پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس واگن I.D. R7

رو نمایی فولکس واگن از I.D. R / خودروی مسابقه ای تمام برقی

 اواخر اسفند ماه بود که کمپانی فولکس واگن رندر هایی از خودروی جدیدش به نام I.D. R منتشر کرد. نخستین با در سال گذشته کمپانی فولکس واگن از ساخت خودرویی سخن به میان آورد که مخصوص مسابقات هیل کلایمب(جاده های کوهستانی) ساخته می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  هفته گذشته کمپانی فولکس واگن […]

ارشیا
شنبه - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

 اواخر اسفند ماه بود که کمپانی فولکس واگن رندر هایی از خودروی جدیدش به نام I.D. R منتشر کرد. نخستین با در سال گذشته کمپانی فولکس واگن از ساخت خودرویی سخن به میان آورد که مخصوص مسابقات هیل کلایمب(جاده های کوهستانی) ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

 هفته گذشته کمپانی فولکس واگن در یک ویدیو زنده از محصول جدیدش به نام I.D. R پرده برداری کرد. فولکس واگن I.D. R اولین نسخه مسابقه ای تمام برقی ساخته شده توسط این کمپانی می باشد که با کمک تیم فنی پورشه ساخته شده است.

فولکس واگن I.D. R4

به گفته Mark Gillies از کمپانی فولکس واگن: تیم فنی پورشه در طراحی آیرودینامیکی خودرو کمک شایانی به ما کرد .طراحی کلی I.D. R توسط تیم فولکس واگن موتور اسپرت انجام گرفته اما مهندسین پورشه در امر طراحی آیرودینامیکی بدنه با ما همکاری کردند. هم چنین ما از تونل باد پورشه جهت هرچه بهتر شدن ایرودینامیک خودرو استفاده کردیم.

فولکس واگن I.D. R5

تغییرات مختلف و توسعه خودرو از مرداد ماه سال قبل آغاز شد و تا 10 روز قبل از روز مسابقه ادامه داشت. هم چنین تیم فولکس واگن به مدت 55 روز تست های مختلفی در جاده های کوهستانی سرتاسر اروپا انجام داد. در طول این تست ها کمپانی میشلن وظیفه فراهم کردن تایر های I.D. R را بر عهده داشت. ماه بعد این خودرو به ایالات متحده امریکا فرستاده می شود تا در آنجا تست های بیشتری بر روی آن انجام گیرد.

مشخصات فنی

موتور 680 اسب بخاری جدید فولکس واگن همراه با 479 پوند بر فوت (649 نیوتون متر) قلب تپنده تمام برقی I.D. R می باشد. انتقال قدرت به هر 4 چرخ ماشین انجام می گیرد و وزن خودرو همراه با راننده به 1100 کیلو می رسد.

فولکس واگن I.D. R

0 تا 100 این خودرو در 2.25 پر می شود که عدد فوق العاده ای است!. برای رانندگی در مسیر های پر پیچ و خم سرعت بیشینه چندان اهمیتی ندارد و بیشتر روی گشتاور تمرکز می شود. به همین منظور سرعت نهایی I.D. R بر روی 240 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. باطری تقویت شده lithium-ion این خودرو از طریق ترمز گیری مجددا شارژ می شود به طوری که انرژی لازم برای 5 بار مسابقه دادن I.D. R را فراهم می کند.

جهت شکستن رکورد خودرو های الکتریکی در مسابقات کوهستانی Romain Dumas راننده تیم باید زمانی کمتر از زمان 8:57.118 ثبت کند که در سال 2016 توسط Rhys Millen در خودروی eO PP100 زده شد.

eO PP100

بهترین رکورد ثبت شده توسط Dumas با خودرویی دیگر در زمان  9:05.672 زده شد. با این تفاسیر شکستن رکورد جدید منوط به توانایی I.D. R در طی مسیر 20 کیلومتری مسابقه با 156 پیچ در جاده کوهستانی می باشد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

 

نگاهی به فولکس واگن بیتل 1963 هربی / هربی با قیمتش پرواز می کند!

رکورد شکنی پورشه RS GT3 911 در پیست نوربرگ رینگ

آینده در دست BYD/ بازار داغ وسایل نقلیه برقی

موج تنوع در بازار وارداتی‌ها/ مقایسه رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات

قیمت فولکس واگن تیگوان و پاسات توسط ماموت خودرو مشخص شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی