پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

leasing_لیزینگ

حل مشکل معیشتی مردم با لیزینگ

 به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، همان‌طور که می‌دانیم اقتصاد عبارت است از دانش چگونگی انتخاب افراد و جامعه در به کارگیری منابع محدود برای تولید کالاها و خدمات و توزیع آنها بین افراد و گروه‌های مختلف و اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه‌های بحران و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن و در شرایط […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
 به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، همان‌طور که می‌دانیم اقتصاد عبارت است از دانش چگونگی انتخاب افراد و جامعه در به کارگیری منابع محدود برای تولید کالاها و خدمات و توزیع آنها بین افراد و گروه‌های مختلف و اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه‌های بحران و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن و در شرایط آرمانی تبدیل چنین بحران‌هایی به فرصت که باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلایی و مدبرانه پیش‌شرط و الزام چنین موضوعی است. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است.

اگر قرار باشد که اقتصادی مقاوم باشد، نباید در مقابل شوک‌ها و نوسانات مختلف دچار بی‌ثباتی شود. این حداقل تعریفی است که می‌توان از اقتصاد مقاومتی داشت. برای اینکه اقتصاد در شوک‌های مختلف دچار نوسان نشود، باید یکسری زیرساخت‌های مدیریتی و حتی زیرساخت‌های ادراکی مردم به‌خوبی تنظیم شده باشد. از جمله موارد مهم و با اهمیت در اقتصاد مقاومتی، حل مشكلات معیشتی مردم و توانمندسازی بخش خصوصی کشور است که شرکت‌های لیزینگ با اعطای ارائه خدمات لیزینگ (افزایش قدرت خرید) به مردم و بخش‌های خصوصی می‌توانند این امر را با موفقیت به انجام رسانند.

مزایای لیزینگ

افزایش تقاضا، افزایش تولید، افزایش عرضه، رونق اقتصادی،کاهش قیمت‌ها، بالا بردن قدرت خرید از جمله مزایای اقتصادی لیزینگ بوده و همچنین افزایش سطح درآمد، افزایش سطح رفاه عمومی‌، عدالت اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه انسانی و افزایش اشتغال از جمله مزایای اجتماعی این صنعت است که به نوعی می‌توان گفت کلیه موارد مذکور در استقرار اقتصاد مقاومتی اثر‌گذار است و می‌تواند سبب پایداری این حرکت بزرگ اقتصادی نیز شود بنابراین کشور ما به‌عنوان یک کشور در حال توسعه برای ایجاد اشتغال، گسترش زیرساخت‌های عمومی ‌و … نیاز به تامین منابع مالی دارد و به نظر می‌رسد شرکت‌های لیزینگ می‌توانند این امر را برعهده بگیرند؛ چراکه در بسیاری از کشورها از پتانسیل‌های موجود در این صنعت برای تامین مالی پروژه‌های كوچك و بزرگ استفاده می‌شود و لیزینگ به عنوان بهترین گزینه تامین مالی غیر تورمی می‌تواند چشم‌انداز مناسبی داشته باشد.
با توجه به اهمیت افزایش تولید شرکت‌های خودروساز داخلی و بخش‌های خصوصی کشور و همچنین افزایش رفاه اجتماعی مردم در اقتصاد مقاومتی، یکی از ابزارهای مهم و با اهمیت، صنعت لیزینگ است که در صورت حمایت دست‌اندرکاران می‌تواند نقش زیادی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

روح‌ا… جراحی مدیر برنامه‌ریزی و تحقیق و توسعه لیزینگ جامع سینا

برچسب‌ها : لیزینگ

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی