پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

f1-spanish-gp-2018-valtteri-bottas-mercedes-amg-f1-w09

گزارش مسابقه فرمول 1 بارسلونا

پنجمین راند از مسابقات فرمول 1, روز گذشته در شهر بارسلونا برگزار شد. این مسابقه در 66 دور از ساعت 17:40 به وقت ایران استارت خورد. لوییس همیلتون توانسته بود در روز تایم گیری بهترین تایم را ثبت کند و مسابقه را از خط اول آغاز کند. ولتری بوتاس از تیم مرسدس و سباستین وتل […]

ارشیا
دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

پنجمین راند از مسابقات فرمول 1, روز گذشته در شهر بارسلونا برگزار شد. این مسابقه در 66 دور از ساعت 17:40 به وقت ایران استارت خورد.

لوییس همیلتون توانسته بود در روز تایم گیری بهترین تایم را ثبت کند و مسابقه را از خط اول آغاز کند. ولتری بوتاس از تیم مرسدس و سباستین وتل از فراری به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. با شروع مسابقه اولین پیچ پیست, پر حادثه ترین نقطه در دور اول بود. در پیچ اول خودروی رومن گروژان اسپین شد و با خودرو های نیکو هالکنبرگ و گزلی از تیم تورو روسو برخورد کرد. هر 3 خودرو از جریان مسابقه خارج شدند.

 

در دور هفتم رقابت جذابی بین فرناندو آلونسو از تیم مک لارن و اوکان از تیم فورس ایندیا شکل گرفته بود. فرناندو آلونسو پس از کش و قوص فراوان توانست از بیرون پیچ از اوکان سبقت بگیرد.

f1-spanish-gp-2018-fernando-alonso-mclaren-mcl33

مسابقه در دور یازدهم با برتری 3.9 ثانیه ای نسبت به خودروی عقبی یعنی سباستین وتل ادامه پیدا کرد. در دور هجدهم سباستین وتل که در رتبه دوم بود برای تعویض لاستیک به پیت استاپ رفت و در رتبه ی هفتم از پیت استاپ بیرون آمد. در دور بیستم نوبت ولتری بوتاس بود که برای تعویض لاستیک اقدام کند. او از لاستیک های مدیوم استفاده کرد. او در رتبه دوم قرار داشت اما بعد از تعویض لاستیک بغل به بغل سباستین وتل درآمد اما نتوانست از او سبقت بگیرد و به رتبه هفتم رسید.

f1-spanish-gp-2018-lewis-hamilton-mercedes-amg-f1-w09-sebastian-vettel-ferrari-sf71h

دور 25 ام با رقابت سنگین بین ورستپن و کیمی رایکونن در جریان بود. در پیچ شانزدهم ورستپن توانست از رایکونن سبقت بگیرد. خودروی کیمی رایکونن با نقص فنی رو به رو شد و از مسابقه خارج شد.

 

در دور بیست و ششم لوییس همیلتون برای تعویض لاستیک به پیت استاپ رفت و با تعویض لاستیک 2.5 ثانیه ای, پشت سر ورستپن در رتبه دوم در آمد. در دور بیست و هشتم رقابت بین کارلوس ساینز و مارکوس اریکسون در جریان بود. ساینز در شروع پیچ اول چرخ به چرخ با اریکسون حرکت می کرد و قصد داشت از او سبقت بگیرد اما موفق نشد.

f1-spanish-gp-2018-carlos-sainz-jr-renault-sport-f1-team-r-s-18-battles-marcus-ericsson-sa

در دور چهلم خودروی استبان اوکان با نقص فنی رو به رو شد و از جریان مسابقه کنار رفت. در دور چهل و دوم سباستین وتل برای تعویض لاستیک به پیت استاپ رفت. تعویض لاستیک او 5.6 ثانیه طول کشید. پس از پایان پیت, وتل در رتبه چهارم پشت سر ورستپن قرار گرفت. دور چهل و سوم با رقابت جذاب بین آلونسو و لکلرک از تیم ساوبر پیگیری می شد. فرناندو آلونسو در شروع پیچ اول به داخل پیچ زد و توانست لکرلک را به بیرون پیچ بیاندازد و از او سبقت بگیرد. دور بعدی با برخورد مکس ورستپن با خودروی تیم ویلیامز ادامه پیدا کرد. باله جلو خودرو ورستپن با خودروی ویلیامز برخورد کرد و آسیب دید و چند دور بعد تکه هایی از آن کنده شد و در داخل پیست افتاد.

f1-spanish-gp-2018-max-verstappen-red-bull-racing-rb14-with-front-wing-damage

در دور چهل و هفتم خودروی وندورن از تیم مک لارن با نقص فنی رو به رو شد و از ادامه مسابقه باز ماند. دور پنجاه و چهارم با پیشتازی همیلتون با اختلاف 17.3 ثانیه از هم تیمی اش یعنی ولتری بوتاس ادامه پیدا کرد. مسابقه در پایان دور 66 ام با برتری 20.8 ثانیه ای همیلتون نسبت به بوتاس به پایان رسید و مکس ورستپن هم به جایگاه سومی رسید.

f1-spanish-gp-2018-lewis-hamilton-mercedes-amg-f1-w09-1st-position-takes-victory-to-the-de

لوییس همیلتون پس از پایان این مسابقه توانست رکورد جدید ثبت کند. او به اولین راننده تاریخ فرمول یک تبدیل شد که توانست رکورد مایکل شوماخر را بشکند و 30 مسابقه پشت سر هم امتیاز کسب کند ( در رتبه اول تا دهم قرار بگیرد).

f1-spanish-gp-2018-pole-sitter-lewis-hamilton-mercedes-amg-f1-celebrates-in-parc-ferme

سباستین وتل باز هم در کسب پودیم ناکام ماند تا این دومین ناکامی پشت سر هم برای او باشد. در لیست رده بندی رانندگان فرمول 1 لوییس همیلتون با کسب 95 امتیاز در رتبه اول, سباستین وتل با 78 امتیاز در رتبه دوم و ولتری بوتاس با 58 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی