پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رکورد قیمت-فراری 250 GTO(7)

رکورد گران قیمت ترین خودرو جهان شکسته شد

در دنیای ماشین بازی همیشه این سوال وجود دارد که گران قیمت ترین خودرو جهان کدام است؟ خصوصا در میان افراد کم سن و سال تر همیشه این مسئله وجود داشته است که از بزرگ تر ها می پرسند گران ترین ماشین جهان کدام است؟ اکنون رکوردی جدید و تاریخی در فروش گران قیمت ترین […]

ارشیا
یکشنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

در دنیای ماشین بازی همیشه این سوال وجود دارد که گران قیمت ترین خودرو جهان کدام است؟ خصوصا در میان افراد کم سن و سال تر همیشه این مسئله وجود داشته است که از بزرگ تر ها می پرسند گران ترین ماشین جهان کدام است؟ اکنون رکوردی جدید و تاریخی در فروش گران قیمت ترین خودروی دنیا زده شده است که در نوع خود بی نظیر است.

نام فراری 250 GTO همیشه به عنوان یکی از گران قیمت ترین خودرو های جهان مطرح بوده است. خودرویی کاملا دست ساز که تنها 39 نمونه از آن ساخته شده است. اگر برنامه Top Gear را دنبال کرده باشید حتما به خاطر دارید که جرمی کلارکسون مجری محبوب برنامه, در یکی از قسمت های Top Gear خودروی فراری 250 GTO را به برنامه وارد کرد. همه منتظر تست کردن خودرو توسط جرمی کلارکسون بودند که ناگهان او اعلام کرد به علت هزینه بالای بیمه کردن خودرو, قادر به تست کردن خودرو نخواهد بود.

رکورد قیمت-فراری 250 GTO10

رکورد قبلی گران ترین خودرو در جهان مربوط به فراری 250 GTO با قیمت 50 میلیون دلار بود. اما اکنون خبر های منتشر شده حاکی از فروخته شدن نمونه دیگری از فراری 250 GTO سری یک با شماره شاسی 4153 GT است. این خودرو به رئیس کمپانی Weather tech یعنی دیوید مک نیل به قیمت 79 میلیون فرانک سوییس معادل با 80 میلیون دلار فروخته شده است. کمپانی Weather tech در زمینه ساخت اکسسوری های مربوط به حوزه خودرو فعالیت می کند. هم چنین این کمپانی اسپانسر برگزاری مسابقات IMSA در آمریکا است. دیوید مک نیل پیش از این هم چند نمونه از بهترین خودروهای کلاسیک فراری از جمله 250 را در کلکسیونش داشته است.

به گفته سایت فراری چت او از خودروی جدیدش در مسابقات کلاسیک مختلف و رالی ها استفاده خواهد کرد!. اما چیزی که این خودرو را با ارزش می کند شرکت در چندین دوره مسابقات مختلف اروپایی است. اولین بار این خودرو در سال 1963 در مسابقه لمانز در دیدگاه عموم ظاهر شد و توانست در اولین حضورش در مسابقات معتبر ,مقام دومی در کلاس خود و چهارمی در مجموع را بدست آورد. پس از آن این خودرو در چندین مسابقه اروپایی دیگر از جمله : 1000 کیلومتر در پیست نوربرگ رینگ, مسابقه 500 کیلومتری در پیست SPA بلژیک و مسابقه تور دو فرانس شرکت کرد که توانست در تور دو فرانس در سال 1964 قهرمان شود. یکی دیگر از نسخه های گران قیمت در کلکسیون مک نیل خودروی فراری 250 SWB است که در نمایشگاه Concorso d’Eleganza Villa d’Este در کلاس خود عنوان زیبا ترین خودرو را گرفت.

رکورد قیمت-فراری 250 GTO11

از دیگر خودروهای موجود در کلکسیون مک نیل می توان به فراری 250 GT boana و فراری 250 GT Lusso  اشاره کرد که با این اوصاف می توان گفت شماره شاسی 4153 GT قرار است در بهترین جای دنیا در کنار دوستانش قرار بگیرد.

 

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

فراری sp38 تنها نمونه موجود در جهان

چگونه یک فراری را خراب کنیم؟!

بررسی مسابقه فرمول 1 باکو/ تصادف هم تیمی های ردبول و اولین پیروزی مرسدس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی