آیکونا ولکانو ( Icona Vulcano )، سوپر اسپرت چینیها که در سال 2013 میلادی برای اولین بار در جریان نمایشگاه بین المللی اتومبیل شانگهای چین معرفی شد، حالا اطلاعاتی جدید و نسبتاً کاملی از مشخصات فنی آن منتشر شده که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. در ابتدا برای طراحی این محصول، طبق ادعای […]
آیکونا ولکانو ( Icona Vulcano )، سوپر اسپرت چینیها که در سال 2013 میلادی برای اولین بار در جریان نمایشگاه بین المللی اتومبیل شانگهای چین معرفی شد، حالا اطلاعاتی جدید و نسبتاً کاملی از مشخصات فنی آن منتشر شده که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.
در ابتدا برای طراحی این محصول، طبق ادعای طراحان، از طراحی کلی هواپیمای SR-71 بلک بِرد آمریکایی الهام گرفته شده است و همچنین مراحل طراحی اصلی آن هم در فرانسه انجام شده و توسعه و محاسبات آن هم توسط طراحان ایتالیایی به سرانجام رسیده است که نتیجه آن، تولید سوپر اسپرتی با چاشنی هایپرکارهای مدرنیته در صنعت خودروسازی شده است. علاوه بر اینها، مهندسان طراحی و توسعه ولکان به استفاده از تیتانیوم و فیبرکربن در بدنه آن اشاره داشتهاند که موجب کاهش وزن و در پی آن، عملکرد بالاتر و مطلوبتر آیکونا ولکانو شده است.در زیر کاپوت این خودرو در حال حاضر یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل که به احتمال زیاد از روی شورلت کوروت ZR1 برداشته شده، قرار گرفته که قادر به تولید قدرتی 670 اسب بخاری و گشتاوری 840 نیوتن متری برای به ثبت رساندن شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعتی 2.8 ثانیه و حداکثر سرعت 352 کیلومتر بر ساعتی، است.
علاوه بر این نیز چینیها برای توسعه خطوط انتقال قدرت هایپرکار خود به سراغ رییس سابق فراری یعنی کلودیو لومباردی رفته و توسعه این بخش را کامل به دستان وی سپردهاند.در واقع این هایپرکار صنعت خودرو یعنی آیکونا ولکانو، تنها توسط پول چینیها اداره شده و همچنین باعث شده تا به این خودرو، سوپراسپرت چینیها اتلاق شود، ولی در اصل این هایپرکار یک محصول چینی بوده که طراحی آن به صورت مشترک در فرانسه و ایتالیا و بخش موتوری آن هم در آمریکا و قسمت انتقال قدرتی آن هم توسط رییس سابق فراری توسعه یافته است.
دیدگاه خود را بنویسید