پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو-صنعت خودروسازی

حمایت وزارت صمت از واگذاری سهام خودروسازان بزرگ

به گفته صالحی نیا : وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت همچنان حامی واگذاری سهام خودروسازان بزرگ است. معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنان از خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت های خودرو سازی سایپا و ایران خودرو حمایت می کند وبرخی مطالب منتشر شده […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

به گفته صالحی نیا : وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت همچنان حامی واگذاری سهام خودروسازان بزرگ است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنان از خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت های خودرو سازی سایپا و ایران خودرو حمایت می کند وبرخی مطالب منتشر شده در رسانه ها مبنی بر خلاف این موضوع صحت ندارد.

محسن صالحی نیا در گفت و گو با شاتا افزود: خبر برخی رسانه ها مبنی بر عدم امکان واگذاری سهام خودرو سازان داخلی به ویژه ایران خودروی خراسان به بخش خصوصی از قول وزیر صنعت ،‌معن و تجارت صحت ندارد و آقای شریعتمداری همچنان بر واگذاری سهام 17 درصدی دولتی خودروسازان بزرگ به بخش خصوصی تاکید دارد.

صالحی نیا در پاسخ به شبهه افکنی برخی رسانه تصریح کرد: شرکتی مانند ایران خودروی خراسان تحت عنوان یکی از زیر مجموعه های ایران خودرو فعالیت می کند و ازلحاظ تولید و تامین ، واردات ، فروش و بازار به صورت یکپارچه از سوی ایران خودرو مدیریت می شود و در صورتی که به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شود ارتباطش با ایران خودرو قطع می شود و این گونه شرکت ها بعضا بعد از جدا شدن دیگر محصولی برای تولید ندارند.

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت ادامه داد: راهکار این است که برای واگذاری شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو و سایپا ، باید سهام شرکت مادر را طبق قاعده ای که وجود دارد به سمت خصوصی سازی پیش برد.

وی افزود: ادامه واگذاری سهام هم بدین صورت است که بر اساس روال معقول ، شرکت های توانمند و قابلی مثل قطعه سازان ، درعرضه سهام خودروسازان شرکت و سهام را خریداری کنند .

گفتنی است سایت ایران خودرو خراسان سال گذشته 167 هزاردستگاه خودرو تولید داشته است که این میزان حدود 25 درصد تولیدات خودرو سازی کشور را شامل می شود.

 

تلاش دوباره برای حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو / خودروسازان تعیین کننده نهایی قیمت خودرو می شوند؟

ارتقای کیفیت در محصولات داخلی مسئولیت اصلی ما خواهد بود/ ۸۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری خارجی در حال اجراست

اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو یک روز هم به تعویق نمی افتد/کدام خودروها استانداردهای جدید را پاس نمی کنند؟

کیفیت خودروها مهمترین مسئولیت اجتماعی خودروسازان/ آيين رونمايي از گزارش عملكرد پايدار و مسئوليت اجتماعي شركت ایران خودرو

لزوم افزایش حجم تجارت خارجی ایران و آذر بایجان / روابط اقتصادی و تجاری تهران – باکو افزایش می یابد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی