پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

BYD MAIN

آینده در دست BYD/ بازار داغ وسایل نقلیه برقی

شاید گمان کنید نام BYD خارج از بازار چین نام شناخته شده ای نباشد. اما جالب است بدانید که این کمپانی امروز یکی از قوی ترین و مهم ترین کمپانی ها در ساخت خودرو ها و وسایل نقلیه برقی است. کمپانی BYD در سال  1995 با سرمای اولیه 300/000 دلار توسط Wang Chuanfu احداث شد […]

ارشیا
سه شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

شاید گمان کنید نام BYD خارج از بازار چین نام شناخته شده ای نباشد. اما جالب است بدانید که این کمپانی امروز یکی از قوی ترین و مهم ترین کمپانی ها در ساخت خودرو ها و وسایل نقلیه برقی است. کمپانی BYD در سال  1995 با سرمای اولیه 300/000 دلار توسط Wang Chuanfu احداث شد و اکنون امپراطوری فروش خودروهای برقی و هیبریدی در چین را در دست دارد.

 

این کمپانی با هدف تولید باتری های قابل شارژ فعالیت خود را آغاز کرد اما با گذشت زمان فعالیت خود در زمینه ساخت ادوات برقی, باتری موبایل, تجهیزات روشنایی و منابع ذخیره انرژی آغاز کرد. اما امروزه کمپانی BYD به ساختن خودرو های برقی, تاکسی های هیبریدی ,وسایل نقلیه عمومی برقی ,و تجهیزات سنگین مشغول است. کمپانی BYD, 667 پایگاه مختلف اعم از انبارها,  فروشگاه ها , مدرسه K-12  ,چرخ و فلک های شارژ خودرو و ریل های هوایی BYD (سیستم مونوریل مخصوص BYD) را داراست. با وجود شباهت هایی بین BYD و کمپانی تسلا آمریکا, این دو کمپانی استراتژی های مختلفی را در پیش گرفته اند. شرکت تسلا بیشتر بر روی پروژه تونل زیر زمینی برای خودرو هایش تمرکز دارد, اما BYD به سیستم حمل و نقل هوایی(مونوریل و …) اهمیت بیشتری می دهد. به گفته Stella Li از شرکت BYD: پروژه ریل های هوایی تنها یک پنجم هزینه ساخت مترو را در بر دارند و در یک سوم زمان مورد نیاز برای ساخت مترو تکمیل می شوند.

خودرو های الکتریکی

در بخش بازار فروش خودرو های الکتریکی, کمپانی BYD در سه ماه اول سال 2017 موفق به فروش 70/000 دستگاه از نمونه های برقی شد. در کشور چین با توجه به محبوبیت روز افزون خودرو های برقی و هم چنین وجود سوبسید های دولتی , فروش نمونه های برقی به طور چشم گیری افزایش یافته است. هم چنین قوانین تعرفه های گمرکی و عوارض وضع شده برای واردات خودرو های الکتریکی خارجی به کشور چین بر رشد بازار داخلی این خودرو ها هم کمک کرده است. به گفته استلا لی: اکثر کشورها در آینده ایستگاه های شارژ بیشتری را تقاضا خواهند کرد. کمپانی های تسلا و BYD , به طور تقریبی 10 تا 12 هزار دستگاه خودروی الکتریکی در سال 2016 به بازار فروش خودرو در چین ارائه کرده اند.

در مجموع خودرو های الکتریکی 2 درصد از بازار فروش خودرو در چین را در دست دارند. اما مسئولان کشور چین با یک برنامه ریزی بلند مدت قصد دارند با کنار زدن سوخت های فسیلی بیشتر تمرکز خود را بر روی محصولات الکتریکی بگذارند.  Wang Chuanfu رئیس کمپانی BYD در مصاحبه ای اعلام کرده است که تمامی خودرو ها تا سال 2030 الکتریکی خواهند شد. کمپانی BYD در راستای گسترش بازار خارج از چین و افزایش صادرات خود, کارخانه ای به مساحت 500/000 متر مربع در شهر لنکستر ایالت کالیفورنیا احداث کرده است. این کارخانه به منظور تولید اتوبوس های الکتریکی راه اندازی شده است. کمپانی BYD اعلام کرده است که قصد دارد در سال های آتی , هر ساله به طور اختصاصی یک محصول الکتریکی برای بازار آمریکا معرفی کند. هم چنین شرکت BYD موفقیت های چشم گیری در معرفی اتوبوس های الکتریکی در بازار آمریکا داشته است.BYD  با تامین اتوبوس های الکتریکی برای ارگان های دولتی و بخش های خصوصی اعم از شرکت حمل و نقل متروپلیتن لس آنجلس, سرویس رایگان دانشگاه استفورد و … توانسته اعتبار قابل قبولی در بخش حمل و نقل کسب کند.

BYD5

هم چنین این شرکت موفق به امضای قرار دادی با بخش حمل و نقل ایالت واشنگتن شد که در این قرار داد BYD موظف بود 800 دستگاه اتوبوس الکتریکی به آنها تحویل دهد. این شرکت در اروپا هم فعالیت می کند.به طور مثال این کمپانی اعلام کرده که قصد دارد بازار خود در کشور انگلیس را گسترش دهد و سالیانه 200 دستگاه اتوبوس الکتریکی به آنها تحویل دهد.

BYD اولین کمپانی ای بود که خودرو های هیبریدی Plug-in را به بازار عرضه کرد. نحوه کار کردن این خودرو ها بدین گونه است که علاوه بر داشتن موتور دیزلی یا  بنزینی, از یک موتور الکتریکی و یک باتری بزرگ قابل شارژ استفاده می شود. به گفته استلا لی : اکنون BYD تنها کمپانی است که قادر به ساخت باتری های 10 گیگا واتی می باشد که در بازار چین حرف اول را می زند.با توجه به گسترش روز افزون بازار خودرو های هیبریدی و پیشرفت کمپانی های اروپایی و آمریکایی مانند BMW و Tesla باید دید که آیا BYD در آینده می تواند سهم قابل توجهی در بازار های مهم جهانی کسب کند یا خیر.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی 

خدمات امداد سیار و جاده ای گروه خودروسازی کارمانیا

نقد و نسیه اتوبوس های برقی / نگاهی به استراتژی های حوزه اتوبوس های سبز

نام کارمانیا در لیست شرکت های دارای مجوز پیش فروش خودرو

آزمایش فنی تویوتا پریوس، سامورایی کم مصرف

تست فنی تویوتا کمری هیبرید

پژو 308 هیبریدی ، قدرتمند تر از قبل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی