو را با توجه به فاصله تا خودروی جلویی تنظیم می‌کند. ازاین رو، درصورتی که فاصله خودرو تا خودروی جلویی، به دلیل کاهش سرعت خودروی جلویی، از حد مجاز کمتر شود، سرعت خودرو به‌طور هوشمند از هدایت کروز کنترل خارج می‌شود و کاهش می‌یابد.

کروز کنترل هوشمند

این سیستم در حال حاضر بر روی برخی خودروهای لوکس و گران‌قیمت نصب شده است.

با توجه به این‌که کروز کنترل هوشمند در حقیقت چیزی فراتر از یک ثابت نگهدارنده سرعت است، با خیال راحت می‌توان سرعت خودرو را در حین رانندگی در بزرگراه‌ها تنظیم کرد و به رانندگی ادامه داد.

کروز کنترل هوشمند خودرو

همان‌طورکه اشاره شد، در این سیستم، از حسگرهای خاصی استفاده شده است که نسبت به هر نوع مانع یا خودرو جلویی حساس هستند و وجود آن‌ها را در مسیر تشخیص می‌دهند. بنابراین همان‌طورکه گفته شد، این سیستم در چنین شرایطی سرعت خودرو را کاهش می‌دهد و با عبور از مانع، مجدداً به سرعتی که راننده از قبل تنظیم کرده بود، باز می‌گردد.

منبع : وبسوار

سیستم ورود بدون کلید به خودرو و عملکرد آن

سیستم کمکی در سربالایی و سرپایینی خودرو و عملکرد آن

سیستم اتو هلد و عملکرد آن

آینه الکتروکرومیک و عملکرد آن

رادار ضد تصادف در خودرو چیست؟

رادار بین خطوط و رادار تشخیص عابر پیاده خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی