پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا کورولا با قیمت پایه 20 هزار دلاری عرضه می شود

به نظر می رسد که کمپانی تویوتا استراتژی جدیدی در ساخت و طراحی نمونه کورولا در پیش گرفته است. خودرویی که در چند سال اخیر به طراحی خسته کننده و بد دست بودن معروف بود اکنون با ظاهری متفاوت در نسخه هاچبک معرفی شده است. اکنون کمپانی تویوتا اطلاعات جدیدی از قیمت و مصرف سوخت […]

ارشیا
دوشنبه - ۷ خرداد ۱۳۹۷

به نظر می رسد که کمپانی تویوتا استراتژی جدیدی در ساخت و طراحی نمونه کورولا در پیش گرفته است. خودرویی که در چند سال اخیر به طراحی خسته کننده و بد دست بودن معروف بود اکنون با ظاهری متفاوت در نسخه هاچبک معرفی شده است. اکنون کمپانی تویوتا اطلاعات جدیدی از قیمت و مصرف سوخت کورولا هاچبک منتشر کرده است.

قیمت پایه ای تویوتا کرولا هاچبک از 20,910 دلار آغاز می شود. برای مدل se با گیربکس 6 دنده دستی قیمت 920 دلار به قیمت پایه اضافه می شود در حالی که نسخه XSE با دنده دستی از قیمت 23,910 دلار آغاز می شود. آپشن گیربکس CVT هم با 1100 دلار بیشتر قابل خریداری است. قیمت تویوتا کرولا هاچبک جدید 425 دلار بیشتر از نمونه قبلی یعنی کرولا im it است. اما قیمت این هاچبک نسبت به بسیاری از رقبایش کمتر خواهد بود. قیمت هوندا سیویک 21,045 دلار, قیمت مزدا 3 هاچبک 21,285 دلار, قیمت شورولت کروز 21,320 دلار, قیمت فورد فوکوس 21,415 و قیمت فولکس واگن GTI 21,760 دلار خواهد بود که نسبت به کرولا قیمت بیشتری دارند. از آپشن ها جدید تویوتا کرولا می توان به تاچ پد 3 اینچی جدید همراه با سیستم Apple CarPlay  و Amazon Alexa voice assistant است. در نسخه SE پکیج App Suite , سیستم Connected telematics و هشدار نقطه کور با 1400 دلار بیشتر عرضه می شود.

در نسخه XSE از سیستم سوتی JBL با 8 اسپیکر و قدرت 800 وات استفاده شده است.سیستم Connected service , سیستم مسیریابی و سیستم شارژ وایرلس Qi-compatible با 1600 دلار بیشتر قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این سیستم روشنایی سازگار با محیط با 425 دلار و رنگ Blizzard Peral با 395 دلار بیشتر قابل سفارش است.

زیر کاپوت قلب تپنده جدید تویوتا کرولا با حجم دو لیتر با قدرت 168 اسب بخار و گشتاور 151 پوند بر فوت ( 204 نیوتن متر) قرار گرفته است. موتور 2 لیتری جدید بسیار کم مصرف خواهد بود اما مصرف آن با توجه به نوع آپشن ماشین و انتخاب گیربکس متغیر است. در نسخه se با گیربکس cvt مصرف سوخت 7.3 لیتر در 100 کیلومتر برای شهر, 5.6 لیتر برای بزرگراه و 6.5 لیتر در حالت میانگین خواهد بود.

در نمونه xse که از رینگ های 18 اینچی نسبت به رینگ های 16 اینچی نمونه se استفاده شده است, این مقدار به 7.8 در شهر, 6.1 در بزرگراه و 7.1 در حالت میانگین می رسد. در نمونه se با دنده دستی این عدد به 8.4 لیتر در شهر, 6.3 لیتر در بزرگراه و 7.5 در حالت میانگین می رسد. نمونه CVT پایه کرولا مصرف سوخت بهتری نسبت به نمونه های سدان نسل قبلی دارد. فروش تویوتا کرولا هاچبک از تابستان امسال آغاز می شود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

عنوان پرفروش ترین شاسی بلند دنیا به تویوتا RAV4 رسید

تست درایو محصولات تویوتا در پیست اختصاصی ایرتویا

نسخه ویژه هایلوکس به مناسبت تولد 50 سالگی

محصولات تویوتا از سال 2025 باهم ارتباط برقرار می کنند!

مروری بر کارنامه افتخارات تویوتا و لکسوس در سال 2017

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی